Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[uitleg voor dummies]Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

    Of raden jullie aan om maar een half jaar langer te sparen en dan voor de D300 van nikon te gaan? Zou graag in 1x een goeie kopen!

    Wat is de levensduur van een camera? Hoe lang blijft die ongeveer 'gangbaar'?

    (heeft niemand een D300, die die wil verkopen?? haha)

    Comment


    • #17
      Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

      Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
      Of raden jullie aan om maar een half jaar langer te sparen en dan voor de D300 van nikon te gaan? Zou graag in 1x een goeie kopen!

      Wat is de levensduur van een camera? Hoe lang blijft die ongeveer 'gangbaar'?
      "D90" kan normaal gesproken ook best: afgeleid van de grotere broers, D200<>D80 en D300<>"D90". Dan hoef je geen half jaar langer te sparen ook.

      Dat zal niet zo lang duren voor die op de markt is: algemeen wordt de aankondiging de komende weken verwacht.
      Levensduur? Ik gebruik m'n ouwe D70 naast D300 nog veel, 4 jaar oud. Ook m'n F801 nog af en toe, 17 jaar.

      Karel

      Comment


      • #18
        Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

        Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
        "D90" kan normaal gesproken ook best: afgeleid van de grotere broers, D200<>D80 en D300<>"D90". Dan hoef je geen half jaar langer te sparen ook.

        Dat zal niet zo lang duren voor die op de markt is: algemeen wordt de aankondiging de komende weken verwacht.
        Levensduur? Ik gebruik m'n ouwe D70 naast D300 nog veel, 4 jaar oud. Ook m'n F801 nog af en toe, 17 jaar.

        Karel
        Gaat de D90 beter zijn dan de D300 dan? Ik heb gehoord van een aantal fotograven dat ze de D90 nog niet gauw verwachten.

        Comment


        • #19
          Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

          Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
          Gaat de D90 beter zijn dan de D300 dan? Ik heb gehoord van een aantal fotograven dat ze de D90 nog niet gauw verwachten.
          Was de D80 beter dan de D200?

          Comment


          • #20
            Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            Was de D80 beter dan de D200?
            Geen idee, heb er (nog) geen verstand van! Zo ja, wat verwachten jullie dat de D90 gaat kosten?

            Comment


            • #21
              Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

              Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
              Geen idee, heb er (nog) geen verstand van! Zo ja, wat verwachten jullie dat de D90 gaat kosten?
              (was niet beter, had wel een betere ruisonderdrukking. o.a. verschillen in snelheid -D200 sneller-, kwaliteit bouw -D200 metalen behuizing-, zie specs op DPReview.)
              Geen idee qua prijs maar tussen D300 en D60. Totaal speculatief 1100€

              Comment


              • #22
                Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                Maar als jij mocht kiezen, en geld speelt geen rol. de D80/D90 of D300? En waarom?
                Last edited by Vincent Morit; 28 mei 2008, 15:57.

                Comment


                • #23
                  Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                  Maar als jij mocht kiezen, en geld speelt geen rol. de D80/D90 of D300? En waarom?
                  D300 natuurlijk, hoeft imo geen verdere uitleg
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #24
                    Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    D300 natuurlijk, hoeft imo geen verdere uitleg
                    Sorry heb er niet heel veel verstand van op dit moment, zou je toch wat verdere info willen geven.

                    Comment


                    • #25
                      Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                      Vincent,

                      Ga gewoon naar de winkel en koop een D80.
                      Een goede kitlens is de AF-S 18-70mm.

                      Wat kan je nog kopen:
                      50mm 1.8D +/- 124€ perfecte lens
                      55-200mm +/- 150€
                      70-300mm G +/- 120€

                      Waarom geen D90?

                      - Begin nu met het plezier van fotografie i.p.v. te wachten.
                      - Als de D90 zou uitkomen en je betaald er b.v. 1000€ voor en na 6 maanden 850€ dan ga je niet gelukkig zijn.
                      - Kijk maar eens hoe de D80 gezakt is in prijs.
                      - D300 kost toch ook nog wat centen en hoeveel keer ga jede camera gebruiken?

