Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Geprobeerd...
Geen optie... blijft gissen
Moet anders kunnen, zou ik zeggen
Het is inderdaad gissen, maar toch is het de enige mogelijkheid hoor... Het blijft een "zelfportret" hé, en dan moet je jezelf behelpen.
Hoe ik het zou doen : Kadreren in de zoeker, manueel scherpstellen op dummy onderwerp (borstelsteel, hark, kruiwagen, ...), onthouden hoe je gekadreerd hebt en op de juiste plaats gaan staan. Eventueel 25 keer opnieuw beginnen tot jet het gewenste resultaat hebt... (of de vogelkes laten afdrukken, maar dan is het ook geen zelfportet meer).
Ik heb er nooit geen probleem meegehad.
1 camera op statief
2 richten op de te verwachten positie
3 focuspunt zetten, waar je je hoofd verwacht
5 camera op a en klein diafragma
6 even sluiterttijd controleren event. iso aanpassen of op auto iso zetten met een goede sluitertijd.
7 zelfontspanner instellen en rennen...........
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Vanaf het moment dat je de zelfontspanner indrukt is de focus en belichting geblokkeert en begint de tijd te lopen.
Bij gebruik van de zelfonstpanner (timer) moet je vooraf scherpstellen op het punt waar je gaat staan.
Al je wil dat het toestel op jou scherpsteld moet je gebruik maken van een vast scherpstelpunt en een draadontspanner of afstandsbediening.
- camera op statief
- scherpstelpunt activeren waar je je hoofd verwacht.
- op uw plaats gaan staan
- draadontspanner even indrukken (je ziet het toestel scherpstellen en hoort normaal een biepje als hij scherp is)
- afdrukken.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Comment