Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Picasa is dan net even een "specialleke". Niet zomaar dat ik Photobucket vernoemde... lijkt mij persoonlijk de gemakkelijkste host van allemaal.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Picasa is dan net even een "specialleke". Niet zomaar dat ik Photobucket vernoemde... lijkt mij persoonlijk de gemakkelijkste host van allemaal.
      Is inderdaad eentje van de moeilijkste die hij genomen heeft
      Maar ik heb deze morgen eens mijnalbum geporbeerd en testje gedaan in het bijpassende topic
      En vind het toch ook gemakelijk enkel weet ik niet of je daar ook grote foto's kan plaatsen en die eventueel verkleind door te linken naar hier ?
      Heb ze op voorhand al aangepast aan de grote die hier van toepassing is.
      Maar er zijn er genoeg waar je gratis ruimte hebt om foto's te plaatsen
      En ieder heeft zijn voorkeur en zijn gebruikers

Effe terug on toppic gaan,
      weet iemand of er een zonnekap te verekrijgen is voor de 35mm macro van Olympus?
      Heb mij al suf gezocht op google maar steeds kwam die ene weer waar je die uit papier kan maken door zelf uit te knippen
      Want heb een uv filter er op staan maar dat geeft flare waar je gek van word
      Vooral als je een beetje tegen de zon in fotografeerd krijg ik geeen foto meer enkel een lichte vlek.
      Voor binnen geen probleem maar buiten met filter niet te doen

Comment

Is me gelukt ondertss. Zie maar in het beginnershoekje onder dezelfde discussie, hihi ...

Comment

Ben op zoek achter bijkomende lenzen.
          Voor het ogenblik heb ik de e520 met de 14-42 en de 40-150.
          De bedoeling is voor concertfotografie , dus een lichtsterke lens , liefst een prime.
          Die mag je meestal naar binnen meenemen grote zoomlenzen meestal niet.

ik dacht aan "Olympus EM-P 50mm F/2.0 Macro" of deze "Sigma 105mm F/2.8 EX DG Macro"
          Voor de pancake moet je al zeer dicht bij het podium geraken.

Iemand ervaring met deze lenzen??
          Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
          Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
          Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Met de ZD 50mm macro kun je nooit verkeerd doen. Waarschijnlijk zowat de beste lens die je kan krijgen, ongeacht elk merk...
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Met de ZD 50mm macro kun je nooit verkeerd doen. Waarschijnlijk zowat de beste lens die je kan krijgen, ongeacht elk merk...
              Dat is ook wel eentje die (hoog) op mijn lijstje staat. Ik doe het voorlopig met de sigma 30mm1.4 en Sigma 70-200 2.8. De tele is mss iets aan de lange kant; de oly 35-100 zou mij beter passen, maar die kan ik nog niet betalen... Maar 'k heb nog nooit problemen gehad met niet binnen mogen. In tegendeel; meestal is ne ferme teletoeter en flits (nooit gebruiken in de richting van het podium, anders weg sfeer!) juist de doorslaggevende factor om van de security een frontstage plekje te krijgen. 'k heb al meegemaakt dat ik wel frontstage mocht, en iemand met een kleinere slr niet! Ik doe wel kleinere optredens en festivalletjes; op werchter of in 't sportpaleis moet je dat niet proberen...

mvg.
              Brecht
              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                sigma 30mm1.4 en Sigma 70-200 2.8. De tele is mss iets aan de lange kant;

mvg.
                Brecht
                De sigma 70-200 is met HSM , is dat 100% compatibel met een E520?
                Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
                Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
                Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Ik heb de 35mm macro en vind de afstand die ik hiermee kan bereiken voldoende
                  Doch echter voor concert denk ik dat je met deze wat berijk te kort komt.
                  Een andere oplossing zou zijn de Sigma 18-50 F2.8, blijkt dat deze ook voor FT camera is te verkrijgen
                  en word toch als redelijk goed bestempeld voor de Olympus camera's
                  Maar de afstand van de vaste macro 50 is en blijft zoals de anderen al aanhaalde de beste keus van allemaal
                  Gewoon een leuke afstand (bij ons is dat een 100mm) en redelijk lichtsterk en niet te vergeten heel wat snellere af tegenover de kitlenzen
                  Maar ik zou zeker de sigma 18-50 niet uit het oog verliezen, denk er zelf aan om te sparen voor deze lens volgend jaar aan te kunnen kopen.
                  Dit omdat ik niet zo geintreseerd ben in groothoek en daar deze bij olympus al gauw een 36-100mm f2.8 word een leuk berijkje en lichtsterk objectief.

