Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Ook ik kan me aansluiten bij het Olympic Topic.
    Gisteren via kamera-express de E600 besteld met 14-42 en 40-150 + batterygrip voor meer grip.

Ik ben benieuwd naar de camera, mijn ouders hadden nog een analoge camera van olympus en ik wilde niet alle nikon en canon fans achterna. Daarbij schijnt de Olympus kwalitatief erg goed te zijn en de prijs is ook nog een bijkomend voordeel.
    Olympus E-600, 14-42mm, 40-150mm, Batterygrip HLD-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht

PS, Maltje wanneer mogen wij eens komen proeven van die wijn en wiskey.
      Krijg het water in mijn mond bij het horen van al dat lekkers in je onderschrift
      Je kan misschien eens langskomen onder het mom mij wat meer bij te brengen van fotografie en dan kunne we ondertussen eens lekker proeven van die godendrank.
      Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
      schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fabianvdgraaf Bekijk bericht
        Ook ik kan me aansluiten bij het Olympic Topic.
        Gisteren via kamera-express de E600 besteld met 14-42 en 40-150 + batterygrip voor meer grip.

Ik ben benieuwd naar de camera, mijn ouders hadden nog een analoge camera van olympus en ik wilde niet alle nikon en canon fans achterna. Daarbij schijnt de Olympus kwalitatief erg goed te zijn en de prijs is ook nog een bijkomend voordeel.
        proficiat...
        istelle

Comment

hoi allemaal,
          ik ben gisteren een E-p1 in huis gehaald na het lezen van een aantal revieuws .
          het is best een aardig toestelletje maar oow met zo veel fucties
          de manuall blijven doornemen en uitproberen i guess

Comment

Hallo,
            Waar kan ik in de buurt van Menen een Olympus dealer vinden? Ik heb gezocht op de site van Olympus maar daar vind ik een dealer maar als ik naar Olympus vraag krijg ik antwoord eerst bestellen en daarna kunt u hem zien. Daarmee ben ik zeker niet akkoord.
            Dus daarom mijn post.
            Zijn er die een E30 toestel hebben en eens hun bevindingen willen doorsturen?

Met vriendelijke groet
            Berke58
            Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Heb de mijne gekocht bij het fotokeun (Turnhout), hoewel ikzelf van Harelbeke ben...
              Hier in West-vlaanderen vond ik nergens een plaats waar hij aan een betaalbare prijs te vinden was. Je kan eventueel foto robert in Kortrijk eens proberen (maar ik zou eerst eens bellen...).
              Ik sta wel versteld van de prijsevolutie van dat ding. De kit (die ikzelf gekocht heb) met 14-54 f2.8-3.5 II kost er nu 1374 € (en is blijkbaar niet op voorraad). Ik heb hem een jaar geleden voor rond 1200 € gekocht. Normaal zakken de prijzen, maar dat is bij Olympus blijkbaar niet het geval.
              Ik vind het een heel degelijk ding. Heeft nog altijd wat last van ruis (maar als je van een E-500 komt, sta je verbaast van de vooruitgang op dat vlak). En daarbij : niets dat een Lightroom 3 niet kan oplossen . Heb er na een klein jaar een goeie 5000 foto's mee genomen (ben dus zeker geen foto-mitrailleur) en heel regelmatig merk je toch de grote vooruitgang met de E-500. Ook het draaischermpje is voor de moeilijke-hoek (meestal macro) opnames, zeer handig. Dat is ook de enige keer dat ik live-view gebruik.

Als ik 100% eerlijk ben, zou ik vandaag waarschijnlijk een Canon 50D + EF-S 17-55 2.8 IS USM (659€+863€ = 1522 €) kopen. Die lens moet je wel kwalitatief eerder met de 12-60 vergelijken, wat bij Olympus op 1679€ uitkomt...
              Maar vandaag koop ik geen andere camera !
              Voor mij is het echt een heel goed ding, maar z'n prijs begint (terug) wat te hoog te worden i.v.m. z'n concurrenten.
              Groeten,

Polleke

Comment

Fotokeun is allang niet meer de goedkoopste. €849,- bij Media Markt Antwerpen en blijkbaar wel op voorraad (ik zag toch een doos staan.) Wel opletten: de ene Media Markt is de andere niet, maar misschien vind je hem wel in media Markt Roeselare (ben zelf afkomstig van die streek, maar woon in Boechout) tegen dezelfde prijs...?

