Ik hoor iedereen denken.........alweer een beginner die advies wil over wat hij moet kopen. En eigenlijk is dat dan ook wel weer een beetje waar. Alleen ik denk dat de eisen die ik heb nog niet op dit forum staan.
Ik zal proberen te omschrijven wat ik wil:
Ik ben een beginnende amateur die genoeg heeft van de compact modellen en over wil stappen naar de digitale spiegelreflex. Echter ik wil hiermee ook foto's kunnen maken van volleybal wedstrijden (binnen bij slecht licht).
Mijn budget heb ik eigenlijk gesteld op maximaal 1500 euro echter liever minder. Dit is dan voor body, lens/lenzen, extra accu, geheugen, enz. Echter mocht blijken dat dit niet haalbaar is wil ik weten waarom ik verder moet sparen.
Waar ik op dit moment naar zit te kijken zijn de Sony A300/A350 of de Canon 450D. Beide hebben volgens mij zowel voor als nadenken.
Voordelen Sony: goede live view/schermpje/14 MP/stabilisatie in body
Nadelen Sony: schijnt minder goed te presteren bij weinig licht/weinig geschikte lenzen
Voordelen Canon: goede prestaties bij minder licht/voldoende beschikbare lenzen
Nadeel Canon: stabilisatie in de lens ipv body
Nu zat ik zelf te denken aan een body met de 18-70 of 18-55 kitlens en dan een 70-200 F2.8 lens hierbij. Echter de Sigma is (nog?) niet beschikbaar voor de Sony en de Sony/Canon lens is erg duur 2000 euro ofzo.
Mijn vragen:
1) Welke body (mogelijk een andere dan ik noemde) met welke lenzen adviseren jullie?
2) Waar zit het prijsverschil tussen de Sony/Canon en de Sigma lenzen in? En is het verschil significant voor een beginnen?
3) Moet je stabilisatie hebben wanneer je sportfoto's maakt?
4) Kan ik niet volstaan met beide kitlenzen?
Hopelijk snappen jullie mijn probleem. Zo niet, zeg dat dan ook
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
EagleEyeMan
Ik zal proberen te omschrijven wat ik wil:
Ik ben een beginnende amateur die genoeg heeft van de compact modellen en over wil stappen naar de digitale spiegelreflex. Echter ik wil hiermee ook foto's kunnen maken van volleybal wedstrijden (binnen bij slecht licht).
Mijn budget heb ik eigenlijk gesteld op maximaal 1500 euro echter liever minder. Dit is dan voor body, lens/lenzen, extra accu, geheugen, enz. Echter mocht blijken dat dit niet haalbaar is wil ik weten waarom ik verder moet sparen.
Waar ik op dit moment naar zit te kijken zijn de Sony A300/A350 of de Canon 450D. Beide hebben volgens mij zowel voor als nadenken.
Voordelen Sony: goede live view/schermpje/14 MP/stabilisatie in body
Nadelen Sony: schijnt minder goed te presteren bij weinig licht/weinig geschikte lenzen
Voordelen Canon: goede prestaties bij minder licht/voldoende beschikbare lenzen
Nadeel Canon: stabilisatie in de lens ipv body
Nu zat ik zelf te denken aan een body met de 18-70 of 18-55 kitlens en dan een 70-200 F2.8 lens hierbij. Echter de Sigma is (nog?) niet beschikbaar voor de Sony en de Sony/Canon lens is erg duur 2000 euro ofzo.
Mijn vragen:
1) Welke body (mogelijk een andere dan ik noemde) met welke lenzen adviseren jullie?
2) Waar zit het prijsverschil tussen de Sony/Canon en de Sigma lenzen in? En is het verschil significant voor een beginnen?
3) Moet je stabilisatie hebben wanneer je sportfoto's maakt?
4) Kan ik niet volstaan met beide kitlenzen?
Hopelijk snappen jullie mijn probleem. Zo niet, zeg dat dan ook
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
EagleEyeMan
Comment