Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkon D60 of D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkon D60 of D80

    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    Hmm, mischien goed voor de evt gebruiker te weten dat manueel gewoon werkt.
    Geen echte ramp voor de hobyist, lijkt me.
    Ik ben waarschijnlijk dan geen hobbyist, want mij lukt handmatig scherpstellen dus niet. Ik heb indertijd een F70, met AF, gekocht, omdat ik frontfocus(dat lag aan mij) had op mijn FG en die had nog splitprisma en van die schitterende prismatjes in de zoeker. Nu met niks geen hulpmiddelen meer wordt het moeilijk. Scherpstellen op de groene stip en gelijkertijd het onderwerp in scherpstelveld houden lukt ook slecht. De oplossing zou ik vinden: het focusveld licht op als het scherp is ipv de groene stip.

    Dit in het kader van het onderstaande....
    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    En een -correct- gewaarschuwd man/vrouw telt voor 2...
    Verder vind ik het totaal geen probleem dat de D60 geen scherpstelmotor heeft er zijn zoveel lenzen waar er wel één inzit, maar er is altijd wel een lens te vinden, die niet werkt. Als een echte beginner gaat besluiten na verloop van tijd om vaste brandpunten te gaan gebruiken is hij waarschijnlijk ook toe aan een nieuwe body.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Nikkon D60 of D80

      Hallo, ik ben zelf ook zeiler en zit met identiek dezelfde vraag. Schoenmaker blijf bij je leest en stap eens naar een professional. Voordeel van de D80 : 11 scherpstellingspunten (slechts 3 bij de D60) - ingebouwde AF - beter bestand tegen externe invloeden als luchtvochtigheid, extreme temperatuurschommelingen etc. Snelle scherpstelling is van groot belang, omdat in ons geval de fotograaf in beweging is door het deinen van de boot en het te fotograferen voorwerp zoals een boei is ook in beweging. Soms is het al moeilijk om het beeld te fixeren met een verrekijker, laat staan een prachtshot te schieten. Juich, weer een nieuwe uitdaging !!!
      P.S. : De D60 is in kit nog niet te verkrijgen met de 18 - 200 mm, en de D80 met die lens staat in aanbieding, zodat het prijsverschil 99 euro bedraagt. Normaal zal ik hem in de loop van volgende week aanschaffen.
      Groetjes, Julia

      Comment


      • #18
        Re: Nikkon D60 of D80

        Hey dit is nu eens goede info se. Dank daarvoor. Deze avond ga ik alles nog eens nalezen. Nu aan het werk eigenlijk...En vooral uitzoeken waar ik deze aanschaf wil doen...Als het verschil maar 99 euro is....Dan zit ik nu bij de verkeerde winkel denk ik... Dus dat is mijn volgende probleem....
        Een fotokodakske kopen is niet meer zoals vroeger..... Gelukkig maar.
        Spijtig dat hier geen reklame mag worden gemaakt....Dan zou ik snel weten waar ik best aankoop denk ik... Grts iyo. of ?????

        Comment


        • #19
          Re: Nikkon D60 of D80

          Voor wat betreft de D80 met 18-200 mm kan ik je voor regio Brugge-Gent meedelen dat ik prijzen tussen 1229 en 1399 heb gevonden.

          ALain

          Comment


          • #20
            Re: Nikkon D60 of D80

            en een d80 met 18-135 heb je momenteel voor 999 bij action shop (selexion nu geloof ik)

            Comment


            • #21
              Re: Nikkon D60 of D80

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart 147 Bekijk bericht
              en een d80 met 18-135 heb je momenteel voor 999 bij action shop (selexion nu geloof ik)
              bij D80 +18-135 mm DX €883,61
              Oorspronkelijk geplaatst door Alain_M Bekijk bericht
              Voor wat betreft de D80 met 18-200 mm kan ik je voor regio Brugge-Gent meedelen dat ik prijzen tussen 1229 en 1399 heb gevonden.
              ALain
              en D80+sigma18-200 mm F 3.5-5.6= €914,11
              Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
              life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

              Comment


              • #22
                Re: Nikkon D60 of D80

                Ik heb net even bij de door jullie opgeven handelaars gekeken...
                ik kom heel andere prijzen tegen...
                Ik overzie weer iets zeker...
                Ik vind D80 met nikkor 18-200 goedkoopst aan 1206 eurokes ??? bij lokale handelaar...
                Nikon AF-S VR DX 18-200mm F:3.5-5.6 G IF ED Deze lens dus...
                Last edited by iyopawa; 29 maart 2008, 20:32.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikkon D60 of D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door Julia Bekijk bericht
                  Voordeel van de D80 beter bestand tegen externe invloeden als luchtvochtigheid, extreme temperatuurschommelingen etc. Snelle scherpstelling is van groot belang
                  Zowel de D80 als de D60 zijn niet weerbestendig dus beiden even weinig bestand tegen externe invloeden.
                  Ik heb nog geen enkele test gezien waarin gemeten is dat de D60 een tragere AF heeft dan de D80. Ik denk niet dat er veel verschil op zal zitten.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikkon D60 of D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door iyopawa Bekijk bericht
                    Tameron-Sigma…. Nikkon of bij Cannon…


                    Vergeet Sonny, Penttax en Olymppus niet
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment

                    Working...
                    X