Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Dpreview heeft net (gisteren) een test gepubliceerd van de E-620.
    Zoals gewoonlijk "highly recommended"..., en je merkt het dat het geen canon of nikon is, want anders stond dit hier al lang vermeld ;-), met 100 reacties na 50 min...

Persoonlijk wacht ik om die 70-300 aan te schaffen tot ik (eindelijk) een "lijfke" met stabilisatie koop (zit nu nog met een E-500).

Wat die kitlenzen betreft : van de 40-150 bestond op de E-500 een andere versie (max. F van 4.5 i.p.v. 5.6, en wel metalen mount). Maar door besparingen zullen ze dat inderdaad vervangen hebben.

Voorlopig zit ik te twijfelen tussen de E-30 en de E-620, maar ik vrees dat ik die laatste te klein zal vinden. Werkt de 14-54 2.8-3.5 II even goed op de E-30 als op de E-620 ?
    Groeten,

Polleke

Comment

Blijkt dat ze hier rap op ingespeeld hebben door een grip uit te brengen voor de E-620
      Wat niet het geval was met de E-5** serie.
      Dus als je denkt te klein voor de handen kan je dus een olympus grip bijkopen wat
      natuurijk de kost weer omhoog haalt en dan is het verschil met de E-30 kleiner maakt in aankoop.

Comment

hoe kan ik hier lid worden ?? geen idee
        mvg dj

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pack94 Bekijk bericht
          hoe kan ik hier lid worden ?? geen idee
          mvg dj
          Bovenaan de pagina klikken op VZW en dan klikken op inschrijven

Comment

Wat die kitlenzen betreft : van de 40-150 bestond op de E-500 een andere versie (max. F van 4.5 i.p.v. 5.6, en wel metalen mount). Maar door besparingen zullen ze dat inderdaad vervangen hebben.
            Heb het even opgezocht en het klopt wat je hier schrijft
            Deze reeksen zijn stopgezet omwille van de overgang met de 50-200f2.8-3.5 te vereenvoudigen
            Wil bedoelen dat er nu deze lens is uitgekomen ter vervanging van de 40-150 f3.5-4.5 met metalen mount.
            Dus deze lens is al een tijdje uit de handel enkel nog te vinden tweedehands.
            Persoonlijk vind ik de kitlens van 40-150 goed genoeg doch wil je lichtsterker objectief dan is de ED 50-200mm 1:2.8-3.5 de aangewezen keuze en met meer centen kan je naar de ED 35-100mm 1:2.0 of de ED 90-250mm 1:2.8 gaan maar dat prijskaartje is om van achterover te vallen
            Ik red mij prima met de kitlenzen en de 70-300 sinds ik die heb gebruik ik de 40-150 niet meer

Comment

Hoi,

ben zelf ook een Olympus gebruiker, heb een E-510 en heb even op het punt gestaan om deze van de hand te doen en ook mee te gaan met de grote Nikon en Canon stroom.
              De resultaten waren niet zoals ik ze wou, maar dat bleek niet zozeer aan mijn toestel te liggen eerder aan de man erachter. Dus ben ik mij een beetje meer gaan inlezen en ondertussen ben ik al een meer dan tevreden Olympusgebruiker, Deze gaat niet meer weg...

Nu heb ik een vraag (mss een domme) maar heeft er iemand zoiets als een Kelvin-temperatuurschaaltabel die opgaat voor Olympus?
              Nu heb ik er al enkel gevonden op internet maar de ene spreekt de andere tegen.
              De ene spreekt van 6000K bij een wolkenloze hemel de andere van 7000K.
              Nu weet ik wel dat dit waarschijnlijk een beetje afhangt van type camera, maar toch zou ik graag zo een tabelletje hebben om mee te nemen als ik ergens naartoe ga kwestie van niet al teveel tijd te verspillen om de juiste instelling te vinden..

Dank bij voorbaat,

Sven
              https://tijuanaphoto.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svensonn Bekijk bericht
                Hoi,

ben zelf ook een Olympus gebruiker, heb een E-510 en heb even op het punt gestaan om deze van de hand te doen en ook mee te gaan met de grote Nikon en Canon stroom.
                De resultaten waren niet zoals ik ze wou, maar dat bleek niet zozeer aan mijn toestel te liggen eerder aan de man erachter. Dus ben ik mij een beetje meer gaan inlezen en ondertussen ben ik al een meer dan tevreden Olympusgebruiker, Deze gaat niet meer weg...

Nu heb ik een vraag (mss een domme) maar heeft er iemand zoiets als een Kelvin-temperatuurschaaltabel die opgaat voor Olympus?
                Nu heb ik er al enkel gevonden op internet maar de ene spreekt de andere tegen.
                De ene spreekt van 6000K bij een wolkenloze hemel de andere van 7000K.
                Nu weet ik wel dat dit waarschijnlijk een beetje afhangt van type camera, maar toch zou ik graag zo een tabelletje hebben om mee te nemen als ik ergens naartoe ga kwestie van niet al teveel tijd te verspillen om de juiste instelling te vinden..