De E-30 vind ik nog steeds de meest onderschatte camera op de markt. Heb hem nu iets meer dan een jaar, met 13.000 kliks, 2 keer gevallen, éénmaal koffie en eenmaal bier over gegaan (don't ask - de knopjes zijn nog een beetje plakkerig van het bier ) en verschillende regenvlagen (de laatste dit weekend in Dinant) en 'still going strong'...
                Ik kan veel positieve punten noemen aan de E-30 (ook wel enige minder goede), maar het essentiële is nog steeds gebleven, ook na 1 jaar, en er is geen camera waar ik mee zou willen ruilen (evt. een EOS 7D, maar die is veel duurder.) Zeker niet met de EOS 50D combo die Polleke hierboven beschrijft (sorry Pol.) En dan zijn er de Olympus objectieven...

Als ik een raad mag geven: ga dan voor de E-30 + 12-60... Zalige combinatie!
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Tegen dat ik mijn E-30 wegdoe zitten ze bij Canon waarschijnlijk al aan de 80D ... En dan koop ik waarschijnlijk toch een E-50.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb zopas nieuws gekregen van Foto Robert. Ze willen me een camera lenen om eens uit te proberen. Wel wil ik dit toestel testen met de lens 12-60.
                    Hopelijk bevalt het mij.

Comment

Mediamarkt roeselare heeft geen olympus. Ik ben er een paar maanden eens geweest en heb er geen gezien. Misschien op aanvraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
                        Ik heb zopas nieuws gekregen van Foto Robert. Ze willen me een camera lenen om eens uit te proberen. Wel wil ik dit toestel testen met de lens 12-60.
                        Hopelijk bevalt het mij.
                        Die 12-60 is 1 van de beste objectieven (en daar mag je zonder problemen een L-lenske van Canon naast leggen). Heb zelf een 14-54 gekocht, gewoon wegens de prijs van het ding.
                        De hoop dat het gaat bevallen is redelijk groot .
                        Je kan zowel van de E-30 als de lens bij dpreview een test vinden (je moet maar klikken op de onderlijnde tekst)...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Zopas nieuws gekregen van Foto Robert dat het toestel niet meer bestaat . Het enige alternatief was een E-3. Maar ja de prijs is voor mij te duur. Ik heb contact genomen met Olympus. We zullen zien wat zei zullen meedelen.

Comment

Zopas nieuws gekregen van Foto Robert dat het toestel niet meer bestaat . Het enige alternatief was een E-3. Maar ja de prijs is voor mij te duur. Ik heb contact genomen met Olympus. We zullen zien wat zei zullen meedelen.
                            Hier zijn er nog op voorraad

Groetjes
                            Albert

Comment

Ik zou maar met een grote boog om Foto Robert heen lopen..............de E-30 is gewoon leverbaar......ze willen denk ik af van de E-3(in september komt vermoedelijk de vervanger !!).....dan gaat de prijs van de E-3 vermoedelijk ook omlaag.
                              Bij "knijn".....gewoon leverbaar.

Heb zelf de E-30 met 14-54........een topcombinatie.........die hoop ik nog lang te gebruiken.
                              Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
                                Ik zou maar met een grote boog om Foto Robert heen lopen..............de E-30 is gewoon leverbaar......ze willen denk ik af van de E-3(in september komt vermoedelijk de vervanger !!).....dan gaat de prijs van de E-3 vermoedelijk ook omlaag.
                                Bij "knijn".....gewoon leverbaar.

Heb zelf de E-30 met 14-54........een topcombinatie.........die hoop ik nog lang te gebruiken.

Naar die vervanger van de E-3 ben ik wel eens benieuwd!
                                Zit ik eigenlijk op te wachten
                                Waar heb je dat ergens gelezen?
                                Grts Maddy.
                                zero

Comment

Working...
                                X