Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch de 40D gehaald.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toch de 40D gehaald.

Kunnen jullie hier proberen te helpen ook misschien? Hou de Nikon-Canon strijd elders aub. Als Wiggeltje aan de gang geraakt en de smaak te pakken krijgt kan hij later zelf evt. overstappen, meestrijden, whatever.
    Maar eerst moet hij ervan overtuigd worden dat hij een goede beslissing nam door een DSLR te kopen.
    Mensen afbreken als domme compactjeskiekers of idioten die de foute keuze maakten en voor merk X kozen, daar heeft niemand wat aan.

Als het er door de lens piekfijn uitziet, dan kom je bij de body / sensor uit hé...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

De rose randen op de linkerhelft van het plaatje blijven..

Ik baal hier goed van. Mn vriendin loopt met haar IXUS rond en schiet alles scherp. Niks OS Av ISO huppeldepup 10MP.

En........een factor 13 minder in prijs. en gewicht.

ivm die rose randen zou ik idd toch ns de winkel raadplegen en effe horen wat ze zeggen.
      ivm met je dslr denk ik dat je gewoon misschien wat pech zult hebben, btw overschakelen van compact naar dslr en denken dat je zomaar piekfijne foto's zult nemen in een paar dagen tja, thats a bit wishfull thinking i gues, je moet nog alles aan je toestel leren kennen, het is niet zoals n compactje point and shoot, kzou zeggen, effe geduld hopelijk raken die andere probelemen opgelost en dan zou ik zeggen, veeeeel leren en veeel foto's nemen, dan pas zul je zien wat je er allemaal mee kunt doen.

alsnog succes en laat je hoofd niet zakken
      greeetz mc
      smile ! ...it confuses people ...

Comment

Post eens een foto.
        Misschien dat er dan wat meer duidelijk wordt.
        Mvg Tim

Comment

Voor wie er interesse voor heeft ... een paar testshots met mijn combo .. meestal wat domme plaatjes in mijn achtertuin kan misschien dienen als vergelijkingsmateriaal ? fotos gereduceerd naar 1000x667 en USM aangescherpt (0,7/111/2)
          (mag dat gepost worden onder deze topic ?)
          HTH

en in een gekke bevlieging sneeuwjacht om middernacht .. op iso3200 en uit de hand .. ja je hoopt altijd he
          er is een beetje aan gefoeffeld ...

HTH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Standaard staat de camera zo ingesteld dat alle AF-punten gebruikt worden, en dat is zelden een goede keuze. Begin eens met wat testfoto's waarbij je alleen het centrale AF-punt gebruikt...
            nou Bart, blij dat ik het ook eens van iemand anders lees/hoor
            ik heb dezelfde ervaring
            vraag is dan wel waarom de wedloop naar het aantal AF-punten (zoals bvb de 999 op de D300 ) doorgaat ... alweer zo'n typische marketingziekte van de fabrikanten (en dat vind je in alle branches van de consumer-electronica terug, overtref je concurrent met zaken die quasi geen enkele consument gebruikt)
            dit ff offtopic

ik moet toegeven dat ook ik met de 40d een leercurve heb moeten doorlopen om de betere foto gemaakt te krijgen, RTFM was mn belangrijkste hulpmiddel

gegroet
            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

@ wiggeltje, de volgende tekst heb je hier zelf geschreven in een ander topic.

Re: Lenskwaliteiten

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Allemaal,

Ik heb nu al een 8700 van Nikon, best wel een fijn toestel, best wel scherp echter op de linkerhelft van de fotos heeft alles een rose rand. Soms kan de foto echt in de electronische prullenbak.

Misschien moet je gewoon eens een nieuw geheugenkaartje in je nieuwe toestel stoppen om de roze rand problemen op te lossen.
              Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                nou Bart, blij dat ik het ook eens van iemand anders lees/hoor
                ik heb dezelfde ervaring
                vraag is dan wel waarom de wedloop naar het aantal AF-punten (zoals bvb de 999 op de D300 ) doorgaat ... snip
                Geen idee waar je die 999 punten vandaan haalt .. tech specs van de D300 zeggen

AF
                51-point Multi-CAM 3500DX
                15 cross-type sensors
                Contrast detect in Live View mode

• Single point AF
                • Dynamic Area AF [9 points, 21 points, 51 points, 51 points (3D-tracking)]
                • Automatic-area AF

Lichtmeting
                TTL full-aperture exposure metering using 1005-pixel RGB sensor
                • 3D Color Matrix Metering II (type G and D lenses); color matrix metering II (other CPU lenses); color matrix metering (non-CPU lenses if user provides lens data; metering performed)
                • Center-weighted: Weight of 75% given to 6, 8, 10, or 13 mm dia. circle in center of frame or weighting based on average of entire frame (8 mm circle when non-CPU lens is used)
                • Spot: Meters approx. 3 mm dia. circle (about 2.0% of frame) centered on selected focus point (on center focus point when non-CPU lens is used)

wat niet wegneemt dat 51AF punten toch wegens de bomen het bos ... etc

Comment

Roze randen op één kant van de foto's, dat lijkt toch wel degelijk een lensfout. Die lens is niet echt helemaal vrij van CA, maar als het aan de ene kant van de foto's meer opvalt, dan is er toch ergens iets fout met de uitlijning van de lenselementen. En dan zal de scherpte ook niet al te best zijn.

