Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Ik kijk hier vaak op............soms ook gewoon onzin maar vaak ook echt zinnig.
    Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
      http://www.43rumors.com/cgarrard-pho...-speculations/

Ik kijk hier vaak op............soms ook gewoon onzin maar vaak ook echt zinnig.
      Thanks
      Grts Maddy
      zero

Comment

Berke, de E-30 moet nog gewoon leverbaar zijn bij Olympus. Het is wel een feit dat ze zich nu meer concentreren op de PEN, maar de DSLR reeks loopt gewoon door... Zoals ik al zei, bij Media Markt Antwerpen gewoon op voorraad (en ik denk ook Grobet - zie www.grobet.be)
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ik heb ondertussen nieuws gekregen vanolympus zelf en zij heben die nog op voorraad. Ik heb ook zo'n vermoeden dat Foto robert een E-30 niet wil leveren.
          Ik heb nog eens gezocht op internet en bij deze leverancier het toestel gevonden voor 1528 €.
          Het is in Nederland maar voor deze prijs.
          Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
            Ik heb ondertussen nieuws gekregen vanolympus zelf en zij heben die nog op voorraad. Ik heb ook zo'n vermoeden dat Foto robert een E-30 niet wil leveren.
            Ik heb nog eens gezocht op internet en bij deze leverancier het toestel gevonden voor 1528 €.
            Het is in Nederland maar voor deze prijs.
            Dit is de E30 met de 12-60,De lens alleen al kost meer dan 800Euro.
            Kijk eens naar de E30 met de 14-54

Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires

Comment

Ik kan je de combinatie E-30 met 14-54 ......echt aanraden.
              Ik heb nog het oude type 14-54.....echt een topobjectief.

Het verschil in kwaliteit met de 12-60 is zeer klein.......het prijsverschil niet.
              Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Als camera.nu dit aan die prijs kan leveren, begrijp ik echt niet wat fotokonijnenberg met zijn prijzen uitsteekt. Ik vergelijk wel met Belgische prijzen (en dus 2% meer BTW), maar het keun zit op 1374 € voor de E-30 met 14-54 II (en voor het ogenblik niet op stock in de winkel in België en Nederland, maar er is wel een verzendvoorraad... (ook 1 van die dingen die ik bij dat keun nog nooit begrepen heb).
                Het prijsverschil is inderdaad veel te groot (zeker als je weet dat ikzelf een jaartje geleden voor net iets minder dan 1200€ dat ding gekocht heb (en wel in de Belgische winkel, dus met 21% BTW).

Die 14-54II vind ik trouwens ook een behoorlijk degelijk lensje. De 12-60 heb ik nog niet uitgetest.
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar een collega van mij kwam met een Olympus om-system e.zuiko auto-t 1:3,5 135mm aanzetten (zal inmiddels zo'n 30 jaar oud zijn?). Kan hij deze lens gebruiken op hedendaagse digitale bodies van Olympus?

Jacobus
                  Zenfolio

Comment

Ja dat kan ,lees hier er meer over :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
                      Ja dat kan...
                      Zeer gewaardeerd Alfa, ik zal 'm verblijden met jouw link!

Jacobus
                      Zenfolio

Comment

Het ziet ernaar uit dat Olympus zijn rol van vernieuwer weer gaat waar maken bij de opvolger van de E-3.

Dus als je een Canon of Nikon hebt..........zou ik ook gaan opletten..........na live view en sensor reiniging komt er misschien weer een Oly vinding(over een jaartje) ook op jullie camera

Comment

Ik ben ook een fervent Olympus fan.

Had in mijn pubertijd ook altijd compactjes van Olympus, en mijn eerste digitale camera was er ook weer eentje. Daarna eventjes een Kodak gehad, maar toch snel weer overgestapt naar Olympus. Ditmaal voor een reflextoestel gegaan in de vorm van een E-520 double zoom kit. Deze is nu een 2,5 jaar in mijn bezit, en ik heb me de aankoop nog geen seconde beklaagd.

Heb een hele tijd met de kitlenzen gewerkt, maar aangezien ik vooral actief ben op het gebied van Urban Exploration kon ik een iets lichtsterkere lens wel gebruiken. Deze is er dan gekomen in de 12-60mm F2.8-4.0 SWD lens. Dit is toch wel een zéér mooie lens, waarmee ik mijn foto's toch naar een iets hoger niveau (in mijn opinie dan wel te verstaan) heb kunnen tillen.