Hier de link bij Konijntje 18-50 F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
                    Er is een Sigma 70-200 te verkrijgen voor Olympus
                    Doch niet iedere winkel heeft die in vooraad maar deze is zeker ook een aanrader al is ie wel een heel pak groter dan de 40-150 denk zelf 2x zo groot en zwaar
                    Hier de link bij Konijntje 70-200 F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
                      Diafragma; check
                      autofocus; check
                      lichte frontfocus; check
                      mooie kleuren; check
                      crème-achtige bokeh; check

een ideaal lensje voor op een oly, ware het niet dat hij eigenlijk iets korter had mogen zijn. (ik moet de mijne dus nog eens laten kalibreren, maar ik kan hem niet enkele weken missen. mss na de zomer.)

mvg
                      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                        Hmmm stil hier, vast niet veel olympus gebruikers ofwel zijn ze allemaal op stap.
                        Nee, omdat "toppic" normaal maar met 1 p geschreven is....
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          Nee, omdat "toppic" normaal maar met 1 p geschreven is....
                          Dat is erg he, je reactie hier

Comment

Heb dus de 14-40 en de 42-150. Leuk maar ik vind toch (na een maand gebruik) dat ik vaak moet wisselen, ook weer niet overdreven maar toch. Is er zo niks dat in een keer alles heeft? Zo een 14-150-achtig iets? Maar dat zal dan weer erg duur zijn en ik heb pas onkosten gehad ;-)
                            Welke van de twee die ik heb wordt algemeen het meest gebruikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                              Heb dus de 14-40 en de 42-150. Leuk maar ik vind toch (na een maand gebruik) dat ik vaak moet wisselen, ook weer niet overdreven maar toch. Is er zo niks dat in een keer alles heeft? Zo een 14-150-achtig iets? Maar dat zal dan weer erg duur zijn en ik heb pas onkosten gehad ;-)
                              Welke van de twee die ik heb wordt algemeen het meest gebruikt?
                              Geen
                              Want sinds ik de 70-300 en de 35macro heb zijn dat de enige lenzen die nog op mijn toestel komen
                              Maar eerlijk toen ik nog de kit gebruikte was de 40-150 mijn meest gebruikte omwille van dat ik graag detail trek.
                              Mijn hobby is bloemen zie je en dan die 14-42 tja heb een pano of 5 ermee gemaakt en dat was het.
                              Maar zoals ik al zij mijn favoriet is momenteel de 70-300 voor bloemen en de 35 voor portretjes
                              Ik weet het, omgekeerde wereld de macro gebruiken voor portretjes en de tele voor macro
                              Ben nu eenmaal een rare

Maar waar zijn de beperkingen waar je nu tegen op loopt.
                              Te weinig zoomberijk of is je hobby macro enz....
                              Een DSLR daar moet je juist van lenzen kunnen wisselen omdat je met 1 lens nooit de 2 kitlenzen kan evenaren in kwaliteit.
                              Je kan natuurlijk kijken naar deze 18-180
                              of deze maar weet niet of ze nog te verkrijgen is en dat was de Sigma 18-125 ook gemaakt voor FT camera's zoals de olympus E-***reeksen.
                              Maar nu moet je voor jezelf uitmaken wat belangrijk is breedhoek deels behouden of meer tele zoals ik tewerk ga.
                              Als je meer tele fotografeerd kan je beter de 70-300 bijkopen later.
                              Anders de enige oplossing is de 18-180 aan te kopen kost iets van net geen 400€
                              En de 70-300 is net geen 300€

Comment

De Sigma 18-125 heb ik gehad en weer door verkocht. De lens was in uitstekende staat, maar ik vond het qua beeld kwaliteit een te grote concessie. Veel vertekening, scherpte viel tegen en de kleuren waren vlak. Deze lens zou ik persoonlijk niet aanschaffen. Dan kun je misschien beter voor de 18-180 gaan. Deze lens is echter geen groothoek meer te noemen (18 = 36 mm hè..)

Groeten,
                                Bart

Comment

Working...
                                X