Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vrouw wil graag een compactje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

    Ofschoon de IXUS 75 een camera van vorig jaar is, heeft hij het nadeel dat een beeldstabilisator ontbreekt. Een onderdeel die zo'n beetje alle camera's nu hebben.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #17
      Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

      Vandaar de "interessante" prijs waarschijnlijk. Bij binnenfoto's heb ik ook vaak last van ruis (of onscherpte).
      2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

      Comment


      • #18
        Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

        Van alle compacten is de Canon G9 mijns bescheiden inziens de enige die de mogelijkheden, de kwaliteit én het gevoel van werken met een DSLR zéér dicht benadert. Ik heb er voldoende mee gewerkt om te beseffen dat de kwaliteit die dit toestel oplevert gegarandeerd foto's genereert die je naast die van je DSLR gaat kunnen leggen. Just my € 0,02...

        Comment


        • #19
          Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

          Oorspronkelijk geplaatst door LessIsMore Bekijk bericht
          Van alle compacten is de Canon G9 mijns bescheiden inziens de enige die de mogelijkheden, de kwaliteit én het gevoel van werken met een DSLR zéér dicht benadert. Ik heb er voldoende mee gewerkt om te beseffen dat de kwaliteit die dit toestel oplevert gegarandeerd foto's genereert die je naast die van je DSLR gaat kunnen leggen. Just my € 0,02...
          Klopt inderdaad ja, net zoals dit zo is bij de Panasonic FZ18. Alleen zijn de G9 en de FZ18 beiden uit de kluiten gewassen bridgecamera's terwijl TS op zoek is naar een compactje.

          Comment


          • #20
            Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

            Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
            Klopt inderdaad ja, net zoals dit zo is bij de Panasonic FZ18. Alleen zijn de G9 en de FZ18 beiden uit de kluiten gewassen bridgecamera's terwijl TS op zoek is naar een compactje.

            Zooooooooo uit de kluiten gewassen is de G9 zeker niet hoor ...

            Comment


            • #21
              Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

              Soigneer uw vrouw maar goed, ze is uniek! De meeste vrouwen die ik ben tegengekomen hadden een hekel aan mijn compactje!

              Comment


              • #22
                Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                De meeste vrouwen die ik ben tegengekomen hadden een hekel aan mijn compactje
                Chansard, ik mag er maar één hebben van haar (zijzelf), heeft ze nu bij momenten ook al aan m'n slr, dus dat zal het verschil niet maken.

                Iemand enige ervaring met de Canon Powershot A650 IS ?

                Hans.
                www.rallyandraces.com

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                  Soigneer uw vrouw maar goed, ze is uniek! De meeste vrouwen die ik ben tegengekomen hadden een hekel aan mijn compactje
                  Snap niet goed wat dit topic met sex te maken heeft maar allé...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                    Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
                    Snap niet goed wat dit topic met sex te maken heeft maar allé...
                    Sex ?!!? Wat een vicieuze geesten hier!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                      Ook al eens gedacht aan de panasonic tz3 (10x optische zoom) of de lx2 (mogelijkheid tot RAW foto's). Zijn misschien ook interessante alternatieven?
                      mvg, waulus
                      Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                        Soigneer uw vrouw maar goed, ze is uniek! De meeste vrouwen die ik ben tegengekomen hadden een hekel aan mijn compactje!
                        Misschien is het compactje wat te klein

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                          Destijds, toen de dieren nog spraken en fototoestellen met film werkten had ik naast m'n eos en ae-1 een compact toestel van Canon dat geschikt was voor onderwaterfotografie, tot 5m als ik me niet vergis.
                          Dus: Waterdicht ( ook in zee ), stofdicht ( ook op strand ), quasi stofvrij,...
                          Voor mij was het het ideale vakantietoestel.
                          Misschien zijn er vandaag de dag digitale soortgelijke toestellen te koop, daar al eens aan gedacht?
                          St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                            Misschien zijn er vandaag de dag digitale soortgelijke toestellen te koop, daar al eens aan gedacht?
                            Netels, als ge nog eens zo iets neerpent, wilt ge daar dan eens een smiley achterzetten zodat ik weet of dat sarcastisch bedoeld is of niet?
                            En dat samen met uwe avatar; ik lig hier dubbel...(ah ja ..off topic)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                              Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                              Olympus heeft blijkbaar een compactje waar je zelfs 10 meter onder water mee kan fotograferen . Het zal dan ook wel tegen een korreltje zand kunnen zeker.


                              Erwin
                              Dit is ook het eerste toestel waaraan ik dacht als ik de vereisten las (bestand tegen stof, zand, water). Dit is een toestelletje dat ik zelf overweeg van bij aan te schaffen vanwege deze eigenschappen. Ik zoek een compactje om mee te nemen voor zwaardere trekkings, dat stevig geconstrueerd is en dus tegen een stootje kan. Dit jaar staat er onderandere de beklimming van de Gross Glockner op het programma en dan denk ik niet dat ik nog eens 3 kg fotomateriaal ga meenemen. Plus zo'n compactje kan je in kwijt in een jaszak en is direct beschikbaar. Of als je eens gaat kajakken, dan kun je met een gerust gemoed dit toestelletje meenemen. Ik weet alleen niet hoe het er af brengt op het vlak van beeldkwaliteit.

                              EDIT : belangrijk voordeel is dat dit een echte groothoek heeft (28 mm). Bij compactjes kom je dit nog niet zoveel tegen, alhoewel dit al begint te beteren.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                                Hier in huis zijn een paar toestelletjes van het Canon Powershot A type. (Grotere kinderen) Het zijn A510, A540 en A610. Ze worden mee op kamp genomen en op buitenlandse reizen van mijn adolescenten. Ik moet zeggen dat ze er mooie foto's mee maken, en het tot hiertoe overleven. (ik maan ze wel aan om er voorzichtig mee te zijn) De beeldkwaliteit is goed tot zeer goed en de handigsten kunnen ook met de instelmogelijkheden die uitgebreid zijn goed weg.(alles automatisch kan ook)
                                Ik denk dat je in die reeks wel iets geschikts moet vinden.

                                Comment

                                Working...
                                X