Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 vs 40D vs sony A700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 vs 40D vs sony A700

Ik bestelde een Panasonic HDC-SD7 en kreeg per vergissing een Nikon D300 in m'n bus die voor Portugal bestemd was. De prijs van de D300 was 3x hoger, maar ben toch eerlijk geweest en hem teruggezonden. Had ook reeds de 40D gekocht wat ik een prachttoestel vind. Heb nu al een mooie collectie prijs/kwaliteitslenzen.
    Nam Canon wegens bekend minste noise, lensaanbod,... Nikon is waarschijnlijk al verbeterd bij vroeger van noise, maar de prijs was toch het dubbele dan de 40D.
    €1000 was de max.prijs voor een body die ik wou geven (ondertussen al gezakt naar €700), dan heb je ook wat geld over om te investeren in een lenscollectie...

Comment

Je zal hem al wel gekocht hebben ondertussen vermoed ik.

Maar eigenlijk heb ik een vraag? Heb je geen Nikon lenzen meer? Of zijn het echt geen goeie. Ander is de keuze voor de D300 toch redelijk voor de hand liggend.
      Want het kleurverschil verhaal dat valt eigenlijk toch grotendeels op te lossen via de settings.

Comment

PPfff... en ik maar denken dat Canon glas duur was... Maar voor de prijs van de Sony 300mm f2.8 kun je ook een Canon 300mm f2.8L IS USM kopen... + een 40D body + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + fototas + geheugenkaart .... make your choice
        Idd;, en die berekening werd in een andere topic nog maar pas gedaan: http://forum.belgiumdigital.com/show...6&postcount=23

Minolta/Sony G glas is zeker niet goedkoop, ligt misschien nog ietjes hoger dan Nikon, maar kwaliteit heeft zijn prijs hé
        De Minolta G lenzen zijn dan ook legendarisch.

Moraal van het verhaal, wil je de goedkoopste body en lenzen, kies dan voor Canon
        Tja... je kan ook met een Hasselblad landschapkes gaan trekken hé.
        Maar effe serieus: In testen blijkt de Nikon afhankelijk van de vergelijkbare modellen tov de Canon niet echt beter of slechter te presteren, voor een duurdere prijs. Beetje Mercedes-BMW? De ene kost bvb. even veel als de andere, maar de Mercedes heeft meer 'aanzien' bij een bepaald publiek terwijl de BMW anderen aanspreekt.
        Voor mij is Nikon de duurdere met de uitstraling voor sommigen, en het surplus in € wordt niet altijd vertaald in betere prestaties. Summum daarvan is de DSLR van Leica (waar ze dan tegenwoordig nog standaard een filterke bijleveren om de IR probs op te lossen).
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          PPfff... en ik maar denken dat Canon glas duur was... Maar voor de prijs van de Sony 300mm f2.8 kun je ook een Canon 300mm f2.8L IS USM kopen... + een 40D body + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + fototas + geheugenkaart .... make your choice

Bij de 70-200 is het eigenlijk van hetzelfde, zij het verschil wel minder groot.. maar toch... 1500,- voor de Canon vs 1900,- voor de Sony

En nog een paar voorbeelden....

De 100mm f2.8 macro; Sony 625,- vs Canon 449,- (voor cashback)
          De 24-70mm f2.8; Sony 1675,- vs Canon 1050,-

Moraal van het verhaal... kijk niet alleen goed naar het beschikbare glas, maar ook es naar de prijzen er van... en vertel me dan nog eens dat de Sony de beste 'bang for the buck' geeft
          Je moet volledig zijn en ook de kwaliteit van die lenzen eens vergelijken, niet enkel de nummerkes.

De 24-70 is uitgebracht in kader van de 24mp FF body en laat zelfs de meeste prime lenzen in de kou staan.

De 70-200 F 2,8 (nu al een van de beste lens in deze range) wordt vervangen door een nieuwe versie ook volledig gericht op FF.

Komen nieuwe telezooms, worden waarschijnlijk samen met nieuwe FF voorgesteld op photokina in september+ vaste tele(s)

Voor een nieuwe breedhoek moet men waarschijnlijk wachten tot eind dit, of begin volgend jaar (tussen 10 en 20mm zoiets)

Daarbij is Sony het enigste merk, voorzover ik weet, die de top-kwaliteit Carl-Zeiss lensen kan aanbieden met AF. Ook hier komen nieuwe versies bij.

