Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backupcamera, zin of onzin ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Backupcamera, zin of onzin ???

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
    Naast het feit dat je het maar moet voor hebben - vlak voor je op reis vertrekt in panne vallen - zie ik nóg een bijkomend voordeel :
    je kan die camera meenemen die het meest geschikt lijkt (zo neem ik nog altijd mijn D70 mee naar 'verdachte' reisbestemmingen - ook vooral een kwestie van er minder zorg voor hoeven te dragen)
    Verdachte reisbestemmingen
    Alle bestemmingen zijn verdacht, je zal het steeds voorhebben, waar je het niet denkt.
    En ik heb eens een mindere camera meegedaan op reis, dan ben je steeds geremd in je mogelijkheden, voor mij is reizen rechtstreeks gelinkt aan fotografie, en lijkt mij dat ook geen optie meer, als ik ga reizen wil ik er fotografisch het beste van maken.

Of beter nog D300 verkopen en een Fuji S100FS als backup kopen

Hubert
    Mischien is een kleine compact wel een optie, deze kan dan ook mee, en je kan je er steeds mee uit de nood helpen, maar ik zou wel bij Nikon gaan zoeken, Bv. een Nikon Coolpix P 5100, daar past ook een SB800 op, weegt maar 200 gram, en past in je binnenzak, nog niet zo een slecht idee
    Last edited by Guest42; 24 april 2008, 13:17.

Comment

Klopt het wat ik heb horen zeggen : bij een D3 zou je een soort verzekering krijgen die bepaalt dat wanneer je d3 het laat afweten je onmiddellijk een vervangtoestel krijgt tot het toestel gerepareerd is?
      Nogmaals : heb het 'van horen zeggen".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Klopt het wat ik heb horen zeggen : bij een D3 zou je een soort verzekering krijgen die bepaalt dat wanneer je d3 het laat afweten je onmiddellijk een vervangtoestel krijgt tot het toestel gerepareerd is?
        Nogmaals : heb het 'van horen zeggen".
        Neen dat klopt niet, alleen als je NPS lid bent bij Nikon kan dat, maar daarvoor moet je voldoen aan een aantal regels, zoals het hebben van Pro boddy's en een aantal Pro objectieven, maar je moet een BTW nummer hebben als fotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          onzin/zin..
          maar wel een heerlijk verkooppraatje.
          grt,bouk.

Wat moet dat nu weer voorstellen?
          Groetjes Steco

Comment

Vorige zomer op reis crasht mijn 1D MkII na de 2de dag : error 00 door een kortsluiting veroorzaakt door een defecte lens. Gelukkig heb ik nog een 20D en een D60 bij.

Toestel na de reis naar Etbass.

In oktober op citytrip naar Kopenhagen. De laatste dag begeeft de sluiter van m'n 1D MkII. Gelukkig heb ik ook de 20D mee.

Backupcamera onzin?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

..

Backupcamera onzin?

Bij Canon zin, bij Nikon onzin
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Bij Canon zin, bij Nikon onzin
                Juist, en alle D70 BGLOD slachtoffers zullen dat volmondig beamen
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Vorige zomer op reis crasht mijn 1D MkII na de 2de dag : error 00 door een kortsluiting veroorzaakt door een defecte lens. Gelukkig heb ik nog een 20D en een D60 bij.

Toestel na de reis naar Etbass.

In oktober op citytrip naar Kopenhagen. De laatste dag begeeft de sluiter van m'n 1D MkII. Gelukkig heb ik ook de 20D mee.

Backupcamera onzin?
                  Wat een rottige camera's heb jij zeg! Die 1D MkII dan toch

Ik heb momenteel enkel een 350D, maar moet binnenkort een rockfestival gaan schieten. Gelet op het feit dat ik daar weinig tijd ga hebben om steeds van lens te wisselen, komt er bij mij een nieuwe camera, en wordt de 350D tweede camera en backup als die nieuwe de geest zou geven.
                  't Zal geen 1D MkII worden
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    auch..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Het is wel een verschil als een fout optreed bij een entry level toestel tov een Pro Body!!!

Hubert
                      Last edited by hub2805; 24 april 2008, 15:13.
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Het is wel een verschil als een fout optreed entry level toestel tov een Pro Body!!!

Hubert
                        Zeg dat tegen de mensen die net hun camera nodig hadden toen het BGLOD-probleem optrad.
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Wat een rottige camera's heb jij zeg! Die 1D MkII dan toch
                          Eerste storing was niet de fout van de camera maar de fout van de Sigma lens. Sigma lenzen zijn optisch goed maar mechanisch durft er wel eens een vijsje loskomen.

Tweede storing was waarschijnlijk een fout van Etbass tijdens de herstelling van de eerste storing want ik heb van hen volledig gratis een nieuwe sluiter gekregen. Dat zouden ze niet doen als daar geen vermoeden omtrent was.

Hoedanook, het bewijst dat Murphy om de hoek loert want het was 2x op reis, terwijl het toestel continu gebruikt wordt.

Trouwens, mijn vroegere 100-400L IS heeft destijds ook de geest gegeven tijdens onze reis naar La Palma.

Comment

Backup camera?? Absoluut zinvol, ik spreek uit ervaring Zelfs als amateur vraagt men je soms foto's te nemen van een unieke gelegenheid, je zal maar pech hebben dat juist op dat moment je camera het begeeft.... en het gebeurt, geloof mij Gelukkig had ik toen een backup camera bij.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Persoonlijk heb ik een D70 als backup naast mijn D300. Een D70 is momenteel nils meer waard.Dat vind ik geen overbodige luxe. Maar momenteel een D300 naast een D3 vind ik, met de prijs die je er momenteel nog kan van maken, een beetje overkill. Dus als je er nog een mooie prijs kan van maken, wegdoen zou ik zeggen.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb momenteel een 40D en een 350D, beide met grip, en dit werkt zo lekker.
                                Op een autoevent de 17-55 IS 2.8 (of 24-105 IS 4) op een body en de 70-200 IS 2.8 op de 2e body ... en geen lenzen meer wisselen tijdens het event

Zoals al aangehaald is de 350D in mijn geval niet genoeg meer waard om hem te verkopen, en de luxe van 2 body's vind ik onbetaalbaar eerlijk gezegd !

één nadeel ... je sleurt je te pletter met al dat materiaal, vandaag nog gevoeld in Spa

Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X