Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Olympus Toppic

HEb men handleiding niet bij de hand,daarom een vraagje:Stel je hebt een object om te fotograferen maar de omgeving is heel licht.
    Daarom wil ik de belichting nemen van iets tussen de twee,maar hoe doe ik dat?
    Als ik dan half indruk gaat hij ook scherpstellen op dat ene onderwerp.
    Dus hoe kies ik de belichting van 1 onderwerp en stel scherp op een ander?

mvg
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Ik heb een Olympus E300. Met externe flitser en bijpassende onderwaterhuizen. Dit toestel vervangt mijn voorgaande toestel een 5060 zoom ook van Olympus. Mijn voorgaande onderwaterhuis had een constructiefout en is ingelopen. Olympus heeft me dan een E300 met onderwaterhuis op gestuurd.
      Chapaue voor Olympus. Er zijn 2 standaardlenzen meegeleverd.
      Het enige nadeel aan het toestel is dat ik niet kan kijken via het scherm voor de opname van de foto. Vooral onderwater is dit vervelend. Ge moet iedere keer kijken door de zoeker. Onderwater hebt ge uw duikbril op, dan door de zoeker van het onderwaterhuis en daarna door de zoeker kijken.
      Van de service kan ik zeker niet klagen.
      Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

hoi mede hobbyisten

ik ben nieuw op dit forum en ook geheel nieuw met het digitaal fotograveren,ik heb een paar vragen omtrent mijn lenzen.

ik heb een olympus E-510 aangeschaft waar een 7 tal lenzen bij zaten waarvan ik niet weet waarvoor ik deze kan gebruiken,ik ben al een beetje aan het experimenteren geweest met de lensen,maar zou graag willen weten waar ze daadwerkelijk voor bedoeld zijn.

o.a.:
        olympus--om-system-- zuiko-- auto-s--50mm--1:1.8
        izumar--uv--55mm(tevens staat op de lens zelf: sun--wide out--f:28--MC)
        soligor-- auto tele converter-- 2x to fit --o/om
        tokina--35-70mm--1:3.5-4.8
        rmc tokina--135mm--1:2.8
        tokina--macro focusing zoom--100-300mm--1:5
        olympus--zuiko digital--14-42mm--1:3.5-5.6
        tevens heb ik nog een adapterring,4gb flash kaart en een fototas ebij gekregen.

voor deze gehele set heb ik 300euro betaald,ik hoop dat dit geen miskoop is geweest.

voor mij is een geheel andere wereld open gegaan wat betreft foto`s maken,voorheen alleen foto`s gemaakt met een canon digital ixus 750

ik hoop zo wat info te kunnen krijgen wat ik zoal kan doen met dit in mijn ogen mooie setje.

vriendelijke groet

Comment

Eigenlijk heb je een zak met spullen gekocht zonder te weten wat je er mee kan doen.
          Als je dit voor een appel en een ei gekocht hebt, kan er niet veel mis gaan. Is dit niet het geval dan is het de kwestie of je alles wel ooit zal of kunnen gebruiken.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

300 € voor een E-510 body met de 14-42 standaardzoom en 4GB kaartje is een schappelijke prijs.

De andere lenzen zul je met de adapterring (neem aan dat dit de Olympus MF-1 of een andere adapter van fourthirds naar OM mount is) op je E-510 moeten zetten.
            Deze moet je volledig handmatig bedienen via "stopdown" metering.
            Zet je camera in de A of M stand - zet het diafragma vol open om scherp te stellen - houd je camera stil (of op statief) - stel het gewenste diafragma in en druk af.
            Van de lenzen in je lijstje zal de OM Zuiko 50mm 1.8 waarschijnlijk de beste resultaten geven.
            Van de teleconverter kun je niet veel verwachten en waarschijnlijk zijn de zoomlenzen ook niet geweldig, maar dit moet je gewoon uittesten, Succes !
            Groeten Arend

Comment

in mijn ogen heb ik deze spullen voor een appel en een ei gekocht,315 euro vondt ik niet duur,ik ben wel continu aan het uitproberen,vooral de zoomlens van 100-300mm ben ik veel mee bezig,ik wil graag weten of 1 van deze objectieven ook geschikt is om insecten e.d. goed te kunnen fotograferen.
              ik ben een leek op dit vlak van fotograferen,maar trekt mij wel heel erg aan.