Als je voor topkwaliteit gaat qua lenzen denk ik toch wel dat je bij Sony terecht kunt.

In de midklas heb je de CZ 18-70 heel scherpe lens met een zeer mooi bereik
          of de 16-105mm ook heel scherp, maar met een nog groter bereik.

De legendarische Minolta/Tamron 28-75 F2,8 met een ongelooflijke optische kwaliteit. Sony heeft ook een van de beste 50mm F1,4 lens

Sony heeft een nieuwe G lens op de markt gebracht, 70-300mm of zoiets, moet maar eens opzoeken kan alles niet uit hoofd weten. Hoop dat Sony hier de traditie van Minolta heeft verder gezet en dat G nog altijd staat voor top kwaliteitlens.

Als je een goedkoop mooi portret lensje wil kun je bij Sigma terecht 70mm macro, of de 105mm of zoiets.

Alle minolta lenzen zijn eveneens bruikbaar Enz enz..

Hier staat heel wat info ivm met Sony lenzen met user reviews voorbeeldfotos etc.
          Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat Nikon ook een paar prachtige exemplaren van lensjes op de markt gebracht heeft die een mens laten watertanden.
          Maar daar kan iemand anders misschien iets meer over vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

Bij de 70-200 is het eigenlijk van hetzelfde, zij het verschil wel minder groot.. maar toch... 1500,- voor de Canon vs 1900,- voor de Sony

En nog een paar voorbeelden....

De 100mm f2.8 macro; Sony 625,- vs Canon 449,- (voor cashback)
            De 24-70mm f2.8; Sony 1675,- vs Canon 1050,-

Moraal van het verhaal... kijk niet alleen goed naar het beschikbare glas, maar ook es naar de prijzen er van... en vertel me dan nog eens dat de Sony de beste 'bang for the buck' geeft
            Je moet volledig zijn en ook de kwaliteit van die lenzen eens vergelijken, niet enkel de nummerkes.

De 24-70 is uitgebracht in kader van de 24mp FF body en laat zelfs de meeste prime lenzen in de kou staan.

De 70-200 F 2,8 (nu al een van de beste lens in deze range) wordt vervangen door een nieuwe versie ook volledig gericht op FF.

Komen nieuwe telezooms, worden waarschijnlijk samen met nieuwe FF voorgesteld op photokina in september+ vaste tele(s)

Voor een nieuwe breedhoek moet men waarschijnlijk wachten tot eind dit, of begin volgend jaar (tussen 10 en 20mm zoiets)

Daarbij is Sony het enigste merk, voorzover ik weet, die de top-kwaliteit Carl-Zeiss lensen kan aanbieden met AF. Ook hier komen nieuwe versies bij.

Als je voor topkwaliteit gaat qua lenzen denk ik toch wel dat je bij Sony terecht kunt.

In de midklas heb je de CZ 18-70 heel scherpe lens met een zeer mooi bereik
            of de 16-105mm ook heel scherp, maar met een nog groter bereik.

De legendarische Minolta/Tamron 28-75 F2,8 met een ongelooflijke optische kwaliteit. Sony heeft ook een van de beste 50mm F1,4 lens

Sony heeft een nieuwe G lens op de markt gebracht, 70-300mm of zoiets, moet maar eens opzoeken kan alles niet uit hoofd weten. Hoop dat Sony hier de traditie van Minolta heeft verder gezet en dat G nog altijd staat voor top kwaliteitlens.

Als je een goedkoop mooi portret lensje wil kun je bij Sigma terecht 70mm macro, of de 105mm of zoiets.

Alle minolta lenzen zijn eveneens bruikbaar Enz enz..

Hier staat heel wat info ivm met Sony lenzen met user reviews voorbeeldfotos etc.
            Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat Nikon ook een paar prachtige exemplaren van lensjes op de markt gebracht heeft die een mens laten watertanden.
            Maar daar kan iemand anders misschien iets meer over vertellen.

Comment

Working...
            X