Ook qua functionaliteit en dergelijke zul je mij niet horen klagen. IK was direct gewend aan de bediening, alles viel netjes op zijn plaats. De live view is ook een groot pluspunt, daar ik soms in nogal rare hoeken fotografeer, en dan het kijken door de zoeker niet altijd even evident is.

Ben ook nog volop bezig met mijn kit uit te breiden. Aangezien ik mij ook graag wat meer zou gaan focussen op het fotograferen van personen en macrofotografie zullen mijn eerst volgende aankopen bestaan uit een nieuwe flitser, hoogst waarschijnlijk een Metz, en enkele nieuwe lenzen. De 105mm van Sigma staat sowieso al op dat lijstje, net zoals een betere groothoek, dat wss de 10-20mm zal worden. Qua body, eens weer genoeg bij elkaar gespaard, zal deze geupdate worden naar een E-3.

Heb intussen ook nog 2 Olympus OM's in mijn bezit, een OM-1 en een OM-20, helaas wel beide nog maar voorzien van een 50mm 1.8 lens en 1 135mm lens. Ben momenteel dan ook op zoek naar enkele adapterringen om een deel van mijn oude Canon lenzen op de OM's en op mijn E-520 te gebruiken.

Alleszins, nog een tevreden Olympus gebruiker hier.
                          Memories like faded photographs...

Comment

Heb me onlangs ook een olympus DSLR aangeschaft.
                            Dit omdat ik iets wilde hebben dat toch dslr is, maar zeer compact is.

Hiermee heb ik me onlangs de e420 + 25 F2.8 pancake set gekocht.

Eerste indrukken: zeer compact, licht van gewicht, foto's in jpeg uit de camera zijn zeer goed.

Toch ben ik wel wat onaangenaam verrast bij foto's (vb zonsondergang of landschap s'avonds) waar je spotmeting uitvoert, dat de donkere delen van de foto zeer veel ruis bevatten. (Dit bij iso 200) Is dit normaal?
                            Kan ik enige instellingen aanpassen waardoor die zou beter worden?
                            Heb al eens instellingen in het menu wat aangepast (ruisreductie, etc) maar zonder merkbaar verschil.
                            Met mijn nikon toestellen heb ik dit nog niet ondervonden, zelfs bij mijn oude D100 niet.

Bij goede omstandigheden, geen enkel probleem.
                            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik gebruik bij avondfoto's geen spotmeting, maar altijd matrix meting. Dit om juist dit verschijnsel tegen te gaan. Ik moet zeggen dat de foto's bij al mijn Olly's ook beter belicht zijn bij lanfschapsfotografie en avondfotografie als ik matrix gebruik (E450, E300, E330. E510). De ruis zal zich eerder laten zien in de schaduwpartijen, zeker als je de foto nog wat wil oplichten. Het is een normaal verschijnsel bij Olly camera's. Vandaar dat ik in dit soort gevallen liever wat aan de rechterkant zit van de histogram dan aan de linkerkant. Bij spotmeting zal de camera uitgaan van het lichtste deel, de rest behoorlijk onderbelichten. Als je dan de belichting achteraf bijstelt (in RAW bijvoorbeeld, maar het is nog erger als je met JPEG werkt) zul je die ruis zien opkomen. Maar goed ik praat tegen iemand die al denk ik langer fotografeert.

Advies dus als je met je Olly werkt. Zo nauwkeurig mogelijk belichten, zodat je de belichting later niet veel moet "optrekken". Dit heeft te maken met de kleinere sensor. Volgens mij kon je bij de E420 de ruisonderdrukking instellen. Hiervan zie je echter alleen effect op je JPEG's. Als je in RAW fotografeert kun je ook de bewerkingssoftware gebruiken die bij de camera is geleverd. Dan kun je de ruisreductie die Olympus in de camera toepast ook op je RAW beelden toepassen.

Groeten,
                              Bart

Comment

Wie vroeg zich af of 4/3 nog toekomst had, kijk maar eens op DPreview.

Comment

Working...
                                X