Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

    Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
    Titel had evengoed kunnen zijn : ... "merken leggen verschillende accenten in AF"
    Volledig mee eens.

    En als ik me niet vergis, is dat verschil in accenten er al jarenlang. Ook Minolta opteerde vroeger al voor een tragere en zo correct mogelijke AF ipv eerder voor snelheid te gaan met de kans op meer missers.
    Wat het beste is, moet ieder voor zich maar uitmaken en zal ook afhangen van het soort fotografie.
    Last edited by K-2; 30 april 2008, 10:01.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #32
      Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Dit soort gedoe zal wel eigen aan de mens zijn zeker...)
      RIRO (= Rubbish IN Rubbish OUT)
      : het statement in de titel roept soortgelijke kraam van zich af. Het was duidelijk geen resultaat van wetenschappelijk onderzoek en dus kun je qua reacties van alles verwachten.
      Onzin topic.

      Karel

      Comment


      • #33
        Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

        Zal wel Karel, maar los van de titel zie je ook in een hele reeks andere topics een pak oeverloos gezwets en wat lijkt op persoonlijke vetes...
        Zoals ik al zei op 't eind: laat maar, er is waarschijnlijk toch niets aan te veranderen. 'k Zal misschien beter gewoon die hele laatste paragraaf maar wegvegen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #34
          Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

          Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          RIRO (= Rubbish IN Rubbish OUT)
          : het statement in de titel roept soortgelijke kraam van zich af. Het was duidelijk geen resultaat van wetenschappelijk onderzoek en dus kun je qua reacties van alles verwachten.
          Onzin topic.

          Karel
          Inderdaad.

          Verder is een goed AF systeem op je camera hebben één ding, het helemaal naar je hand zetten en tenvolle benutten is bv helemaal anders. Meng de AF-ON/AF-C techniek bij in de soep en je bent al eventjes bezig. Ik heb bv dit weekend in Planckendael volop kunnen experimenteren met de D300 en er weer waardevolle ervaringen opgedaan Ik zal nu bv veel sneller naaf AF9 ipv AF21 grijpen.

          Comment


          • #35
            Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Op deze manier gaat de helft van de topics hier de dieperik in...
            Misschien iets waar ieder van ons eens over moet nadenken ? Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat dit bij "ONTspanning" hoort, niet ? Misschien met z'n allen de gewoonte aannemen eerst eens 5 minuten diep in en uit te ademen vooraleer reacties te beginnen typen ? Och, laat al maar. Dit soort gedoe zal wel eigen aan de mens zijn zeker...)
            Het is blijkbaar wel altijd door de zelfde leden dat deze topics de diepte ingaan , daar moet eens over nagedacht worden me dunkt ...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #36
              Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

              Zelfde topic is op 4 andere plaatsen (of meer) te vinden op het WEB onder ongeveer zelfde titel, heb ze allen eens doorbladert en je kunt de reacties in grote lijnen onderverdelen in 3 categorieën
              -de defensieve
              -de relativerende, corrigerende
              -de afbrekende

              de posters kun je ook indelen in 3 categorieën
              -de fanatieke voorstanders (dikwijls gedreven door laatste in dit rijtje)
              -de meer rationele
              -de afgunstige, of de fanatieke tegenstanders

              En dan heb je natuurlijk nog de passanten.

              Raad aan zelfde oefening eens te doen voor deze topic.

              Heb buiten de lens issue niet veel gefundeerde reacties of opmerkingen gezien op dit forum, wat ik ontzettend spijtig vind. Hou eigenlijk van een dialoog met kenners.

              Om een test of review te kunnen interpreteren moet je deze in de juiste context kunnen plaatsen. Daarvoor is het aangeraden de volledige review/test eerst te lezen, zekers als je deze wilt bekritiseren, wat nu duidelijk meestal zomaar in het wilde weg is gebeurt, en veel verteld over de personen in kwestie.

              Opvallend is dat degene die het magazine wel gelezen hebben min of meer tot dezelfde conclusie komen, welke ik hier niet ga herhalen. Moet ook zeggen dat de resultaten van de test min of meer worden versterkt door ervaringen/voorbeelden van gebruikers en resultaten van eerder gepubliceerde reviews.

