Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backfocus met D70: wie heeft hier verstand van ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Backfocus met D70: wie heeft hier verstand van ?

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Augustus 2007? en dan nieuw in de winkel gekocht? Klopt dit?
    Hubert
    Nee, sorry : omdat Laurens het had over de eerste zendingen rond maart 2004, bedoelde ik ook augustus van 2004. Maar bij nazicht was het niet augustus maar oktober 2004 (26/10/04 om precies te zijn en gekocht bij Webvoordelig in Nederland trouwens, die de garanties steeds zéér correct honoreerden).
    JM
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JM Bekijk bericht
      Nee, sorry : omdat Laurens het had over de eerste zendingen rond maart 2004, bedoelde ik ook augustus van 2004. Maar bij nazicht was het niet augustus maar oktober 2004 (26/10/04 om precies te zijn en gekocht bij Webvoordelig in Nederland trouwens, die de garanties steeds zéér correct honoreerden).
      Ok vergeet het dan maar . Je kan dan zelf afregelen zoals in JayJay_T zijne post.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Wel, ik zou zeggen dat je hier zo'n 25mm backfocus hebt,... als je bvb op iemands ogen scherp stelt dat de oren scherper zouden zijn dan die ogen...
        Op het eerste zicht lijkt zo'n afwijking me nog te doen om te proberen zonder reparatie. Dan kan ik ook eens checken of het huidige scherpteprobleem hetzelfde is als toen het apparaat nieuw was.
        • Hoewel: een verschil van 25mm op de testchart die dichtbij opgesteld staat, maakt waarschijnlijk wel al gauw een meter uit op een verder afgelegen onderwerp: bv. zoals een groepje mensen die je zo'n 3 meter afstand ?
        • En maakt het dan ook nog een verschil uit tussen trekken in groothoek op 18mm of ingezoomd op 70 mm ? M.a.w.: wanneer zou ik het minste afwijking hebben voor eenzelfde onderwerp : ofwel dichterbij staan en trekken op 18mm, ofwel verderaf staan, maar dan ingezoomd op 70mm ?
        Wel grappig dat ze hun testchart op de doos van een D200 zetten, kwestie van even interesse op te wekken voor een ander toestel?
        Gelukkig dachten z'er niet aan een doos van D300 of D3 te gebruiken .

desnoods tijdelijk zelf een 2de handstoestel te kopen dat je normaal gezien met minder dan 180 euro verlies zal kunnen voortverkopen later.
        2de Hands is een goed idee, maar interessante recente toestellen (bv. D300) liggen nog niet voor het grijpen. Ik eerder zou dus eerder speculeren op een nieuw toestel met goedkope US dollars.
        Maar moet ik er dan vanuit gaan dat mijn toestel met de huidige backfocus niets meer waard is ?
        JM

Comment

Nieuw feit mbt tot de 34000 foto's op de teller van mijn D70:

Daarnet belde ik daarover met Nikon : op mijn vraag mbt de shutter life cycle vinden ze dit in principe onvoldoende om de shutter te vervangen.

Maar gezien het backfocusprobleem zouden ze de shutter ook vervangen voor dezelfde prijs als voor herstelling van de backfocus alleen. Dus 2 herstellingen voor 1 prijs, nl. 180,29 euro.

Ere wie ere toekomt want blijkbaar heeft Nikon/Procirep toch wel goede bedoelingen .

Zou dat dan een voldoende meerwaarde kunnen betekenen die dan toch de prijs van de herstelling zou rechtvaardigen ?
          Last edited by JM; 21 april 2008, 16:25.
          JM

Comment

Als je op dit ogenblik tevreden bent van de mogelijkheden en de resultaten van je D70(de backfocus buiten beschouwing gelaten) maw, als je geen gebrek hebt aan megapixels en snufjes zoals die tegenwoordig op de recentere toestellen staan, dan denk ik dat het de moeite waard is om de herstelling te laten uitvoeren, met die nieuwe sluiter kan je dan weer een goeie 50000 kliks maken en als je backfocus probleem dan ook is opgelost ben je weer een paar jaar gerust aan minimale kostprijs. Mocht je echter beslissen om binnen korte tijd over te gaan naar een ander toestel zou ik de herstelling niet meer laten doen.
            Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
              Als je op dit ogenblik tevreden bent van de mogelijkheden ...
              ... als je geen gebrek hebt aan megapixels ...
              Tweevoudig JA :
              • ik ben/was +/- tevreden van de D70,
              • maar 12 MP is toch al een hele vooruitgang tgo 6MP.
              Welbedankt Eric om me het knoopje te helpen doorhakken.

PS: Toffe foto's op je website en op fotopic.

Jean-Marie
              JM

Comment

Graag gedaan, we zijn er om mekaar te helpen nietwaar
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Working...
                X