Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact toestel. Beste koop van het moment??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compact toestel. Beste koop van het moment??

Ja, maar ik heb massas reviews gelezen van cams op sites als steve's digicams en dpreview en dcresource, dit zijn toch wel de 'masters of photography' webtesters. De reden is dat ik zelf een compactcam zocht met de minste ruis, maar besloot toch maar een 40D te kopen voor de zekerheid. Kon niet blijven compactcams kopen, elk heeft wel z'n nadeel.
    Nadeel van dslr is niet filmen, maar heb ondertussen een videocameratje in HD.

Op die sites waren ze het in het algemeen eens, Fujifilm bood het minste ruis onder de compactcamera's in tests. Liever minst ruis! De rest is toch tegenwoordig bijna gelijk, elk merk kijk naar het andere om de nieuwe snufjes mee te hebben.

Hopelijk is er eindelijk een eindpunt aan de megapixelgekte bij compactcams, zag dat de optische zoom (vroeger max 12x) al wat opgekrikt was. Nu nog de sensors wat groter maken, weet niet wat ze nog meer kunnen doen.

Fujifilm is misschien wel één van de ondergewaardeerde merken, zeker enkele van deze types vergelijken moet je beslissen een compactcam te kopen.

Comment

Fuji heeft dus de minste ruis, wel kijk even naar de volgende kwalificaties van de F40 en F50fd voor wat betreft de nadelen:

F40
      - ontbreken van voorkeurmodes;
      - geen stabilisator;
      - beperkte ruisonderdrukking;
      - een groothoek;

F50fd
      - veel beeldruis;
      - zoom alleen grof instelbaar;
      - bedieningsknoppen;
      - tijd tussen de foto's uit serieopnames wel 2,5 sec.

Om een weloverwogen keuze te maken moet je niet alleen naar de minste ruis kijken, maar ook naar faktoren die je mogelijkheden beperken!
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Aanvulling: onder F40 laatste gedachtenstreepje moet staan geen groothoek.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Ik ben er eens een paar gaan testen in winkels.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Fuji f50fd.
          (Waar ze trouwens een monsterbedrag van 335 euro voor vragen in bepaalde winkels. Schandalig!)

Als ik op topfoto kijk, zie ik dat de f50 ongeveer 250 euro kost en de Fuji f100fd slechts een twintigtal euro meer. Het is wel een lanceerprijs, dus hij is nog niet binnen.

Maar die ziet er wel heel veelbelovend uit, met nog een aantal betere specificaties dan de f50. Ook de foto's op het forum van dpreview zien er helemaal niet slecht uit.

Comment

Als het vooral dient om tijdens de vakanties buitenfoto's te nemen, die dan meestal geen hoge ISO's van doen hebben: ongetwijfeld één van de FZ camera's van Panasonic. Ze leunen qua mogelijkheden en gebruik het dichtst aan bij een relex denk ik.
            Ik sta te twijfelen om er een DSLR bij te kopen, maar als ik dan zie wat mijn FZ18 soms te voorschijn tovert, begin ik weer te twijfelen of ik het wel zou doen. De lenzen (Leica) van de FZ reeks zijn gewoon schitterende kwaliteit.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als je op dit moment een goede compact hebt, zoals zondermeer de FZ18 is, dan is de behoefte aan een dslr denk ik ingegeven door het feit dat je in de praktijk duidelijk tegen de beperkingen (snelheid, aantal mp etc) van deze camera aanloopt. Heb je alle mogelijkheden al uitgebuit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Er is gewoon geen enkele compact die nog in de buurt komt van de F30 / F31, echte uitschieters naar boven toe zijn er echt niet meer (toch niet wat de ruis bij hoge iso betreft).
                Sigma DP-1?

Kijk eens naar deze beelden ... http://www.panodrom.com/

Als ik er één te pakken krijg voor vrijdagavond neem ik er één mee op ski-verlof
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik zou gaan voor de Fujifilm S100FS, lijkt me de ideale reisgezel.

Scoort eveneens goed in de hoge ISO's

Comment

Hoe weet je dat de camera goed scoort in de hoge ISO's??
                    Hij is net uitgekomen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      Hoe weet je dat de camera goed scoort in de hoge ISO's??
                      Hij is net uitgekomen!!
                      Hij heeft dezelfde technologie als de S5 pro en een hoog dynamisch bereik.
                      Ik heb er eventjes mee mogen spelen op CEBIT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
                        Naast mijn reflextoestel zou ik graag een degelijk compactje kopen om overal mee te sleuren en om toch op onverwachte momenten snel een goede foto te kunnen nemen. Het zou ook moeten dienen voor op vakantie en dergelijke, voor als het wat moeilijker is om de reflex mee te nemen!

Dus alle tips zijn welkom voor een compactje dat heel degelijke foto's aflevert en waarmee toch in heel wat omstandigheden mooie foto's te maken zijn!

Alvast bedankt!
                        Een alternatief voor een fotograaf, de moeite van het bekijken waard:

Comment

Twee kanttekeningen: veelbeeldruis vanaf 400 ISO en de beelden zijn te glad.

Comment

Dit is misschien een beetje een rare opmerking in dit topic, maar als je er van uit gaat dat je voor de foto's die echt tellen je DSLR meeneemt, en je compactje enkel gebruikt als 'vestzak camera', dan zou ik zeker overwegen om eens op veilings of tweedehands sites te kijken. Je kunt daar voor heel weinig geld een 4,5 of 6 MP cameraatje op de kop tikken, dat toen het nieuw was heel lovende kritieken kreeg, en dus nog altijd wel heel goede foto's zal nemen. Ik heb zo zelf onlangs een Canon IXUS 50 op de kop getikt voor 25€.
                            Het hangt er allemaal van af wat je exact wil.
                            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

op nummer 1 staat...
                              Flickr één
                              Flickr two

Comment

Niet op basis van een zg "testbericht".... Misschien een Fujifan in de redactie????

Comment

Working...
                                X