              Wat ik persoonlijk leer uit die test is dat Sony met de A700 bewijst, dat ze duidelijk weten met wat ze bezig zijn, en dat ze beschikken over alle technologische kennis om top camera’s te produceren, die wat kwaliteit betreft, de concurrentie met de gevestigde waardes zeer goed aankan, om het zacht uit te drukken. Photokina zal dat ook bewijzen, vorige editie stond Sony daar nog met 1 DSLR model, dit jaar zullen het er waarschijnlijk 5 zijn.

              Comment


              • #37
                Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Raad aan zelfde oefening eens te doen voor deze topic.

                Heb buiten de lens issue niet veel gefundeerde reacties of opmerkingen gezien op dit forum, wat ik ontzettend spijtig vind. Hou eigenlijk van een dialoog met kenners.
                Je hoeft ons geen raad te geven Kijk zelf eens hoe je tegen iedereens schenen schopt met je manier van posten/reageren En als je dat niet inziet denk ik dat je een groot probleem hebt

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Wat ik persoonlijk leer uit die test is dat Sony met de A700 bewijst, dat ze duidelijk weten met wat ze bezig zijn, en dat ze beschikken over alle technologische kennis om top camera’s te produceren, die wat kwaliteit betreft, de concurrentie met de gevestigde waardes zeer goed aankan, om het zacht uit te drukken. Photokina zal dat ook bewijzen, vorige editie stond Sony daar nog met 1 DSLR model, dit jaar zullen het er waarschijnlijk 5 zijn.
                Sony doet zijn ding zeker goed, maar ze kunnen me toch niet overtuigen voor actie/natuurfotografie. Te weinig variatie in het eigen tele aanbod en geen gestabiliseerde objectieven. Draai of keer je hoe je het wil, maar de stabilisatie zelf door de zoeker in actie kunnen zien en dan afdrukken wanneer 'm het minst beweegt levert me een enorme winst op in sluitertijd en laat ook toe nauwkeuriger te kadreren. Zo kan ik met mijn 300/2.8VR met TC-17EII aan 500mm makkelijk onder 1/100s duiken wanneer het nodig is

                Comment


                • #38
                  Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  de posters kun je ook indelen in 3 categorieën
                  -de fanatieke voorstanders (dikwijls gedreven door laatste in dit rijtje)
                  -de meer rationele
                  -de afgunstige, of de fanatieke tegenstanders

                  Wat ik persoonlijk leer uit die test is dat Sony met de A700 bewijst, dat ze duidelijk weten met wat ze bezig zijn, en dat ze beschikken over alle technologische kennis om top camera’s te produceren, die wat kwaliteit betreft, de concurrentie met de gevestigde waardes zeer goed aankan, om het zacht uit te drukken. Photokina zal dat ook bewijzen, vorige editie stond Sony daar nog met 1 DSLR model, dit jaar zullen het er waarschijnlijk 5 zijn.
                  @ Puerte
                  Bij welke categorie van posters klasseer je jezelf ?

                  Je bent nu al maanden Sony en de A700 aan het ophemelen,maar ik vraag me af of je er zelf al mee gewerkt hebt ?

                  Je praat liever met "kenners". Ben je zelf ook een kenner ? Indien ja, heb je die kennis vergaard uit reviews ?

                  Sony op de Photokina met 5 DSLR bodies. Niet moeilijk als je dezelfde body toont met een 12Mp en een 14Mp sensor.
                  Waarom ook niet dezelfde body met een 10Mp,12Mp en 14Mp sensor. Dan kunnen ze er 6 laten zien.
                  Sony weet goed waarmee ze bezig zijn. Dat klopt inderdaad : low-end producten als de A100,A200,A300 en A350 via barnumreklame aan de man brengen.

