Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 450D topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Canon EOS 450D topic

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Ik heb een 450D gekocht alleen omdat deze kleiner en lichter is dan de 40D.
    Ik ook en weet je wat, ik gebruik hem méér dan mijn 1DMkII .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      No kidding? Goed dat je het zegt. Maar had jij dan AF problemen met de 450 . Ik niet hoor.
      Na de firmware update heb ik de AF opnieuw getest.

Wat ik met zekerheid kan bevestigen is dat live view met live mode AF altijd en overal een 100 % scherp resultaat aflevert.

Het resultaat met de gewone AF is niet altijd scherp zoals met de live view AF. Vooral dan met de kitlens op 18 mm. En ook het onderwerp en de afstand tot het onderwerp bepalen het resultaat van de AF.

Het is duidelijk dat de kit lens niet het probleem is. Deze kit lens is zelfs ongelooflijk scherp op 18 mm en f4. Maar alleen met live view AF wordt dit echt zichtbaar.

Gelukkig heeft Canon zowel live view AF als ook gewone AF in hetzelfde toestel. Anders had ik nooit een probleem opgemerkt.

Ik weet niet of alleen mijn 450D dit probleem heeft of alle 450D.
      Met andere woorden :
      Is dit een ontwerp fout of toch iets dat kan hersteld worden:

Jan.
      Last edited by Jan_10D; 7 september 2008, 19:47.

Comment

ik snap de hele heisa over de AF op 18mm niet echt goed denk ik. Ok, ik ben een beginner op het vlak van DSLR, maar AF is toch autofocus, en die 18mm gebruik je toch vaak om landschappen te schieten hé ? Als ik de AF zijn werk laat doen op een landschap dan draait mijn lens naar het oneindig symbooltje. Voor een ver zicht is dit toch correct ? Wat kan er dan fout zijn aan die AF ( als hij automatisch op het oneindig symbool terechtkomt ) ? Stelt hij bij jou niet of moeilijk scherp dan ?
        Last edited by Morre; 8 september 2008, 12:38.
        Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
          ik snap de hele heisa over de AF op 18mm niet echt goed denk ik. Ok, ik ben een beginner op het vlak van DSLR, maar AF is toch autofocus, en die 18mm gebruik je toch vaak om landschappen te schieten hé ? Als ik de AF zijn werk laat doen op een landschap dan draait mijn lens naar het oneindig symbooltje. Voor een ver zicht is dit toch correct ? Wat kan er dan fout zijn aan die AF ( als hij automatisch op het oneindig symbool terechtkomt ) ? Stelt hij bij jou niet of moeilijk scherp dan ?
          Goed bedacht.
          Op 18 mm is DOF heel groot zodat alles scherp moet zijn als de AF op oneindig staat, ook op f4. Enkel de eerste meters zijn dan onscherp.

Maar nu... Waar vind ik dit oneindig symbool ?

Ik kan wel een markering maken om het verschil te kunnen zien tussen de live view AF en de gewone AF.

Jan.

Comment

op mijn lens:

nu, dat AF probleem waar men het over heeft, is dit zo dat er bij 18mm en oneindige scherpstelling toch geen scherpe afbeeldingen worden genomen of dat de lens gewoon niet scherpstelt naar oneindig ? of ben ik gewoon naast de kwestie aan het praten ?

Comment

De meegeleverde kit lens van Canon heeft geen afstandsschaal.

Toch bedankt voor het idee.
              Ik ben opnieuw een stap dichter bij de oplossing.

Met een markering van de positie op het vaste deel tegenover het bewegende deel van de kit lens kan ik duidelijk aantonen dat de gewone AF niet altijd naar dezelfde positie scherpstelt als de live view AF.

Het verschil is heel klein, van 0,5 mm tot 2 mm, maar dit verschil betekent wel scherpe en onscherpe fotos.

Op het dpreview 450D forum gaat de helft van de topics over AF problemen met de 450D.
              Mijn 450D werkt perfect met f2,8 lenzen en ook perfect met f4 lenzen op korte afstand.

Jan.
              Last edited by Jan_10D; 8 september 2008, 14:29.

Comment

dus 2.8 lenzen hebben er geen last van ? Hoe kan ik zonder f4 lens testen of ook mijn cam zo een AF probleem heeft ?
                Last edited by Morre; 8 september 2008, 14:46.

Comment

dus 2.8 lenzen hebben er geen last van ? Hoe kan ik testen of ook mijn cam zo een AF probleem heeft ?
                  Ik gebruik alleen de midden AF sensor. En de AF nauwkeurigheid van de midden sensor is hoger voor f2,8 lenzen.
                  En er is ook meer licht. Dat is de reden waarom ik geen AF probleem heb met f2,8 lenzen.

Omdat de scherpte diepte bij 18 mm en oneindig heel groot is is het uitzonderlijk dat er hier een probleem zou zijn.

