Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
    Bedankt Bralo, m'n SLR gaat dus mee!
    En voor de zekerheid neem ik toch m'n TZ5 mee indien ie er niet in mag.
    Voor het flitsen kijk ik wel hoeveel er in de zaal geflitst wordt.
    Kwestie van het concert te mogen uitzitten
    Flitsen heeft echt weinig tot geen nut bij concerten
    En al zeker niet met een compactje :lol:
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Nee, met de flitser van een compactje zal je inderdaad niet ver geraken.
      Dacht eerder aan de SB-800, als ik dicht bij het podium zit ...
      Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Nee, met de flitser van een compactje zal je inderdaad niet ver geraken.
        Dacht eerder aan de SB-800, als ik dicht bij het podium zit ...
        Laat die ook maar thuis. Enkel het hoogst noodzakelijke meenemen
        Dus geen 5 verschillende lenzen, geen flash, enkel de body en een goede all round lens will do...

Anders is de kans zowieso groter dat ze je eruit plukken of aanmanen om te stoppen...

De flashes (van de SB-800 en consoorten) zijn trouwens over het algemeen storend voor de artiest en IMHO neem je nog steeds de beste foto's zonder flash op een concert...
        *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
          Wat er enigszins manueel in te stellen viel heb ik dan ook manueel ingesteld.

ISO: 100
          Sluitertijd: 1/30"
          Diafragma: automatisch, niet in te stellen
          Stabilisatie: programma 1
          mooie foto's van Céline Dion. Ik heb hetzelfde toestel. Heb je bij deze instellingen ook geflitst?

Comment

meer dan een jaar na de laatste post hier, zou ik toch graag nog een vraag stellen ivm concertfoto's in een zaal.
            Heb er nog altijd geen ervaring mee, ik heb ook deze lumix TZ5 en ga binnenkort naar een concert van Beyoncé in Londen.
            Nu zie ik hier wel bepaalde instellingen staan in deze topic, maar de vraag is of ik een bepaalde scene mode moet kiezen of dat ik hem in iA moet laten staan ?
            Ik vind die foto's van Céline Dion prachtig en zou heel tevreden zijn met hetzelfde resultaat. Ben geen perfectionist, zou zulke foto's gewoon schitterend vinden !
            Kan er iemand mij aub hiermee helpen ?

Comment

Ikzelf heb een TZ-5 gekocht.

Sla er de reviews op http://www.dpreview.com eens op na.
              De review van de TZ-5 is in elk geval heel goed.
              Wel ik heb de TZ 7 gekocht als de Nikon D300 te zwaar wordt.
              Op dpreview scoorde hij als de beste, samen met de TZ5, maar ik ben er in het geheel niet gelukkig mee.
              Misschien ligt het aan de instellingen,
              zelfs op iA mode, zijn de opname altijd VEEL te donker bij weinig licht. (zonder blits, die trouwens niet zo goed is: te weinig bereik en schaduwen van de lens)
              Ik heb alles op fabrieksinstellingen terug geplaatst en zonder resultaat.

Ligt het aan de instellingen of is er iets mis met de TZ7?
              Iemand een idee?
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Mijn zoon had een TZ5 (gestolen) en nu een TZ7 en die maakt(e) daar waanzinnig goede fotos mee (nachtfotos in de haven van A, kadreren, afdrukken, wham goede foto ) ... misschien is uw toestel defect? of misschien ken je het niet te goed?
                FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Mijn zoon had een TZ5 (gestolen) en nu een TZ7 en die maakt(e) daar waanzinnig goede fotos mee (nachtfotos in de haven van A, kadreren, afdrukken, wham goede foto ) ... misschien is uw toestel defect? of misschien ken je het niet te goed?
                  FWIW

Bedankt voor het antwoord:-))

Het is waarschijnlijk omdat ik de automtische Iso niet instel op iA en andere standen en dat daarmee de foto's te donker zijn. Een te lage iso kan hij waarchijnlijk niet aan bij weinig licht.

Ik vermijd de auto iso zoveel mogelijk, omdat het vlug veel ruis geeft boven de 400.
                  Het is geen probleem als op klein formaat afdrukt, maar eens op A4 wordt het duidelijk zichtbaar. Het eeuwige probleem van compactcamera's en zal er moeten mee leven.

Voor seriues werk neem ik dan liever mijn Nikon D300.

mvg
                  Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Working...
                  X