Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

De Canon/Nikon/Sony/etc ingenieur en ontwerper de gezwicht is voor zijn Canon/Nikon/Sony/etc marketing man om Liveview op een dslr te integreren moesten ze opknopen.

Pas op, ik kan de voordelen van Liveview begrijpen, maar de marketing man had wellicht niet dezelfde argumenten in het achterhoofd wanneer hij het idee aan de ingenieur verkocht heeft ... en dan kom je in situaties waar men op een forum zijn beklag doet waarom er in een F1 wagen geen airco, radio en gps aanwezig is.
    DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
      Eindelijk de Canon 450D aangekocht + de EFS 17-55 f2.8 IS USM lens. Na opdraaien van de lens op de body (volgens de werkwijze) , krijg ik geen beeld op het toestel wanneer ik het aanzet. Enkel een wit scherm met de instellingen. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?De eerste stappen in spiegelreflex fotografie zijn al niet van de fraaiste hopelijk weet iemand raad...
      Als eerste de handleiding lezen, helemaal.
      Dan nog een keer of 4.

Daarna rustig gaan proberen met de handleiding erbij en niet na 2 seconden iets niet te hebben gevonden een post met een vraag.

Het ligt eraan hoeveel je met je toestel bezig gaat zijn maar normaal gezien kan je met een half jaar oeffenen en handleiding lezen deftig werken met je toestel.

Live view is een extra hulpmiddel, door dat gat turen is slr eigen en de beste manier.

Welkom in de wondere wereld van de slr waar niet alles automatisch gaat.

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
        Nu krijg ik ook (live) beeld op het scherm in de P stand. Is het mogelijk dat deze functie gewoon niet werkt in de stand AUTOMATISCH en de PRESETS ? Of kan dit ook nog ingesteld worden....en weet ook iemand waar ?
        Klopt 200%. Life view is enkel mogelijk in de standen P, Tv, Av, M en A-DEP. Vervolgens gewoon op Set drukken en je bent in de life view modus.

Comment

Dank U , Turbodrd ....dat is eigenlijk wat ik wilde weten. Ook op de sony R1 vroeger werkte ik meestal via de zoeker ipv het scherm,doch na al die publiciteit van Canon rond liveview op de nieuwe 450D , kon ik mij niet inbeelden dat dit op slechts een paar standen mogelijk was.Het is mijn allereerste kennismaking met slr,dus ja ik begrijp best dat voor velen hier onder jullie dit allemaal doodgewone dingen zijn, voor mij was het toch maar een rare vaststelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
            dus wat ga je nu eerst de hele avond doen?

RTFM
            TWIITFM

Try What Is In The F.... Manual is nog beter

Ik heb indertijd enkele avonden met toestel bij de hand gelezen en bijna alles gelijk eens geprobeerd. De foto's die je dan neemt delete je gewoon of houdt je bij, in de EXIF vind je een hoop instellingen terug dus kan handig zijn.

Er staan een hoop knopkes op dergelijke toestellen en de instellingen en combinaties lijken wel eindeloos. Het is inderdaad zo dat niet alles in de handleiding staat en zeker in het begin niet makkelijk te vinden, ik heb hier ook zaken gevraagd en deftige antwoorden gekregen maar als je je toestel wil leren kennen zul je er toch moeten mee interacteren. Anders was een compactje een betere keuze geweest denk ik.

Veel suk6!
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

Comment

Liveview... wat gaan ze G)àç)à¨*¨%£ nog allemaal uitvinden. Net als die megapixelgekte. In plaats van hun efforts in ontwikkelingen te steken die de toestellen echt beter maken!
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Liveview... wat gaan ze G)àç)à¨*¨%£ nog allemaal uitvinden. Net als die megapixelgekte. In plaats van hun efforts in ontwikkelingen te steken die de toestellen echt beter maken!
                Alsof liveview geen nut heeft
                Toen ik vorige week juffers aan het fotograferen was had ik het toch wel een aantal keer goed kunnen gebruiken. En daarbij, niemand zegt dat je het moét gebruiken toch?

Het is m.i. gewoon geen functie die gemaakt is voor mensen die met een dSLR beginnen te werken.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

de live view discussie of niet hebben we al een paar keer gehad. Wie wil kan de Search functie gebruiken ;-)

Ik hoop alleen dat de Live View functie zelf beter werkt dan wat ze er van in manuals zetten.
                  Want onze vriend hier heeft werkelijk ALLES geprobeerd alvorens uiteindelijk dit forum te moeten bestoken met gepassioneerde vragen
                  -google
                  -als een veertienjarige sms'er alle toetsencombinaties van het toestel uitgeprobeerd
                  -de code van de firmware eigenhandig reverse engineered om de functie te vinden
                  -de site van canon zelf
                  -de japanse manual vertaald met babelfish
                  -canon forum
                  -dslr voor dummies gelezen

de volharding is een voorbeeld voor velen hier!

ps: thoomie: dat zwarte kapje aan de voorkant moet je eraf nemen om meer kleuren te zien.
                  http://www.effieweg.tk

Comment

Die PS vind ik er net over...
                    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                    BE-Wommelgem
                    .: 20D & D700 :.

Comment

Wel, zowel die liveview als de 12 megapixels maken van de 450D mijn favoriete macro toestel. Dus wat mij betreft hebben ze het toestel effectief beter gemaakt. Wat zou jij dan G)àç)à¨*¨%£ liever zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Wat zou jij dan G)àç)à¨*¨%£ liever zien?
                        24 frames/sec. zodat we ook filmpjes kunnen maken?
                        Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Wel, zowel die liveview als de 12 megapixels maken van de 450D mijn favoriete macro toestel. Dus wat mij betreft hebben ze het toestel effectief beter gemaakt. Wat zou jij dan G)àç)à¨*¨%£ liever zien?
                          Ik zou liever zien dat ze iets doen aan het effectieve dynamisch bereik van sensoren, in plaats van er maar pixels bij te duwen, om maar iets te noemen. Zou G)àç)à¨*¨%£ echt fantastisch zijn.

Voor macro kan ik me voorstellen dat je met liveview en hoge resolutie absoluut voordeel uit die ontwikkelingen haalt, maar voor mij is het totaal niet nodig, en wat betreft de hoge pixeldichtheid zelfs behoorlijk nadelig. tenzij ze de ruis onder controle konden houden, want dat weet ik niet bij de 450D.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

... tenzij ze de ruis onder controle konden houden, want dat weet ik niet bij de 450D.
                            Heb nog geen side by side vergelijking gemaakt maar in ieder geval kilometers beter dan mijn oude 6MP D60 en ik denk zelfs dat die ook mijn 8MP 20D overtreft. Ik durf G)àç)à¨*¨%£ bijna niet met m'n 1D MkII vergelijken .
                            Hoedanook gebruik ik nu zonder zorgen ISO800 voor macro wat ik vroeger zelden deed.

Comment

Ruis is quasi gelijk onder controle zoals een 400D heb ik gelezen in het magazine Focus.

Ik dacht dat de liveview niet werkte op automatische stand

grtz Dirk
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                                Ik dacht dat de liveview niet werkte op automatische stand
                                Hoe bedoel je?

Comment

Working...
                                X