Hallo allen,
Ik ben een totale fotoleek en weet absoluut niets over fototoestellen.
Ik ben echter gepassioneerd door insecten en de natuur in het algemeen.
Het is er echter nooit van gekomen om een fototoestel te kopen om te doen wat ik graag zou doen: fotos nemen van wilde dieren, insecten.
Nu heb ik toch de knoop doorgehakt en zou ik graag een toestel kopen.
De vraag is nu: wat voor toestel zou ik hiervoor het best moeten kopen?
En verder: moet ik speciale zaken kopen om close up fotografie te doen van kleine zaken zoals insecten? De bedoeling is echt wel dat de insecten mooi gedetaileerd weergegeven worden.
Ik heb al ergens vernomen dat je daarvoor een macrolens nodig hebt?
Mijn vraag is nu aan jullie of jullie eventueel ervaring hebben met zo'n fotografie ? En zoja, wat voor toestel ik daarvoor best koop. Of speelt "de body" op zich niet zo'n rol?
Het toestel en de lens zouden dus vooral dienen om fotos te nemen van zeer kleine zaken + ik zou graag af en toe een foto afdrukken op A2 of A1 formaat.
groeten
Ik ben een totale fotoleek en weet absoluut niets over fototoestellen.
Ik ben echter gepassioneerd door insecten en de natuur in het algemeen.
Het is er echter nooit van gekomen om een fototoestel te kopen om te doen wat ik graag zou doen: fotos nemen van wilde dieren, insecten.
Nu heb ik toch de knoop doorgehakt en zou ik graag een toestel kopen.
De vraag is nu: wat voor toestel zou ik hiervoor het best moeten kopen?
En verder: moet ik speciale zaken kopen om close up fotografie te doen van kleine zaken zoals insecten? De bedoeling is echt wel dat de insecten mooi gedetaileerd weergegeven worden.
Ik heb al ergens vernomen dat je daarvoor een macrolens nodig hebt?
Mijn vraag is nu aan jullie of jullie eventueel ervaring hebben met zo'n fotografie ? En zoja, wat voor toestel ik daarvoor best koop. Of speelt "de body" op zich niet zo'n rol?
Het toestel en de lens zouden dus vooral dienen om fotos te nemen van zeer kleine zaken + ik zou graag af en toe een foto afdrukken op A2 of A1 formaat.
groeten
Comment