Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
    Ga vandaag of morgen voor de 520 kit (+ 14-40/42-150).
    Veel plezier ermaa en laat maar weten of je nog vragen hebt alhier in ons eigen toppic
    Ge je geen spijt van krijgen de kitlenzen die bij deze set horen zijn van de beste die er zijn om te starten.

Comment

Ga vandaag of morgen voor de 520 kit (+ 14-40/42-150).

Mijn echtgenote heeft al ongeveer een jaar de E-520, nog geen moment spijt van gehad.
      Is echt een goed cameraatje.
      Nog veel succes met je nieuwe aanwinst.

Groetjes
      Frank

Comment

Dankjewel, allemaal. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen, maar die zullen vast heel erg positief zijn.

Comment

Oeps, geen van beide kits waren op voorraad en ik heb voorlopig niets besteld. Ik heb dus nog even extra twijfeltijd gekregen. Vooral omdat de dealer vond dat ik die IS niet strikt nodig zou hebben. Is dat zo? Kan je perfect zonder IS? Of is dit en eindeloze discussie? Sorry voor de vele vragen...

Comment

Oeps, geen van beide kits waren op voorraad en ik heb voorlopig niets besteld. Ik heb dus nog even extra twijfeltijd gekregen. Vooral omdat de dealer vond dat ik die IS niet strikt nodig zou hebben. Is dat zo? Kan je perfect zonder IS? Of is dit en eindeloze discussie? Sorry voor de vele vragen...
            Oei, foute dealer heb jij.
            In ieder geval geen eerlijke dealer, of hij heeft echt weinig vestand van zaken.
            IS geeft je echt grote voordelen.
            Ik denk dat hij aan ziet komen dat hij met zijn camera's blijft zitten die hij nu op voorraad heeft.
            Niet om reclame te maken voor mijn blog maar hier heb ik een mooi voorbeeld staan.
            In het topic "wij komen alleen maar foto's schieten" op mijn blogspot, zie link onderaan, (zaterdag 9 mei) staat een foto genomen met 1/8 sec, uit de hand genomen. Dit lukt je nooit zonder IS.

Daarom nogmaals, of je hebt een oneerlijke dealer of je hebt een dealer die geen verstand van zaken heeft.
            Last edited by Peer; 12 mei 2009, 18:10.
            Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
            http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Wel, om precies te zijn, de 420 had hij idd op voorraad, maar dan zonder de 40-150 mm. Die moest dan worden nabesteld. De 520 was er helemaal niet. Nog gekker, hij vroeg of ik mss ook geen kandidaat was voor de nieuwe SP 590 (omdat ik nogal twijfelde zeker). Ik moet toegeven dat die laatste inderdaad een ferme camera is.

Comment

Hoy,

Laat je niet verblinden, Indien je de E-520 wil, koop die dan.
                Achteraf heb je waarschijnlijk spijt dat je het niet gedaan hebt.

Groetjes
                Frank

Comment

Ik bekijk het genuanceerder: IS heeft zeker zijn voordelen, maar wat ze er meestal bij vergeten te vertellen is dat het niet werkt voor bewegende onderwerpen... Dan heb je ook nog eens de meerprijs. De E520 dubbelkit is nu ongeveer €475,- waard, de E420 dubbel kan je krijgen voor minder dan €370,- Da's in verhouding veel voor enkel de IS (want da's het enige verschil tussen 420 en 520...) Zelf zou ik in zo'n geval voor de E420 opteren, te meer omdat er Panasonic lenzen met beeldstabilisatie voor te krijgen zijn (als dat later belangrijk mocht wezen...)

Nu goed, als de winkel geen van de twee nog op voorraad heeft, dan moet je gewoon uitkijken naar een andere winkel. Had die dealer de E450 en E620 al op voorraad?

Hou er ook nog effe rekening mee dat de E420 (en vermoedelijk de E520) steeds moeilijker te krijgen zullen zijn. De E420 is nu al uit productie genomen (want opgevolgd door de E450 - die niks meer biedt dan de E420) en de E520 zal hetzelfde leven beschoren zijn... Als alternatief kun je ook nog uitkijken naar de E510, want die scheelt weinig van een E520 en soms kun je die nog goedkoop ergens vinden...

