Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 batterijproblemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D300 betterijproblemen?

    Ik heb de website teruggevonden: http://www.batteryuniversity.com/partone-14A.htm

    Voor de geïnteresseerden staat er nog veel meer info. Maar het heeft dus geen zin om je batterij nog in het toestel te laten zitten als die is opgeladen (lader stopt vanzelf) en het is dus absoluut niet goed om je batterijen compleet leeg te laten gaan (nadat het toestel zelf is gestopt).

    Comment


    • #32
      Re: D300 betterijproblemen?

      EL-3 van mijn D70 gaat al 3 jaar mee (ong. 40.000 clicks) en is nog altijd in prima staat
      (met de klassieke methode, niet volledig ontladen dus)
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #33
        Re: D300 betterijproblemen?

        Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
        Ik heb de website teruggevonden: http://www.batteryuniversity.com/partone-14A.htm

        Voor de geïnteresseerden staat er nog veel meer info. Maar het heeft dus geen zin om je batterij nog in het toestel te laten zitten als die is opgeladen (lader stopt vanzelf) en het is dus absoluut niet goed om je batterijen compleet leeg te laten gaan (nadat het toestel zelf is gestopt).
        Goed om te weten en niet iedereen zomaar geloven, zelfs een ervaren fotoboer niet, nadat ik hem gezegd had, dat de batterij van de D300 minder lang meeging dan die van de D70.
        Mijn vrouw beweerde dat ook en die is nooit mis

        mvg, Ben
        Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

        Comment


        • #34
          Re: D300 betterijproblemen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
          Goed om te weten en niet iedereen zomaar geloven, zelfs een ervaren fotoboer niet, nadat ik hem gezegd had, dat de batterij van de D300 minder lang meeging dan die van de D70.
          Mijn vrouw beweerde dat ook en die is nooit mis

          mvg, Ben
          Deze keer wel hoor Ben
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #35
            Re: D300 betterijproblemen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
            Goed om te weten en niet iedereen zomaar geloven, zelfs een ervaren fotoboer niet, nadat ik hem gezegd had, dat de batterij van de D300 minder lang meeging dan die van de D70.
            Mijn vrouw beweerde dat ook en die is nooit mis

            mvg, Ben
            Ben,
            vermoedelijk gebruikt jouw vrouw geen VR lenzen (en mischien geen Live View): die features gebruiken ook stroom.

            hg,
            karel

            Comment


            • #36
              Re: D300 betterijproblemen?

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Dit moet je bij Lithium-Ion(de meeste moderne specifieke batterijen zijn LIon(of LI-po) batterijen) zeker doen als je ze snel in de vuilbak wil kieperen.
              Wat je zegt geld wel voor Ni-xx batterijuen om het geheugeneffect teniet te doen maar zeker niet voor LIon batterijen. Er zit elektronica in juist om te voorkomen dat ze helemaal leeg gehaald worden, wat onherstelbare schade zou veroorzaken. Het is zelfs beter om, zelfs al is je batterij nog voor 60% vol, ze terug op te laden, ipv ze leeg te halen, voor de levensduur.

              Hubert
              argh ja inderdaad.
              Had er niet aan gedacht dat de fototoestellen meestal lithium-ion batterijen hadden.

              Voor li-ion batterijen geldt iederdaad dat je beter niet ontlaad en dat je dus zoals Hubert zegt moet opladen van zodra je eigenlijk kan.

              Comment


              • #37
                Re: D300 betterijproblemen?

                Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                Op DPReview ontstaan de problemen blijkbaar vooral door combinatie D300 en Nikkor 70-200 VR. Maar zoals reeds gezegd: iedereen met problemen gaat eens kijken op DPReview of google (die dan doorleidt naar DPReview), waardoor dat niet meer zo'n representatieve groep wordt. Bovendien zijn het vaak enkele posters die hun probleem in elk topic herhalen. Dus het probleem zeker niet overdrijven.
                Misschien nog even melden dat ik met mijn Sigma 70-200 (+1.4 TC) nog geen problemen heb gehad.
                Ik heb hetzelfde probleem voorgehad met de 70-200, ineens batterijtje staat te pinken en diafragma op 0.0
                Onlangs op mijn andere D300 zelfde probleem met de 24-70mm, na avondje trekken ineens batterij zogezegd leeg. Herstarten en dan gaat hij terug, half uur erna terug zelfde probleem.
                Ik denk ook dat het een probleem betreft met de vatting, dat er beetje speling op lens zit en body.
                Want met de 70-200, lens er eens afgehaald en terug opgedraaid en probleem heeft zich toen niet meer voorgedaan.
                Ik heb ook de batterygrip, daar kan het niet aan liggen, want er zit nog altijd een opgeladen batterij in het toestel.
                Dus moet wel iets met de lenzen te maken hebben.
                Last edited by eye4u; 21 mei 2008, 17:22.
                D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

                Comment


                • #38
                  Re: D300 batterijproblemen?

