Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vrouw wil graag een compactje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

    Help ik zoek een compactcamera, maar wat is nu goed en beter?
    Hier kan je een beetje hulp krijgen.

    nummer 1 binnenkort in mijn handen
    Flickr één
    Flickr two

    Comment


    • #32
      Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

      Nr. 1 NIET op basis van een "testbericht"! Zeker een Fujifan in de redactie......
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #33
        Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

        Oorspronkelijk geplaatst door derHans Bekijk bericht
        Hallo,

        Kent u dat, samen met vrouw en kinderen een weekendje naar zee, paps die zijn slr meeheeft, maar door het opwaaiend zand zijn toestel liever in de rugzak laat.

        Variantje - Kiezen tussen kind op de rug of rugzak met fotogerief...

        Zeker als de mannen nog wat aan de kleine kant zijn is dit een oneerlijke strijd...
        Heb dat dilemma tot volle tevredenheid opgelost met een Fuji F50fd compactje - snel, stevig afgewerkt, prima foto's en veel instelmogelijkheden mocht ik toch creatief willen gaan doen op het strand tussen het zand.
        De ingebouwde videofunctie is heel leuk meegenomen op familieuitstapjes en ook niet onbelangrijk - mijn vrouw kan het toestel bedienen zonder eerst uren handledingen te moeten lezen.

        Kortom - waarom heb ik die dikke, onhandige, opzichtige DSLR nog steeds niet weggedaan

        Comment


        • #34
          Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

          Na jaren van analoge fotografie die dan bovendien nog een tijd heeft stilgelegen besloot ik ook over te stappen naar het digitale.
          Mijn vrouw wou het simpel houden omdat ze een DSLR te ingewikkeld vind bovendien wil ze op een display kunnen kijken inplaats van door een zoeker.
          Mijn keuze na jaren Nikon gebruiker te zijn was dan weer helemaal anders, ik zag het helemaal niet zitten om van een DSLR af te stappen.
          Ik heb noodgedwongen een compromie gemaakt en heb voor haar een Sony H9 gekocht en voor mij een Nikon D60.
          Nu heeft zij wat ze wou en ik ook (al had ik eigenlijk plannen om een duurder toestel te kopen). Ik wou eerst niet veel weten van die compaktcamera's maar het heeft toch ook zijn charme. Je hebt een megazoom waar je bij een DSLR bergen geld voor moet neertellen, is redelijk compakt en trekt goeie foto's voor zijn geld. Natuurlijk zie ik de echte hoby fotograaf er niet mee rondlopen maar als de ene het simpel wil houden en de andere meer dingen wil dan is het een goeie oplossing.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #35
            Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

            Buster Waarom?
            Nr. 1 NIET op basis van een "testbericht"! Zeker een Fujifan in de redactie......
            was hij ervoor dan een panasonic fan??
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #36
              Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

              Mijn opmerking lijkt mij vrij duidelijk: Een rangorde stel je op op basis van kwaliteiten van de camera. De rangorde vanaf nr 2 is gebaseerd op testberichten of in nederlands reviews (). Dit gebeurt altijd.
              Behalve Fuji op nr. 1. Kennelijk heeft ie zijn plaats te danken aan het feit dat hij volgens de redacteur er mooi uit ziet, meer knopjes heeft etcetc......?
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #37
                Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                Ja ik kan ook lezen maar volgens mij staat er in de Review of het testbericht van de FZ50, of gelijk welke ander toestel, niet veel meer of minder dan in de test van het toestel dat in hun lijst momenteel op 1 staat. Voor mij is het duidelijk. en ga ik dit topic niet langer off topic vervuilen. Je zal wel gelijk hebben.

                en je krijgt ook de laatste posting
                Last edited by bigfoot46; 3 april 2008, 17:12.
                Flickr één
                Flickr two

                Comment


                • #38
                  Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                  Vervuilen...??????
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                    Ik heb - om gedeeltelijk dezelfde redenen als de topic starter - de PowerShot S5 IS erbij genomen.
                    Niet alleen om "slechts" €400 te riskeren in "moeilijke" omstandigheden, maar ook omdat de rest van mijn gezinsleden een DSLR een onhandig ding vinden waar ze niet mee om kunnen gaan (en ook om filmpjes te kunnen schieten).
                    Het toestel is niet zo compact, maar je hebt dan wel een enorm zoombereik en IS.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                      Oorspronkelijk geplaatst door derHans Bekijk bericht
                      Chansard, ik mag er maar één hebben van haar (zijzelf), heeft ze nu bij momenten ook al aan m'n slr, dus dat zal het verschil niet maken.

                      Iemand enige ervaring met de Canon Powershot A650 IS ?

                      Hans.
                      Yup, aanrader.
                      Scherp, mooie zoom, IS, en kan manueel bediend worden.
                      Ook gekocht voor mijn eega
                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Mijn vrouw wil graag een compactje

                        Oorspronkelijk geplaatst door derHans Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Kent u dat, samen met vrouw en kinderen een weekendje naar zee, paps die zijn slr meeheeft, maar door het opwaaiend zand zijn toestel liever in de rugzak laat.
                        Lekker fijn aan een binnen- of buitenzwembad, maar die bengels kunnen er wat van ... ' bommetjeeeuuuhhh ', pa doornat, body en lens - waar is m'n zeemvel.
                        Uitstapje hier of daar, maar pa zeult niet graag met zijn lowepro vol met materiaal, ....
                        En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

                        Tot dat die van ons zei, kunnen we zo geen klein toestelletje kopen. Allee hup, bon, we gaan een klein toestelletje kopen. Maar voor pa dan graag één met de meeste functies als op z'n slr.
                        Iemand een aanrader, compactje dat het zand en stof trotseert, tegen een drupje water kan, en dat pa content stelt.

                        Zelf al eens gelet op dpreview, maar geraak er niet echt uit.

                        Tips zijn wellekome.

                        Hans.
                        Hans,

                        Deze Olympus komt er eigenlijk heel goed uit:

                        Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


                        Karel

                        Comment

                        Working...
                        X