                      Allé veel plezier!

                      p.s.: weet je, ik had eerst een d40 en daar heb ik ook heel mooie foto's mee gemaakt.
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                      Comment


                      • #26
                        Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                        Sorry heb er niet heel veel verstand van op dit moment, zou je toch wat verdere info willen geven.
                        Momenteel het neusje van de zalm (verwacht niet teveel van die D90 - D3 is natuurlijk nóg beter, maar onbetaalbaar)

                        Metalen constructie ipv plastiek
                        Robuustere sluiter (men voorspelt 160.000 clicks)
                        Groot en helder scherm
                        51-punts AF met talloze mogelijkheden
                        6-8 bps ngl batterij
                        Liveview
                        Fijrregeling AF
                        Lichtmeting met manuele lenzen
                        Ruisniveau !
                        Grip hiervor veel efficiënter (wissel)
                        enz...

                        D80 is géén slechte camera, maar ik voel hem aan als een miskoop (let wel : in functie van pro- en manuele primelenzen, geen kits e.d.)
                        Last edited by mexicano; 28 mei 2008, 16:18.
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #27
                          Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                          Vincent,

                          Ga gewoon naar de winkel en koop een D80.
                          Een goede kitlens is de AF-S 18-70mm.

                          Wat kan je nog kopen:
                          50mm 1.8D +/- 124€ perfecte lens
                          55-200mm +/- 150€
                          70-300mm G +/- 120€

                          Waarom geen D90?

                          - Begin nu met het plezier van fotografie i.p.v. te wachten.
                          - Als de D90 zou uitkomen en je betaald er b.v. 1000€ voor en na 6 maanden 850€ dan ga je niet gelukkig zijn.
                          - Kijk maar eens hoe de D80 gezakt is in prijs.
                          - D300 kost toch ook nog wat centen en hoeveel keer ga jede camera gebruiken?

                          Allé veel plezier!

                          p.s.: weet je, ik had eerst een d40 en daar heb ik ook heel mooie foto's mee gemaakt.
                          Ik ga er veel gebruik van maken, wil er ook m'n hobby van maken! Weet er nu nog niet veel van maar dat wil ik veranderen! En waarom niet in een keer een goeie kopen?

                          Comment


                          • #28
                            Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                            Ik ga er veel gebruik van maken, wil er ook m'n hobby van maken! Weet er nu nog niet veel van maar dat wil ik veranderen! En waarom niet in een keer een goeie kopen?


                            Vincent,

                            Ik denk niet dat een D80 slecht is of beperkt.
                            Het is beter meer geld in een duurdere lens te steken omdat die het veschil zal maken.
                            Een duur toestel met een goedkoope lens is het ook niet.
                            Wat als je hobby tegenvalt?
                            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                            Comment


                            • #29
                              Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                              Ga voor de D80, met een 18-70 kitlens. Of, als je veel tijd wil investeren in met het toestel leren werken: een tweedehands D200.

                              Maar in jouw geval, zonder veel ervaring, en om vooral vakantiefoto's te nemen: D80, omdat je daar nog sceneprogramma's op hebt. Op D200/D300 heb je die niet.

                              Als je meer geld wil investeren:
                              - 50mm 1.8
                              - flash: SB-400 of hoger
                              - telelens: 70-300 VR

                              Denk er ook aan dat je waarschijnlijk nog randapparatuur zal moeten kopen: CF-kaartjes, fototas, extra batterij,...

                              Zelf ben ik onlangs overgestapt van een D50 naar een tweedehands D200, en gebruik mijn D50 nog altijd met veel plezier.

                              Comment


                              • #30
                                Re: [uitleg voor dummies]Nikon D80

                                Ik denk dat ik ga voor een Canon 40D, oke het wordt mijn eerste camera, maar ik ben bereid te leren en op mijn bek te gaan. En er van te leren!

                                Nu is mijn vraag:

                                Hoe kan ik nog sneller leren omgaan met de machine dan hem dagelijk te gebruiken?? Zijn er al boeken over dit model die jullie me aanraden??

                                Comment

                                Working...
                                X