Comment

315 euro is idd echt geen geld voor zo'n setje.
                Lijkt me zelf ook een keer leuk om met van die oude lenzen te werken.....
                Succes met de camera
                www.pazfoto.nl

Comment

Zaterdag ga ik mijn E520 dubbellens kit halen , dus vanaf dan ook een hopelijk enthousiast olympus gebruikster er bij.
                  Ik had vroeger een analoge olympus (gestolen uit ons huis) en na jaren compactjes gebruiken eindelijk terug een reflextoestel. Ik kijk er erg naar uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burnboy1 Bekijk bericht
                    hoi mede hobbyisten

ik ben nieuw op dit forum en ook geheel nieuw met het digitaal fotograveren,ik heb een paar vragen omtrent mijn lenzen.

ik heb een olympus E-510 aangeschaft waar een 7 tal lenzen bij zaten waarvan ik niet weet waarvoor ik deze kan gebruiken,ik ben al een beetje aan het experimenteren geweest met de lensen,maar zou graag willen weten waar ze daadwerkelijk voor bedoeld zijn.

o.a.:
                    olympus--om-system-- zuiko-- auto-s--50mm--1:1.8
                    izumar--uv--55mm(tevens staat op de lens zelf: sun--wide out--f:28--MC)
                    soligor-- auto tele converter-- 2x to fit --o/om
                    tokina--35-70mm--1:3.5-4.8
                    rmc tokina--135mm--1:2.8
                    tokina--macro focusing zoom--100-300mm--1:5
                    olympus--zuiko digital--14-42mm--1:3.5-5.6
                    tevens heb ik nog een adapterring,4gb flash kaart en een fototas ebij gekregen.

voor deze gehele set heb ik 300euro betaald,ik hoop dat dit geen miskoop is geweest.

voor mij is een geheel andere wereld open gegaan wat betreft foto`s maken,voorheen alleen foto`s gemaakt met een canon digital ixus 750

ik hoop zo wat info te kunnen krijgen wat ik zoal kan doen met dit in mijn ogen mooie setje.

vriendelijke groet
                    Ik gebruik zelf ook wel eens een OM lensje op mijn E510
                    Leuke van Olympus is dat zelfs de IS werkt ,je moet dan wel het juiste aantal mm instellen

Comment

Vraagske aan de kenners,
                      tot welke grote kan ik gaan voor compact flash voor de E-510 ?
                      Ben al een tijdje aan het zoeken en vind er niet bepaald de correct grote in terug
                      Heb nu een 4 kaartjes van Skandisk elk van 2gb (2 gewone en 2 ultra II), maar vraag mij af of ik niet beter eentje van 4 of zelfs 8 zou nemen.
                      En/of is het raadzamer een type III ofzo te kopen, veel vragen en geen juist antwoord gevonden

Comment

Simpele vraag met een simpel antwoord:

Dpreview heeft hem indertijd getest met een CF 8GB kaart, dus zou meer dan ok moeten zijn. Het had mij trouwens verwonderd had het anders geweest...

Als je helemaal op zeker wil spelen, ga dan naar de winkel met je camera en vraag of je de kaart even in de camera mag steken voor aanschaf. De meeste winkels zullen dat wel accepteren...
                        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                          Vraagske aan de kenners,
                          tot welke grote kan ik gaan voor compact flash voor de E-510 ?
                          Ben al een tijdje aan het zoeken en vind er niet bepaald de correct grote in terug
                          Heb nu een 4 kaartjes van Skandisk elk van 2gb (2 gewone en 2 ultra II), maar vraag mij af of ik niet beter eentje van 4 of zelfs 8 zou nemen.
                          En/of is het raadzamer een type III ofzo te kopen, veel vragen en geen juist antwoord gevonden
                          Van type III heb je vooral gemak als je je foto's wil uploaden in je computer
                          Met het nemen van foto's heb ik geen verschil gemerkt
                          Maar ik moet zeggen dat ik altijd JPEG gebruikte ,misschien is het met RAW wel anders

Comment

HEb vandaag me echt niet lekker gevoeld met men Olympus.
                            We zijn naar een oude mijn geweest bij Blegny.
                            Alles lekker donker daar,met de ingebouwde flits gebeurde het weer dat hij eerst 3,4 keer flitste vooralleer de foto getrokken werd.
                            Men vrienden met hun goedkoop spulletje hebben foto's naar hartelust kunnen trekken.
                            toch maar op zoek gaan naar een goede flitser?
                            Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
                            schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                              HEb vandaag me echt niet lekker gevoeld met men Olympus.
                              We zijn naar een oude mijn geweest bij Blegny.
                              Alles lekker donker daar,met de ingebouwde flits gebeurde het weer dat hij eerst 3,4 keer flitste vooralleer de foto getrokken werd.
                              Men vrienden met hun goedkoop spulletje hebben foto's naar hartelust kunnen trekken.
                              toch maar op zoek gaan naar een goede flitser?
                              Je kunt die functie uit zetten in het menu
                              Is om scherp te stellen in donkere omgeving

Comment

Als je een externe flitser koopt, dan zit daar een AF hulpverlichting op en die is veel minder irritant dan de flitsen die de camera geeft. Kijk ook eens naar Metz, dit zijn prima flitsers en werken goed samen met Olympus.

Bart

Comment

Working...
                                X