Zoals ik al zei: zelf zou ik gaan voor de E420 (maar dat is eigenlijk enkel omdat ik hem mooier vind... )

Sorry voor de extra verwarring.
                  http://www.digifotofreak.nl

Comment

[QUOTE=MarcFoto;2248624]Dan heb je ook nog eens de meerprijs. De E520 dubbelkit is nu ongeveer €475,- waard, de E420 dubbel kan je krijgen voor minder dan €370,- Da's in verhouding veel voor enkel de IS. Zelf zou ik in zo'n geval voor de E420 opteren, te meer omdat er Panasonic lenzen met beeldstabilisatie voor te krijgen zijn (als dat later belangrijk mocht wezen...)QUOTE]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
                    Je vindt nu 100 euro teveel voor stabilisatie, maar je krijgt voor die prijs niet alleen stabilisatie maar ook een andere camera.
                    Ten tweede wil je daarna Panasonic lenzen gaan kopen om stabilisatie te hebben(als dat belangrijk mocht wezen) en dat is trouwens écht belangrijk.
                    Als je een lens gaat kopen mét stabilisatie is hij duurder dan en lens zonder stabilisatie.
                    Dan ben je die 100 euro zo kwijt waar je nu op wilt besparen.
                    Last but not least, de Zuiko lenzen zijn de beste lenzen die je kunt kopen, dus waarom Panasonic lenzen?.
                    De Zuiko lenzen zijn allemaal zonder stabilisatie omdat de olympus camera's dat al hebben (IS).
                    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                    http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Zoals Peer al vermelde je dealer is er eentje die met een overschot aan 420 zit en ervanaf wil
                      Dus laat U niet vangen en ga resoluut voor de 520, zeg tegen uw dealer die kit en niks anders en anders ga ik wel bij de concurentie daar zijn ze slimmer en mischien wel goedkoper .
                      Dis IS is zeker zijn geld waard, heb sinds kort de 70-300 en ga graag op stap om beestje of bloemen te fotograferen en zonder die IS moest ik steeds mijn statief meezeulen
                      Maar nu niet gewoon los uit het vuistje

Jee mag ik vragen welke regio je bent anders eens een klein testje vragen aan iemand in uw buurt met een E510 of hoger model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                        Zoals Peer al vermelde je dealer is er eentje die met een overschot aan 420 zit en ervanaf wil
                        Dus laat U niet vangen en ga resoluut voor de 520, zeg tegen uw dealer die kit en niks anders en anders ga ik wel bij de concurentie daar zijn ze slimmer en mischien wel goedkoper .
                        Dis IS is zeker zijn geld waard, heb sinds kort de 70-300 en ga graag op stap om beestje of bloemen te fotograferen en zonder die IS moest ik steeds mijn statief meezeulen
                        Maar nu niet gewoon los uit het vuistje

Jee mag ik vragen welke regio je bent anders eens een klein testje vragen aan iemand in uw buurt met een E510 of hoger model.
                        Ik bekijk het niet zo zwart/wit: zoals ik al zei, er is voor en tegen de E420 te zeggen. Bovendien is het toch logisch dat, zoals ik vermoed, als de E420/E520 niet meer bestelbaar is hij de klant probeert verder te helpen met wat hij heeft...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
                          Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
                          Je vindt nu 100 euro teveel voor stabilisatie, maar je krijgt voor die prijs niet alleen stabilisatie maar ook een andere camera.
                          Ten tweede wil je daarna Panasonic lenzen gaan kopen om stabilisatie te hebben(als dat belangrijk mocht wezen) en dat is trouwens écht belangrijk.
                          Als je een lens gaat kopen mét stabilisatie is hij duurder dan en lens zonder stabilisatie.
                          Dan ben je die 100 euro zo kwijt waar je nu op wilt besparen.
                          Last but not least, de Zuiko lenzen zijn de beste lenzen die je kunt kopen, dus waarom Panasonic lenzen?.
                          De Zuiko lenzen zijn allemaal zonder stabilisatie omdat de olympus camera's dat al hebben (IS).
                          Als je >€100,- gaat afwegen tegen <€370,- dan noem ik dat veel, ja.