Dank bij voorbaat,

Sven
                Sven, voor wolkenloze hemel ,dus bij een heldere dag is de temperatuur ongeveer
                5300 Kelvin, 6000 is voor bewolkte dagenen 7500 is voor in de schaduw. Er staat een lijstje in uw handleidingsboekje op blz.50.Wanneer je niet zeker bent zet de witbalans op AUTO dat geeft heel goede resultaten

Groeten,
                Albert

Comment

hallo,

ik ben ook een olympus gebruiker. E500
                  Nikon D3100 18-55 VR lens
                  http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                  https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

Comment

Ik heb deze week afscheid genomen van mijn E500 dubbele kit. Vooral de enorme ruis, de heel kleine zoeker, de trage opstarttijd, de povere beschikbaarheid van accessoires nieuw en tweedehands, de onzekere toekomst van het merk, ... zijn zaken waar je eventjes kunt mee leven maar na tijdje droom je toch van beter ...

D
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                      Ik heb deze week afscheid genomen van mijn E500 dubbele kit. Vooral de enorme ruis, de heel kleine zoeker, de trage opstarttijd, de povere beschikbaarheid van accessoires nieuw en tweedehands, de onzekere toekomst van het merk, ... zijn zaken waar je eventjes kunt mee leven maar na tijdje droom je toch van beter ...
                      D
                      Hoewel ik er totaal geen probleem mee heb dat iemand van merk switcht, dat moet ieder voor zich weten wil ik nog wel het volgende opmerken.

Ik heb zelf helemaal geen probleem om geschikte lenzen ed nieuw te kunnen aanschaffen. Van alle brandpuntafstanden die IK zou willen hebben is er in ieder geval een betaalbare lens in het assortiment van Olympus aanwezig.

Zelf heb ik de E510 en ik moet zeggen, de ruis vind ik eigenlijk bij deze camera echt geen probleem, zelfs niet bij ISO 800, ik fotografeer dan ook praktisch nooit boven ISO 800, dat heb ik gewoon niet nodig.

De zoeker is inderdaad klein en dat vind ik wel jammer van Olympus, vergelijk ik hem met mijn Pentax, tja...

Voorlopig ben ik niet bang voor de toekomst van dit merk. Er zijn recent teveel innovaties geweest om te kunnen spreken van een bedrijf dat niet meer aan het ontwikkelen is. Ik heb met KM meegemaakt dat werd overgenomen en dat zag je achteraf gezien toch wel aankomen, hoewel je natuurlijk nooit zeker weet.

Waar ik wel ben achter gekomen is, dat als je goede objectieven wilt en goede andere spullen, je veel geld kwijt bent. Maakt niet uit welk merk je gebruikt.

Mocht ik ooit willen overstappen dan zal dit waarschijnlijk naar uFT zijn. Ik vind het gesjouw van mijn spullen nu al vaak te veel.

Groeten en succes met je nieuwe spullen. Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben en mooie foto's mee zult maken. Daar schaf je toch de hele boel voor aan.

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht

D
                        Ik heb ook een E-500,kleine zoekerprobleem meteen opgelost met ME-1 oogschelpvergroter erop te zetten,werkt super.
                        Onzekere toekomst????.....dan kun je in deze tijd niets meer kopen.....
                        Ik heb met een D90 een keertje gefotografeerd,een prachtige camera.
                        Maar ik heb zelf toch gekozen voor de D90 van Olympus......de E-30!!!!!

maar na tijdje droom je toch van beter ...schrijf je, de D90 is echt geen betere camera dan de E-30 van Oly, dus daar hoef je niet voor over te stappen.
                        Het is allemaal een kwestie van smaak,de verschillen tussen de camera's worden steeds kleiner omdat men zaken van andere merken overneemt(live view & sensor reiniging in jou D90 zijn bedacht door......juist Olympus).
                        Tweedehans zal er voor Oly inderdaad minder te koop zijn.

Maar toch veel fotogenot toegewenst met je nieuwe uitrusting!!!!!!!
                        Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Tweedehands is er veel minder te koop voor Olympus , doodnormaal toch . De echte fans van het merk verkopen hun kwaliteitsmateriaal niet .
                          Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
                          Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
                          Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
                            Maar ik heb zelf toch gekozen voor de D90 van Olympus......de E-30!!!!!
                            Zou het zelf niet beter kunnen verwoorden... De E-30 is
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

'k moet zeggen dat ik ook heel content ben van mijn "D90"...
                              Alleen jammer van die Cash back aktie die ik op 14 dagen na gemist heb (na 53 dagen wachten...). Dat flitske mocht gerust op mijn E-30 beland zijn .
                              Heb Olympus een mailke gestuurd daaromtrent, maar hun antwoord was redelijk voorspelbaar...
                              Heb hen daarop ook gevraagd waarom ik de huidige kopers van een E-30 zou moeten sponsoren, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen (ook redelijk voorspelbaar)...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Ik zit in hetzelfde schuitje: ook mijne E-30 te vroeg gekocht (toeme, en ik wou juist ne FL-36R...)
                                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                                X