Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic, tweedehands E-3 gekocht

Heeft er iemand een idee wat een redelijke prijs is voor een tweedehands E-3?

Ik heb afgelopen weekend op Ebay een E-3 gekocht die aangekondigd werd als "als nieuw/gereviseerd door een erkende Olympus partner".

Vandaag is het toestel aangekomen en ik heb er, zelfs bij zeer nauwkeurige inspectie (binoculaire loep!), geen enkel spoor van gebruik op kunnen aantreffen.

De levering bestond uit een E-3, een accu, een battery grip HLD-4, de zwik CD's, handleidingen etc..., alles origineel van Olympus, en een jaar garantie. Voor eventuele herstelling onder garantie moet de camera wel worden opgestuurd naar Olympus Duitsland. Alles zat in originele verpakking.

Ik heb betaald € 745 + € 26 verzendingskosten. Ik denk dat dat een goede prijs is. Wat denken jullie?

Overigens is de E-3 een camera die alvast bewijst dat ook een dSLR solide kan aanvoelen en wat massa kan hebben, wat ik mis bij mijn e-500 en e-620. En de zoeker... Tja... Da's een zoeker hè: daar zie je iets door .

Comment

• Re: Het Olympus Toppic

Als kleine indicatie zou je in de verborgen menu kunnen nakijken hoeveel foto' er mee zijn gemaakt...

Mij lijkt het een goede prijs voor een camera met nog 1 jaar garantie en zonder gebruikssporen....
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Hallo,

ik heb het zojuist nagekeken. De camera had 161 clicks, inmiddels zijn er 52 bij gekomen.
        Voor de geïnteresseerden die het nog niet zouden weten, de handleiding om in de verborgen menu's te komen is hier te vinden: http://www.biofos.com/cornucop/hidden.html

Comment

161 clicks is niks. Die camera is geodnieuw...

Comment

Heb op e-bay een 2de hands Zuiko 14-54 gevonden.
            Wat is het verschil tussen een 14-54 en 14-54 II (buiten het blauwe randje)?
            Prijs staat momenteel op 120 euro, zal nog wel wat bijkomen.
            Ben niet van plan hoger te gaan dan 200 euro, is dit realistisch?
            Olympus E520 / Olympus E620 / Olympus PEN E-P1
            Zuiko 9-18mm. / Zuiko 14-42mm. / Zuiko 14-54mm. II / Zuiko 40-150mm. / Zuiko 70-300mm. / 25 mm. pancake / Flits FL-36 / Flits FL-50

Comment

Heb zelf de II.
              Optisch zijn ze quasi gelijk. Van de II zijn de lammellen van het diafragma beter gevormd, zodat de Bokeh wat mooier is. En de AF zou blijkbaar iets sneller zijn bij live view.

Niet direct zaken om van wakker te liggen dus...

Persoonlijk zou ik mijn lens nooit verkopen voor 200€, maar je kan maar proberen hé.
              Groeten,

Polleke

Comment

E5 blijkbaar zeer goed bevonden.
                zie:
                http://www.fotomagazin.de/test_techn...kategorie=2966
                35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Hoi Mars,

he enige verschil zit in de autofocus. Versie II ondersteund CD-AF, wat bij live view sneller is. Voor de rest zit er geen verschil in (behalve het blaue biesje... ) Gefelicteerd met de aankoop alvast!

Comment

Hallo,
                    Voor mijn Oly-E30 ben ik op zoek naar een andere lens. Ik denk aan een telezoom. Bestaat er een ander merk dan Zuiko?
                    Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

wel, de Bigma sigma 50-500mm of de Samyang 650-1300mm f/8.0-16 MC IF Alle Vattingen op camera nl
                      istelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Voor mijn Oly-E30 ben ik op zoek naar een andere lens. Ik denk aan een telezoom. Bestaat er een ander merk dan Zuiko?
                        Waarom heb je een ander merk nodig ? De betere Zuiko's zijn duur, maar van heel goeie kwaliteit (net zoals dat bv. ook met Canon en nikor lenzen het geval is...).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Heb zelf de II.
                          Optisch zijn ze quasi gelijk. Van de II zijn de lammellen van het diafragma beter gevormd, zodat de Bokeh wat mooier is. En de AF zou blijkbaar iets sneller zijn bij live view.

Niet direct zaken om van wakker te liggen dus...

Persoonlijk zou ik mijn lens nooit verkopen voor 200€, maar je kan maar proberen hé.
                          Is er veel verschil (qua beeldkwaliteit) tussen de 14-54/2.8-3.5 en de 12-60 SWD ?
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Is er veel verschil (qua beeldkwaliteit) tussen de 14-54/2.8-3.5 en de 12-60 SWD ?
                            Persoonlijk heb ik zelf geen 12-60. Maar blijkbaar zou dat echt een toplens zijn, die je gewoon naast bv een L-lens van Canon mag leggen (om maar een voorbeeld te geven)...
                            Ik heb zelf dus de 14-54 II waar ik heel content van ben. Het prijsverschil heeft er me van weerhouden om die 12-60 te kopen (ik ben maar een "amateurke", hé).

Is de prijs geen bezwaar, dan zou ik niet twijfelen...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb een 12-60 SWD gekocht samen met mijn E-30. Volgens mijn een zeer goede lens. De reden om te kijken naar een ander merk is om eens de prijzen te vergelijken. Wel heb ik een Zuiko 50-200mm F2.8-3.5 ED SWD op het oog. Ik ben ook aan het kijken naar een Zuiko 70-300mm F4.0-5.6 ED. Het is wel een zeer groot prijsverschil , maar de lichtgevoeligheid is er ook een groot verschil.

Berke58
                              Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
                                Ik heb een 12-60 SWD gekocht samen met mijn E-30. Volgens mijn een zeer goede lens. De reden om te kijken naar een ander merk is om eens de prijzen te vergelijken. Wel heb ik een Zuiko 50-200mm F2.8-3.5 ED SWD op het oog. Ik ben ook aan het kijken naar een Zuiko 70-300mm F4.0-5.6 ED. Het is wel een zeer groot prijsverschil , maar de lichtgevoeligheid is er ook een groot verschil.

Berke58
                                Ik heb die 70-300. Is niet slecht, maar je moet ze wel wat toeknijpen om ze scherp te krijgen, wat met die 5.6 nu en dan wel problematisch is .
                                Die 50-200 is van een heel ander caliber, maar zoals je zegt wat slecht voor de portemonnee. Dat is ook het enige nadeel van die lens. Is ook eentje dat je naast een 70-200L 2.8 van Canon mag leggen, en het zou wel eens kunnen dat die Zuiko beter is... (en met die IS in de body, eigenlijk naast een 70-200L 2.8 IS...).
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X