Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Methanol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Methanol

    Gewone methanol word gebruikt voor modelmotoren in radio gestuurde vliegtuigjes, en of modelauto's, maar die is niet zuiver er is altijd 5% kleurstof aan toegevoegd, omdat er vroeger ook sterke drank mee gemaakt werd, en dit blindheid kon veroorzaken.
    Deze Methanol betalen wij o,85 € de liter.

    100 % zuivere methanol koopt u bij de apotheker maar alleen in zeer kleine hoeveelheid, per liter zal hij u die zeker niet leveren, als reden, weer die namaak sterke drank.

    Broken-wing

    Comment


    • #17
      Re: Methanol

      Oorspronkelijk geplaatst door Broken-Wing Bekijk bericht
      Gewone methanol word gebruikt voor modelmotoren in radio gestuurde vliegtuigjes, en of modelauto's, maar die is niet zuiver er is altijd 5% kleurstof aan toegevoegd, omdat er vroeger ook sterke drank mee gemaakt werd, en dit blindheid kon veroorzaken.
      Deze Methanol betalen wij o,85 € de liter.

      100 % zuivere methanol koopt u bij de apotheker maar alleen in zeer kleine hoeveelheid, per liter zal hij u die zeker niet leveren, als reden, weer die namaak sterke drank.

      Broken-wing
      .. en die apotheker betaalt zich blauw aan accijns op die "drinkbare alcohol" dus verrekent hij die lekker door aan jou, de klant dus .. en als hij slim is (wat hij zeker is) is hij beter af met de verkoop van 10x 100ml dan met 1x 1000ml

      Comment


      • #18
        Om lenzen te reinigen:

        in mijn ogen geen beter produkt dan Etheral (C2H5OH ),wordt vooral gebruikt om microscooplenzen te reinigen.Verkrijgbaar ondermeer bij:
        ( En voor wie in omgeving Antwerpen zit:hier kun je vanzelfsprekend ook Methanol,Isopropanol en degelijke kopen )



        Walter
        Last edited by Phororhacos; 11 april 2008, 12:56.
        D850

        Comment


        • #19
          Re: Methanol

          Allen,
          wel even oppassen hoor.
          Gedenatureerde alcohol wordt veelal gedaan op basis van ether. Deze laatste is wel een oplosmiddel en dus op je CCD of MOS zal niet echt goed zijn.
          Eclipse is goed, maar niet alle eclips is geschikt voor alle DSLR's. Zo is de eclipse voor de nieuwe D300 te bannen ...
          Lees eerst de handleiding eer je zomaar iets koopt.
          Persoonlijk gebruik ik
          1) blaaspeer ten velde
          2) Scotch Magix
          3) 100% isopropylalcohol en nareinigen met zuiver gedestileerd water

          3) wordt pas gedaan als er inderdaad niet-verwijderbare vlekjes zijn.

          Zuivere producten bij de apotheek.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Methanol

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            2) Scotch Magix
            3) 100% isopropylalcohol en nareinigen met zuiver gedestileerd water

            3) wordt pas gedaan als er inderdaad niet-verwijderbare vlekjes zijn.

            Zuivere producten bij de apotheek.
            3 wordt waarschijnlijk gebruikt om de lijmresten van 2 te verwijderen

            Ik gebruik het borsteltje en als het nodig is Eclipse maar voor D300 moet je wel Eclipse2 gebruiken.
            Voor die 2 druppeltjes die je af en toe nodig hebt, zal de prijs wel niets ter zake doen.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: Om lenzen te reinigen:

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              in mijn ogen geen beter produkt dan Etheral (C2H5OH )
              Volgens mij is C2H5OH de moleculaire formule van ethanol (CH3-CH2-OH)... Wat is etheral dan eigenlijk? Dimethyl-ether? (zijnde CH3-O-CH3)
              mvg
              Bert

              Comment


              • #22
                Re: Methanol

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                3 wordt waarschijnlijk gebruikt om de lijmresten van 2 te verwijderen

                Hubert
                Neen, gelukkig nog niet nodig gehad daarvoor.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Methanol

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Isopropanol of isopropyl alcohol werkt ook nog eens antistatisch

                  Indien je wil duindistel, mag je er hier een half litertje komen halen, GRATIS.

                  Ichtegem - Hooglede is niet langs de andere kant van de wereld hé.
                  Ok das heel vriendelijk heb je pm gestuurd.

                  Ik bedank alvast iedereen die me geholpen heeft door de vele reacties

                  mvgduindistel

                  Comment


                  • #24
                    Re: Methanol

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    3 wordt waarschijnlijk gebruikt om de lijmresten van 2 te verwijderen


                    Hubert
                    nope .. lijmresten van 2 krijg je enkel verwijderd als de C2H5OH gedenatureerd is met CH3-O-CH3

                    Comment


                    • #25
                      Re: Methanol

                      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                      Ok das heel vriendelijk heb je pm gestuurd.

                      Ik bedank alvast iedereen die me geholpen heeft door de vele reacties

                      mvgduindistel

                      ja als je over alcohol begint krijg je altijd veel reacties he
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #26
                        Re: Methanol

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        nope .. lijmresten van 2 krijg je enkel verwijderd als de C2H5OH gedenatureerd is met CH3-O-CH3
                        Ook fout:
                        Moet zijn:
                        lijmresten van 2 krijg je enkel verwijderd als de CH3-CH2-OH gedenatureerd is met CH3-O-CH3

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Methanol

                          C2H5OH = CH3-CH2-OH = ethylalcohol = ethanol = ...
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Methanol

                            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            C2H5OH = CH3-CH2-OH = ethylalcohol = ethanol = ...
                            Met chemische producten kan je niet voorzichtig genoeg zijn. C2H6O kan zowel ethanol als dimethylether zijn... en er is maar één van de twee drinkbaar
                            mvg
                            Bert

                            Comment


                            • #29
                              Re: Methanol

                              Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                              Met chemische producten kan je niet voorzichtig genoeg zijn. C2H6O kan zowel ethanol als dimethylether zijn... en er is maar één van de twee drinkbaar
                              Je hebt volledig gelijk, maar de ene verbetert hier de andere met een andere term voor hetzelfde
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Methanol

                                Als ik pc's ineen steek dan gebruik ik om het oppervlak van de cpu te kuisen pure isopropylalcohol
                                Kan er zo aangeraken omdat ik in een drukkerij werk, en er constant mee vergiftigd wordt....

                                Daar wordt dat gebruikt om in het vochtwater te doen dat ervoor zorgt dat de delen van de vlakplaat waar geen beeld opstaat, geen inkt kan aannemen.
                                Maar dit verdampt en komt dus in de drukkerijlucht terecht....
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                                Comment

                                Working...
                                X