Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backupcamera, zin of onzin ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Backupcamera, zin of onzin ???

Voor mij altijd met 2 bodys...
    Minder lenzenwissel, alles gaat veel vlotter.
    Ik heb het altijd op deze manier aangepakt en blijf het zo dus verderdoen.
    Het extra gewicht neem ik er heel graag bij....

mvg,

Roland

Comment

zin? onzin?

lijkt me eerder een luxeprobleem

laat mij het zo stellen: als je ze echt nodig hebt.. dan stel je deze vraag toch niet
      misschien heb je één van beide niet veel nodig maar waarom zou je er eentje weg doen? dan voelt die andere zich eenzaam

ik zou in elk geval men tele's op een cropcamera draaien en met normaal/groothoek op een full frame
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Goed, Goed, mannen ik heb mij bedacht, en ik zal de D300 maar houden
        Ik heb mij hier laten overtuigen, en mij eens goed bedacht, ik spiegelde eigenlijk aan mijn analoge tijd, en daar stond mijn F4 in de kast terwijl ik steeds de F5 gebruikte, maar een cropcamera heeft ook zo zijn voordelen naar télé toe, en in heldere omstandigheden moet de D300 niet veel onderdoen voor de D3, daarom heb ik besloten om het toestel toch maar te behouden.

Als ik een 35 of een 28mm objectiefje bijkoop kan ik ook eens met een lichter toestel de weg op

Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mij overtuigd

Vriendelijke groeten,
        Geert.
        Last edited by Guest42; 25 april 2008, 14:03.

Comment

Da's een goei da...backupcamera...ofwel gebruikt ge 2 cameras ofwel verkoopt ge der ene van he, als hem daar stond toch stof op te stapelen.

Ik zou graag 2 toestellen hebben. Waarom? Als ik dan bv trouwfeesten zou fotograferen, dan kan ik bv wide-angle fotos trekken met de 5D en ne 17-40 (of 24-70) en telefotos nemen met de 40D en de 70-200. Zonder constant van lenzen te wisselen.

Maarja ik heb nog altjid geen geld teveel
          Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Wat maakt het uit als ge geld genoeg hebt? Niets dus ... houden die zooi ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
              Wat maakt het uit als ge geld genoeg hebt? Niets dus ... houden die zooi ...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je hem regelmatig gebruikt heeft een 2de camera zin.. al was het maar om snel van tele naar groothoek te wisselen.. maar dan is het misschien niet echt een backupcamera meer
                Maar dan heb je eigenlijk wel 2 dezelfde toestellen nodig (prijskaartje ! )
                ik heb nog geen cameracrash gehad behalve heel in het begin met een Nikon EM in de mist (vocht)
                tip : koop dan eerder ook een tweede flitser.
                Onlangs nog een gevloek van een fotograaf wiens SB800 de geest gaf op een cruciaal moment.. stond hij daar mooi met z'n 2 DXs en
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Ik heb mijn D2X nog naast mijn D300, en gisteren nog heb ik beiden afwisselend gebruikt: de ene met een tele en de andere met groothoek

Comment

Ik zou de D300 verkopen en een D70s, D50 of zo'n soort toestel als backup toestel gebruiken. Daar ligt veel minder geld onder, en je kan er ook mooie plaatjes mee schieten. Ontvang je nu nog een deftige prijs voor je D300.

Maar als geld geen rol speelt, dan is de D300 ook een leuke camera om te houden
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Lol, de D2x is plotsklaps je 2de camera geworden?
                      Hbe je geen last met het verschil in bediening en gewicht/afmetingen??
                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik heb mijn D2X nog naast mijn D300, en gisteren nog heb ik beiden afwisselend gebruikt: de ene met een tele en de andere met groothoek
                      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                        Lol, de D2x is plotsklaps je 2de camera geworden?
                        Hbe je geen last met het verschil in bediening en gewicht/afmetingen??
                        Niet echt Beiden zijn perfect naast mekaar te gebruiken, en dan zeker met de MB-D10 grip

Comment

Working...
                        X