Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 450D topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Canon EOS 450D topic

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
    Jan_450d
    interessante test en conclusie
    Bedankt.
    Later maak ik nog even die vergelijking met de 5D.

De overstap van 10D naar 450D is zeker geslaagd.
    Het snelheidverschil, het lage gewicht, het heel grote scherm van de 450D...

Alleen is en blijft de 10D nog altijd de meest geluidsarme DSLR.

De 10D houd ik gewoon bij omdat die toch geen verkoops waarde meer heeft.
    Of ik de 5D nog langer wil bijhouden, weet ik nog niet...

Edit: Opnieuw 2 100% fotos van de 5D op ISO 1600 en van de 450D op ISO 800.
    Er is nu wel een probleem met de exif data.
    Maar ik weet heel zeker dat het verschil tussen de 450D en de 5D zo groot is dat iedereen onmiddelijk de 5D foto kan herkennen.
    En het verschil tussen de 12 bit van de 5D en de 14 bit van de 450D is ook overduidelijk.

Last edited by Jan_10D; 6 april 2008, 22:40.

Comment

Hoi,

Ik bestelde mijne al 3 weken geleden en ben nog steeds aan het wachten. Ik heb gebeld en aanstaande donderdag zou hij afgestuurd worden ik ben heel benieuwd. Ik heb nu lang genoeg gewacht toch.
      Canon 450D in bestelling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheers Bekijk bericht
        Hoi,

Ik bestelde mijne al 3 weken geleden en ben nog steeds aan het wachten. Ik heb gebeld en aanstaande donderdag zou hij afgestuurd worden ik ben heel benieuwd. Ik heb nu lang genoeg gewacht toch.
        Ik hoor dat canon een beetje 'laks' is wb leveringen; de zaak waar ik m heb gekocht, wacht ook nog steeds op levering.
        Flickr
        Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

Comment

Mijn bestelling is vandaag toegekomen uit Duitsland. Batterij aan 't opladen.

Edit : Net de eerste foto's mee getrokken. Euh... koopt er iemand mijn 20D?
          Last edited by hvr_oosterzele; 7 april 2008, 17:38.

Comment

Hey iedereen!

Ik ben nieuw op de site dus: 'hellow'. Ik heb al direct een vraagje voor jullie. Waarschijnlijk een veel gestelde vraag, maar ik sta op het punt om een Canon EOS 400D te kopen (mijn eerste spiegelreflex ). Naar jullie mening: doe ik daar goed aan of zou ik beter nog even sparen om een 450D te kopen?

Ik ga me nog moeten verdiepen in de verschillende lenzen. Er zijn zoveel soorten ! Moeilijk om te weten welke nu de beste is voor alledaags gebruik. Zeker nu dat ik nog steeds geen chance heb met de lotto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Mijn bestelling is vandaag toegekomen uit Duitsland. Batterij aan 't opladen.

Edit : Net de eerste foto's mee getrokken. Euh... koopt er iemand mijn 20D?
              Is de 450 dan zoveel beter dan de 20D ?
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Is de 450 dan zoveel beter dan de 20D ?
                Op het meeste gebied waarschijnlijk wel, maar op ISO en framerate-gebied zal ie het onderspit moeten delven denk ik

Maar daar zal Hans wel meer over kunnen vertellen zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                  maar op ISO en framerate-gebied zal ie het onderspit moeten delven denk ik
                  ISO ruis is zeer goed (ik heb nog geen side by side vergelijk gemaakt) en frame rate is weliswaar 5 fps (6 frames RAW) voor de 20D tov 3,5 fps (6 frames RAW) voor de 450D maar ik zet mijn 1D MkII ook op 3 fps want 5 vind ik te snel. Maw de 20D blijft maar 1 seconde foto's trekken en de 450D blijft bijna 2 seconden foto's trekken. 't Is maar hoe je het bekijkt hé.

De enige reden dat ik mijn 20D (nog) niet zou wegdoen is vrouw & dochter die ook graag fotootje trekken op reis en de 20D is toch wel beter dan m'n oude D60 die nu nog gebruikt wordt op reis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Natasha Bekijk bericht
                    Hey iedereen!

Ik ben nieuw op de site dus: 'hellow'. Ik heb al direct een vraagje voor jullie. Waarschijnlijk een veel gestelde vraag, maar ik sta op het punt om een Canon EOS 400D te kopen (mijn eerste spiegelreflex ). Naar jullie mening: doe ik daar goed aan of zou ik beter nog even sparen om een 450D te kopen?

Ik ga me nog moeten verdiepen in de verschillende lenzen. Er zijn zoveel soorten ! Moeilijk om te weten welke nu de beste is voor alledaags gebruik. Zeker nu dat ik nog steeds geen chance heb met de lotto.
                    In het 450D topic krijg je natuurlijk als antwoord dat je het best een 450D kan kopen.

Zelf zou ik geen 400D kopen.
                    Maar dat betekent niet dat iemand anders niet perfect tevreden kan zijn met een 400D.

Ik verwacht dat in de volgende weken, als de voorraden 400D zijn uitverkocht, de 450D prijs nog enkele tientallen euros wordt verlaagd.

De 450D met kitlens is perfect om mee te starten.
                    De kwaliteit van de kitlens komt in de buurt van de EF-S 17-55 IS. De prijs niet.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheers Bekijk bericht
                      Hoi,

Bestellen is niet altijd de oplossing om hem snel te hebben.
                      Bij Saturn hadden ze er op stock die niet besteld waren. Even bellen en ze leggen hem aan de kant. De body met de 18-55 kitlens kost bij hen op dit moment €725. Heb hem nog nergens anders goedkoper gevonden...

Comment

De 450D zal de eerste maanden na zijn release (te) duur staan. Wil je nu een camera kopen ben je in mij ogen beter af om niét het nieuwste te kopen maar een nu zeer voordelig geprijsde 400D

Comment

Ik ben heel tevreden over de eerste resultaten. De enige domper is dat er nog geen fatsoenlijke (lees Capture One) rawconverter met de raw bestanden overweg kan. Het enige dat werkt is dat irritant geval van Canon zelf (DPP). Lightroom 1.4 werkt feitelijk ook maar Adobe heeft die teruggetrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Lightroom 1.4 werkt feitelijk ook maar Adobe heeft die teruggetrokken.
                            Lightroom 2 beta ondersteund ook de raw-files van de 450D.
                            Deze gebruik ik nu.
                            Canon 450D | EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 f4-5.6 IS | EF 50 f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SkitZo Bekijk bericht
                              Lightroom 2 beta ondersteund ook de raw-files van de 450D.
                              Deze gebruik ik nu.
                              Ah, ok. Die moet ik eens downloaden.

Comment

Bedankt voor de goede raad! Ik ga één dezer dagen eens naar de prijzen kijken en dan beslissen. Waarschijnlijk zal het de 400D worden. Met mijn pree'ke vrees ik dat ik de 450D en de bijbehorende accessoires niet ga kunnen betalen. Enfin, ik kan dat wel betalen, maar dan zal ik toch een tijdje op toastjes moeten leven tot mijn portefeuille terug bij zijn positieven is

Comment

Working...
                                X