                  In een andere topic is de DRO van de A700 het summum voor je. Ik geef je de raad om een shoot te doen met de A700 en alle mogelijke DRO instellingen. Doe de shoot dan eens over met een D300. Je zal dan moeten toegeven dat er nog wat anders en beters is dan een A700.
                  Dat heb ik niet uit reviews, maar zelf aan den lijve moeten ondervinden.
                  Wat is nu eigenlijk jouw hobby ? Fotograferen of reviews uitspitten en gissen wat Sony op de volgende Photokina gaat tonen ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Heb buiten de lens issue niet veel gefundeerde reacties of opmerkingen gezien op dit forum, wat ik ontzettend spijtig vind. Hou eigenlijk van een dialoog met kenners.
                    Ik ben natuurlijk geen kenner maar wat was er niet gefundeerd aan mijn opm als ik vragen mag? Want je moet mijn inziens toch geen kenner zijn om te zien dat er iets niet klopt. Verlicht mij dus aub.
                    Om een test of review te kunnen interpreteren moet je deze in de juiste context kunnen plaatsen. Daarvoor is het aangeraden de volledige review/test eerst te lezen, zekers als je deze wilt bekritiseren, wat nu duidelijk meestal zomaar in het wilde weg is gebeurt, en veel verteld over de personen in kwestie.
                    Je zou wel kredietwaardiger zijn moest je je eigen advies opvolgen en niets komen posten hebben alvorens het artikel gelezen te hebben. Dat zegt ook veel over jouw persoon.
                    Wat ik persoonlijk leer uit die test is dat Sony met de A700 bewijst, dat ze duidelijk weten met wat ze bezig zijn, en dat ze beschikken over alle technologische kennis om top camera’s te produceren, die wat kwaliteit betreft, de concurrentie met de gevestigde waardes zeer goed aankan, om het zacht uit te drukken. Photokina zal dat ook bewijzen, vorige editie stond Sony daar nog met 1 DSLR model, dit jaar zullen het er waarschijnlijk 5 zijn.
                    Was er dan iemand die zei dat Sony niet wist waarmee ze bezig zijn? Laat ons hopen dat Sony zijn systeem volledig uitgebouwd krijgt he. Binnen enkele jaren moet dat wel lukken. Alleen maar hopen dat ze het niet opgeven alvorens ze zover zijn.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony A700 camera met meest betrouwbare AF

                      Ik hemel elke camera op die het volgens mij waard is, onafgezien van het merk of van de camera's welke ik in bezit heb.

                      Heb al dikwijls gezegd dat voor mij de D300 technisch de beste camera is in de APS-C reeks maar de A700 het meeste bied voor zijn geld en ook gebruiksvriendelijker is.

                      En ja ik heb de D300 al gebruikt juist als de A700 en de Pentaxen etc..
                      Ik veronderstel dat sony op photokina zal aanwezig zijn met 5 camera's en dit met 4 verschillende sensors. 10mp/12mp/14mp/24mp.

                      Mijn kennis haal ik zowel uit eigen ervaring, uitwisseling van ervaringen, lezen van gebruikers commentaren over de merken heen en technische nota's. Er bestaan ook goede reviews maar je moet ze goed weten te plaatsen en te interpreteren.
                      Na jaren leer je de reviewers kennen en weet je wat ze waard, en ook van waar de wind waait. Het laatste is dikwijls nogal het belangrijkste.
                      Als Philleke Asley zou schrijven: "De Canon XXX presteert matig" of hij schrijft
                      "De Pentax XXX presteert matig", en dit binnen dezelfde context, dan heeft dit toch nog 2 verschillende betekenissen.

                      Ik tracht van tegen niemand zijn schenen te stampen, somtijds wordt je er wel wat toe gedreven, en goed schudden is af en toe wel eens nodig, om onterechte vooroordelen die men altijd maar tracht van aan te dikken de wereld uit te helpen.

                      Toch uit persoonlijke reacties kan ik opmaken dat er een aantal lezers zijn op dit forum die minder gepolariseerd denken dan een aantal posters.
                      Degene die zijn gezond verstand gebruikt zal er iets uit op pikken, iemand die gepolariseerd zijn eigen merk zit te verdedigen zal wel gefrusteerd geraken en zijn gal uitspuwen, maar waarschijnlijk tergelijkertijd ook bewust worden van hoe het plaatje werkelijk in elkaar zit.

                      Comment

                      Working...
                      X