                  Ook een D300 met enkele duizenden kliks en nog geen batterijproblemen gehad.
                  Meestal de Sigma 50-500 erop of de Tamron 28-75 en heel af en toe de kitlens

                  Comment


                  • #39
                    Re: D300 batterijproblemen?

                    Heeft er iemand als eens over nagedacht hoe je een accu leeg moet maken(als dat dan nodig moest zijn)? Aanzetten camera geeft geen resultaat, foto's nemen zal wel werken, maar volgens mij is een accu goedkoper als een sluiter.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #40
                      Re: D300 batterijproblemen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Heeft er iemand als eens over nagedacht hoe je een accu leeg moet maken(als dat dan nodig moest zijn)? Aanzetten camera geeft geen resultaat, foto's nemen zal wel werken, maar volgens mij is een accu goedkoper als een sluiter.
                      Ik heb dat met schade en schande ondervonden.
                      Gewoon 's avonds, na het downloaden van de foto's, de usb vergeten uit te trekken en na een nachtje zijn de batterijen af.
                      Voor mij was dat dus "domme" 's morgens maar voor uw geval misschien een oplossing.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #41
                        Re: D300 batterijproblemen?

                        Maar die batterijen mogen niet helemaal leeggetrokken worden.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #42
                          Re: D300 batterijproblemen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Maar die batterijen mogen niet helemaal leeggetrokken worden.
                          1) De LIon batterijen schakelen uit voor ze echt leeg zijn door de interne chip die er in zit. Het is maar dat als je het toestel een tijdje uit zet, dat het terug zal opstarten, waardoor je de batterij terug een beetje verder zal leeg zuigen en als je dit enkele keren herhaald,... dan ben je niet goed bezig met een LIon.
                          2) In de grip van de D300 kan je ook 8 NiMh AA's steken en zo leeg zuigen.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #43
                            Re: D300 batterijproblemen?

                            ook geen enkel probleem met originele nikon's,wel in de grip met een hahnel made by panasonic type el4,herkent deze batterij niet,start ermee op en soms kan ik 1 foto maken en gaat het icoontje in topdisplay zelfs weg???soms geeft ie dan weer 100% in de batterij informatie en dan direct terug 0%,heb deze batterij nieuw op de lader volledig laten in callibratie stand staan en begon dan terug te laden,volledige sessie duurde ong 10 uren en nog steeds zelfde probleem,
                            in mijn D2H geen enkel probleem met deze

                            de originele nikon EL4 werkt perfect in de grip van de D300
                            BD0968BE
                            nikon
                            D2Xs

                            Comment


                            • #44
                              Re: D300 batterijproblemen?

                              Het zgn DBS probleem duikt steeds vaker op. Ik heb sinds nov 2006 een d200 maar heb nu sinds kort het zelfde probleem.
                              Eerst dacht ik dat het aan de pas aangeschafte orginele grip lag want als ik aan het wieltje draaide onderop gaf hij weer een volle batterij aan. Maar nu maakt niet uit welke lens of batterij ik gebruik. Het gebeurt nu bijna dagelijks.
                              En bij het gebruik van mijn zware 70-200 vr 2.8 gaat het diafragma plotseling F0 staan . Je kan wel foto's maken maar het zijn dan zwarte. Aan uit zetten verhelpt het maar voor even.
                              Ik heb uiteraard contact gehad met Nikon en ze erkennen het probleem ook wel maar weten niet waar het aan ligt. Ze garanderen dan ook niet dat ze het kunnen verhelpen.
                              Jullie begrijpen dat ik hier zeer van baal want bij een leuke shoot waarbij net dat ene moment wegvalt is echt balen.

                              gr marijke-s

                              Comment


                              • #45
                                Re: D300 batterijproblemen?

                                Het probleem ontstaat nooit direct, maar na enige tijd intensief fotograveren.
                                Het komt ook vaker voor met warmere temperaturen. Volgens de manager van Nikon Repairs in Nederland, schijnt het te komen door een hogere temperatuur met een verhoogde overgangs weerstand.
                                Zoals vermeld komt het DBS steeds vaker voor.
                                Ik heb met de D3 er ook regelmatig last van, na een uur of 4 fotograveren, in combinatie met warmere temperaturen.
                                Afgelopen zaterdag, de gehele dag een paarden concours, in de regen, gefotograveerd, maar bijna nergens last van gehad.
                                Het weekend daarvoor, in Spa en Steenhuffel, met erg warme temperaturen, op beide dagen, zo'n 40 tot 50 maal.

                                Comment

                                Working...
                                X