Re: canon 5D en natuurfotografie
Hoi DES,
Met de EF 400mmf5.6 ga je veel plezier hebben.
Retescherp, licht, snel, mooi contrast,etc...kortom een prachtige lens.
Ik heb ze nu een 3 tal jaartjes en ik wil ze niet meer missen.
Samen met mijn sigmonster(300-800mm f5.6) zijn die mijn twee absolute favorieten.
Mijne maat heeft de 100-400m en is er eigenlijk niet 100% tevreden van.
Van de 10 foto's krijgt hij er maar een paar echt scherp.
Met of zonder IS maakt weinig verschil.
Ik heb ze (de lens) ook al geprobeerd met tegenvallende resultaten.
Het kan een "slecht" exemplaar zijn.....
We werken ook veel vanuit een schuilhut/schuiltent en dan is de schuifzoom ook niet handig.
Hij moet telkens zijn hand naar buiten steken om van brandpunt te veranderen en dat zien de vogels/dieren direct.
Het is zoals Elsan zegt: Betaalbaar en toch heel scherp......de 400mm f5.6 van canon en de 500mm prime van sigma.
Persoonlijk zou ik voor de 500mm sigma gaan omwille van het bereik.
Als je met extenders gaat werken boet je kwaliteit in....zo simpel is het.
Als je met je neus op het onderwerp kunt gaan zitten heb je nog een beetje respijt met een extender, dan heb je nog goede details, maar als de afstand wat groter wordt....
Ik weet niet of je deze jongens al kent, maar ze werken alledrie met een sigma 500mm.
Hoi DES,
Met de EF 400mmf5.6 ga je veel plezier hebben.
Retescherp, licht, snel, mooi contrast,etc...kortom een prachtige lens.
Ik heb ze nu een 3 tal jaartjes en ik wil ze niet meer missen.
Samen met mijn sigmonster(300-800mm f5.6) zijn die mijn twee absolute favorieten.
Mijne maat heeft de 100-400m en is er eigenlijk niet 100% tevreden van.
Van de 10 foto's krijgt hij er maar een paar echt scherp.
Met of zonder IS maakt weinig verschil.
Ik heb ze (de lens) ook al geprobeerd met tegenvallende resultaten.
Het kan een "slecht" exemplaar zijn.....
We werken ook veel vanuit een schuilhut/schuiltent en dan is de schuifzoom ook niet handig.
Hij moet telkens zijn hand naar buiten steken om van brandpunt te veranderen en dat zien de vogels/dieren direct.
Het is zoals Elsan zegt: Betaalbaar en toch heel scherp......de 400mm f5.6 van canon en de 500mm prime van sigma.
Persoonlijk zou ik voor de 500mm sigma gaan omwille van het bereik.
Als je met extenders gaat werken boet je kwaliteit in....zo simpel is het.
Als je met je neus op het onderwerp kunt gaan zitten heb je nog een beetje respijt met een extender, dan heb je nog goede details, maar als de afstand wat groter wordt....
Ik weet niet of je deze jongens al kent, maar ze werken alledrie met een sigma 500mm.
Comment