In dat geval neem je zo snel mogelijk kontakt met de verkoper, en laat je daar wat voorbeelden zien van de lensfouten. Als je die lens pas gekocht hebt, dan zou je normaalgezien direkt een nieuw exemplaar moeten meekrijgen (als er nog een in voorraad is natuurlijk).

Het zou wel gemakkelijk zijn als je de camera eens met een ander objectief zou kunnen gebruiken, bijvoorbeeld een "simpele" 50mm f1,8.
                  Zo'n lens heeft weinig last van fouten, en dan kan je zien of de camerabody wel volledig in orde is (dat is hier waarschijnlijk niet het probleem, de fout zal wel in de Sigma-lens zitten).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Geen idee waar je die 999 punten vandaan haalt .. tech specs van de D300 zeggen ...
                    spijts het vettige icoontje ben er met je 2 voeten tegelijk in gelopen regulus
                    volgende keer zal ik het nog vettiger maken en er 99.999 op zetten, want blijkbaar snappen velen het niet dat ik (en ik niet alleen blijkbaar) het overaanbod van AF-punten nogal belachelijk begin te vinden ...
                    je kan immers steeds maar een gemiddelde waarde scherp stellen en een gemiddelde kan soms/dikwijls behoorlijk naast het beoogde doel zitten
                    Last edited by Basile; 24 maart 2008, 23:32.
                    Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Meestal gebruik ik EEN AF puntje
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

spijts het vettige icoontje ben er met je 2 voeten tegelijk in gelopen regulus snip ..
                        LOL ! Idd ... even de relativiteit der dingen uit het oog verloren
                        (heb trouwens geen idee wat men met 51 AF punten zou moeten aanvangen !)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          LOL ! Idd ... even de relativiteit der dingen uit het oog verloren
                          (heb trouwens geen idee wat men met 51 AF punten zou moeten aanvangen !)
                          Dit kan bijvoorbeeld van pas komen als je vogels in hun vlucht wil fotograferen met de AI Servo stand. Je begint op de vogel scherp te stellen met het centrale AF-punt; als je de focus verliest met dat centrale punt zijn de andere AF-punten in staat op de vogel weer "op te pikken". Je houdt dan de vogel toch in focus. Bij de Canon 40D is de afstand tussen de 9 AF-punten soms te groot zodat je de focus op de vogel verliest: de vogel vliegt dan als het ware tussen de AF-punten door ....

Comment

spijts het vettige icoontje ben er met je 2 voeten tegelijk in gelopen regulus
                            volgende keer zal ik het nog vettiger maken en er 99.999 op zetten, want blijkbaar snappen velen het niet dat ik (en ik niet alleen blijkbaar) het overaanbod van AF-punten nogal belachelijk begin te vinden ...
                            je kan immers steeds maar een gemiddelde waarde scherp stellen en een gemiddelde kan soms/dikwijls behoorlijk naast het beoogde doel zitten
                            Het volgen van een bewegend object gaat super met 51/3d, daar is het voor.

Comment

Kleine tip nieuw toestel.

Als je wilt weten of je toestel gebruikt is of niet.
                              Dus kijken hoeveel clicks je toestel gebruikt heeft.

Maak een foto , open cs3, open de foto , ga naar Bestand/bestandsinfo/
                              Geavanceerd/Klik op het plusje van http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux
                              En ziedaar hoeveel clicks je toestel gemaakt heeft.

aux:ImageNumber:

Dit alleen maar als je effe wilt checken of je een nieuw toestel hebt.

Gr MikeO
                              Mijn Foto's

Comment

Dit kan bijvoorbeeld van pas komen als je vogels in hun vlucht wil fotograferen met de AI Servo stand. Je begint op de vogel scherp te stellen met het centrale AF-punt; als je de focus verliest met dat centrale punt zijn de andere AF-punten in staat op de vogel weer "op te pikken". Je houdt dan de vogel toch in focus. Bij de Canon 40D is de afstand tussen de 9 AF-punten soms te groot zodat je de focus op de vogel verliest: de vogel vliegt dan als het ware tussen de AF-punten door ....
                                Yeah right: en de 9 punten van de 40D zijn dan weer sneller dan de bende punten van de D300, die erop zit qua focuspunt maar die dan weer zo hard moet rekenen en interpreteren op welk punt hij nu moet scherpstellen zodat hij het punt wel heeft, maar de snelheid van scherpstellen mist. En dat is voor AI Servo redelijk vervelend hé...

Wat de proefjes betreft: het onscherpe dat ik daaraan zie heeft precies met DOF te maken. En ja, zo'n compactje is scherp van 2 cm tot oneindig of zo...
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X