't Is niet dat ik zo de E420 wil ophemelen (de E520 heeft zeker zijn verdienste), maar blijft een feit dat de E520 niet meer biedt dan IS en een batterij met grotere capaciteit... Ik ging er alleen van uit dat de OT ook geen ezel heeft die geld sch... (laten we zeggen produceert )

De Zuiko's zijn zeker uitstekend, maar de Panasonics zijn ontworpen door Leica en worden algemeen geroemd vanwege hun kwaliteiten (alleen spijtig genoeg moeilijk vindbaar...)

Comment

Waar slaat dan het volgende spreekwoord op ??
                            De klant is Koning

Als een klant dat wil en ze zijn nog steeds vooradig zoals de E-520 dan moet de verkoper er niet mee afkomen om een lager model uit die reeks te presenteren.

En ja de IS kost geld maar als je later er aan denkt om een lens met IS bij te kopen wel dan ben je veel meer kwijt dan die 100€.
                            Als je je zinnen hebt gezet op een toestel wel dan moet je ervoor gaan
                            En U niet laten beetnemen met een nader toestel, ga je later toch spijt van hebben.

Even dit nog heb ondekt hoe ik de aantal kliks van mijn toestel kan achterhalen
                            Is een ingewikkelde procedure maar eentje waar je zeker van bent
                            Hier is het:
                            1. Zet de stroomschakelaar
                            2. Open de CF-kaart deur
                            3. Druk op "menu" en "OK" knop met twee vingers in een keer
                            4. Druk op de knop van het kruis cursor in de volgende volgorde: WB, ISO Metering symbool. AF
                            (betekenis: 1. bovenste knop, 2 onderste knop, 3 linker knop, 4. rechtse knop)
                            5. Druk op de ontspanknop eenmaal
                            6. Druk cross cursor "AF"-toets opnieuw

Dan zie je de Page 2 scherm, R. ...... staat voor de sluiterknop tellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Als je >€100,- gaat afwegen tegen <€370,- dan noem ik dat veel, ja.

't Is niet dat ik zo de E420 wil ophemelen (de E520 heeft zeker zijn verdienste), maar blijft een feit dat de E520 niet meer biedt dan IS en een batterij met grotere capaciteit... Ik ging er alleen van uit dat de OT ook geen ezel heeft die geld sch... (laten we zeggen produceert )

De Zuiko's zijn zeker uitstekend, maar de Panasonics zijn ontworpen door Leica en worden algemeen geroemd vanwege hun kwaliteiten (alleen spijtig genoeg moeilijk vindbaar...)
                              De E-520 ligt wel een pak beter in de hand dan de E-420.
                              Ik vind het dan ook zeer jammer dat de nieuwe E-620 meer naar de bouwvorm van de E-420 neigt dan naar de E=520. (Ik heb zelf een E-500).
                              Voor mij is de enige optie bij Olympus dus nog de E-30, maar dat ding is (ondanks de recente prijsdalingen) nog altijd veel te duur.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Nog even een aanvulling op mijn vorige posts hier:

(Ik heb dus de E-510). Deze heeft de beeldstabilisatie, en ik zet die persoonlijk vaak uit. ('t is crisis en iedereen moet energie besparen hé. Niet om te zwanzen; zo haal je heel wat meer foto's uit een enkele batterij). Maar regelmatig ben ik ZééR tevreden dat ik die IS heb!!! Ik zou toch niet graag meer zonder zitten! Ik heb ook de e300, zonder is, en dat gaat natuurlijk ook, maar af en toe zou ik wel IS willen. (Hoofdzakelijk met een lichte tele).
                                En indien je de iso wat lager kan houden, bied dat naar mijn mening nog altijd een serieus voordeel (ruis bij hoge iso is nog altijd een zwak punt bij oly).
                                Dus laat je niets wijsmaken door die verkoper! De E420 heeft zeker zijn goede punten (ideaal (klein en licht) met een goedkope tele voor op de skipiste bv). Maar voor die €100 zou ik die IS toch niet laten liggen!
                                (ps; als ik mij niet vergis heeft de E420 ook een andere (kleinere) batterij. Wat in mijn geval een nadeel zou zijn, omdat ik ook nog mijn oud toestel heb, en nu de batterijen onderling kan verwisselen. Ook heb ik maar 1 reserve batterij bij voor beide toestellen.)

mvg
                                Brecht
                                Last edited by JvanKnal; 14 mei 2009, 11:18.
                                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Working...
                                X