Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 450D topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Canon EOS 450D topic

Een zeer goede beslissing om een 400D te kopen...ge krijgt nu voor een scherpe prijs een body plus twee lenzen weliswaar instap 18-55 en 55 200mm
    plus nog een batterij grip en extra tas plus 2gb kaart erbij...ben er zeer tevreden over...

grtz templar(Dirk)
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Een zeer goede beslissing om een 400D te kopen...ge krijgt nu voor een scherpe prijs een body plus twee lenzen weliswaar instap 18-55 en 55 200mm
      plus nog een batterij grip en extra tas plus 2gb kaart erbij...ben er zeer tevreden over...

grtz templar(Dirk)
      'Waar' is de vraag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Lightroom 1.4 werkt feitelijk ook maar Adobe heeft die teruggetrokken.
        De nieuwe update (1.4.1) is nu ook beschikbaar

De beta vind ik wel interessanter, maar blijft een (beta)risico natuurlijk.
        Canon 450D | EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 f4-5.6 IS | EF 50 f1.8

Comment

Gisterenavond heb ik op mijn weblog een review van de Canon 450D geplaatst. Wellicht voor geinteresseerden de moeite.
          Photofacts; weblog over fotografie..

Comment

Heb vandaag een 450D cadeau gekregen voor mijn verjaardag.
            Ik moet 24 uur wachten tot de batterij herlaad...
            Heel frustrered

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haik Bekijk bericht
              Heb vandaag een 450D cadeau gekregen voor mijn verjaardag.
              Ik moet 24 uur wachten tot de batterij herlaad...
              Heel frustrered
              Als het groene licht op de lader aan is dan is de batterij geladen. Hiervoor is geen 24 uur nodig.

Ook even meedelen dat er na 1 week meer stof op mijn 450D sensor zit dan na 3 jaar op mijn 5D sensor.

Na twee dagen was er nog geen stof te zien.
              Dus nog een groot voordeel van de 450D tegenover de 5D.

Verder werkt de lens correctie met de 450D en de meegeleverde versie van Canon DPP nu ook voor de EF 70-200 f4 IS.

Jan.
              Last edited by Jan_10D; 18 april 2008, 08:05.

Comment

review the-digital-picture:

Is the Canon EOS Rebel XSi / 450D right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Comment

Firmware update:

Edit: Na deze update zijn alle AF problemen verleden tijd...

De AF werkt niet meer.
                  Last edited by Jan_10D; 2 september 2008, 21:45.

Comment

Hallo,

Ik denk erover om te upgraden van een Canon S5 IS naar de 450D.

Nu is m'n vraag is het verschil weldegelijk merkbaar ?

Twijfel voornamelijk tussen de 450D en de 40D. Maar qua prijs heeft de 450 m'n voordeel. Ook het gebruik van SD en de IS dragen hierbij. Of zou de 40D binnenkort zo drastisch in prijs dalen met de release van 50D waardoor deze aantrekkelijker zou worden ?

-Greets-
                    Tom.
                    Fotocollectie:
                    http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                    http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Firmware update:

Edit: Na deze update zijn alle AF problemen verleden tijd...

De AF werkt niet meer.
                      No kidding? Goed dat je het zegt. Maar had jij dan AF problemen met de 450 . Ik niet hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
                        Hallo,

Twijfel voornamelijk tussen de 450D en de 40D. Maar qua prijs heeft de 450 m'n voordeel. Ook het gebruik van SD en de IS dragen hierbij. Of zou de 40D binnenkort zo drastisch in prijs dalen met de release van 50D waardoor deze aantrekkelijker zou worden ?

-Greets-
                        Tom.
                        Ik denk niet dat je een ferme prijsdaling moet verwachten van de 40D. Want het gat tussen de 40D en 50D is zeker 500 EUR (enkel voor body). Bij de 450D en 40D scheelt het een dikke 200 EUR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          No kidding? Goed dat je het zegt. Maar had jij dan AF problemen met de 450 . Ik niet hoor.
                          Na een tijd had ik opnieuw AF.

Niet na meermaals verwijderen van de 50 mm of de batterij.
                          Wel na het meermaals selecteren van AF punten.

Maar ik heb niet het idee dat er iets is gewijzigd aan de AF.

Met de 50 1,4 heb ik geen probleem.
                          En met de kit lens tot op een afstand van enkele meter is er ook nooit een probleem.

Maar met de kit lens op 18 mm en een afstand tot oneindig is AF bijna onmogelijk.

Jan.

Comment

Als je hem nieuw koopt met kitlens, laat je de firmware upgrade dan beter voor wat hij is ?

Ben een noob n DSLR zie je

Ben echt aan het twijfelen om hem dit weekend te gaan halen.
                            Fotocollectie:
                            http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                            http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Maar met de kit lens op 18 mm en een afstand tot oneindig is AF bijna onmogelijk.

Jan.
                              Ik test dit later opnieuw. Met live view contrast AF en ook met zonder UV filter.
                              Het kan altijd dat het resultaat dan duidelijk beter wordt.

Als je hem nieuw koopt met kitlens, laat je de firmware upgrade dan beter voor wat hij is ?
                              Ik heb geen enkel verschil opgemerkt na de update.

Ik heb ook nog nooit een probleem gehad tijdens een update.
                              Als je nu reeds een SD kaart hebt kan je de update op deze SD kaart meenemen en dus de update onmiddelijk (laten) uitvoeren, voor je hebt betaald.

Jan.

Comment

Hallo,

-Greets-
                                Tom.
                                Alleen voor de prijs zou ik nooit een 450D kopen.

Als 10 MP voldoende is dan is de 40D toch echt veel beter dan een 450D.

Ik heb een 450D gekocht alleen omdat deze kleiner en lichter is dan de 40D. (en minder duur )

Jan.

Comment

Working...
                                X