De meest eenvoudige manier om de AF te vergelijken is 2x een foto maken van hetzelfde onderwerp, eerst met live view AF en daarna met de gewone AF.

En ook kan de aanduiding op de afstandschaal worden vergeleken.
                  Omdat de afstand tot het onderwerp niet wijzigt moet de afstandschaal in beide gevallen dezelfde afstand aanduiden.

Merk op dat de AF punten van de gewone AF veel groter zijn dan aangeduid in de zoeker. Fotografeer dus een onderwerp dat voldoende groot is en met voldoende contrast.

Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 8 september 2008, 14:57.

Comment

Ik heb net een nieuwe 450D gekocht. Kan ik best de firmware update uitvoeren of kan ik toch zonder op vakantie vertrekken?
                    Canon 450D

Comment

ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over de AF die niet zou werken. Net getest met Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II op 17mm en ik zie bijna niks verschil. genomen op 17mm

100% crop AF normaal:

Iso 200 - 1/800 - f 2.8

100% crop AF door Live-view:

Iso 200 - 1/800 - f 2.8

Comment

Hallo iedereen ,

Ik bezit nu een Panasonic FZ 50, en ben al een tijdje van plan te upgraden

Nu ga ik voor een canon 450 D sparen, maar aangezien ik nog maar 16 ben en het dus wat sparen is, vroeg ik me af of dit echt de goede keuze is?

Is het een camera waar ik mee verder kan?

Is hij het verschil met de 400D waard?

Zou ik beter een 40D proberen 2e hands te kopen?

Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de 450D, heb er reeds lovende dingen over gelezen, maar zijn jullie er ook zo tevreden van?

Heel erg bedankt
                        --- Panasonic FZ 50---
                        ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Martini Bekijk bericht
                          Ik heb net een nieuwe 450D gekocht. Kan ik best de firmware update uitvoeren of kan ik toch zonder op vakantie vertrekken?
                          Zoals gezegd heb ik geen enkel verschil opgemerkt voor en na de update. Je kan de update ook nog altijd na uw vakantie uitvoeren.

ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over de AF die niet zou werken. Net getest met Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II op 17mm en ik zie bijna niks verschil. genomen op 17mm
                          En ik zie geen verschil.
                          Als er een probleem was dan zou dat overduidelijk zijn.

Ik heb ook nog even getest met de 17-40L, die wel een afstandsaanduiding heeft.

De AF is veel nauwkeuriger met de 17-40L. Er is dus ook een verband met de lens. En er is bijna nooit een probleem op 40 mm.

En als er een AF afwijking is op 17 mm dan zie ik dat aan de afstands aanduiding. Ik weet dus nu altijd of de foto onscherp is.

Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 8 september 2008, 20:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                            Hallo iedereen ,

Ik bezit nu een Panasonic FZ 50, en ben al een tijdje van plan te upgraden

Nu ga ik voor een canon 450 D sparen, maar aangezien ik nog maar 16 ben en het dus wat sparen is, vroeg ik me af of dit echt de goede keuze is?

Is het een camera waar ik mee verder kan?

Is hij het verschil met de 400D waard?

Zou ik beter een 40D proberen 2e hands te kopen?

Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de 450D, heb er reeds lovende dingen over gelezen, maar zijn jullie er ook zo tevreden van?

Heel erg bedankt
                            Ik heb een 5D en een 450D.

Een 450D kan bijna alles wat de 5D kan, en meer.
                            Alleen is er een beperking van het ISO bereik. Als de 5D nog een goed resultaat aflevert bij ISO 1600 dan is dit bij de 450D ISO 800.

Een 40D is beter dan een 450D. Betere AF, grotere zoeker, meer fotos na elkaar...

Het voordeel van de 450D is dat deze kleiner is en lichter dan een 40D.
                            Maar ik veronderstel dat dit voor u niet belangrijk is.

Daarom lijkt een 40D, al of niet tweedehands, de beste keuze.
                            En nu met de 50D zijn er zeker goede aanbiedingen te vinden.
                            Wat niet betekent dat de 450D een verkeerde keuze is.

De 40D is 10 MP, de 450D is 12 MP. Maar in de praktijk is dat verschil niet echt belangrijk.

Jan.

Comment

Heel erg bedankt,

MP maakt mij niet echt uit
                              Deze worden er als maar maar opgezet

Wat je daar zegt van ISO 800, dat is dan wel al een enorm verschil met mijn FZ50, waarbij ik niet over 200 kon.

Nu is het ook zo dat ik voor mijn eerste spiegelreflex, misschien toch liever een nieuwe zou kopen, omdat ik dan zeker ben, en dan kan ik weer een tijd verder.

Het enige wat me tegenhoud voor de 40D, is de prijs, en ik las onlangs dat de 450D en de 40D reeds dicht tegen elkaar liggen qua kwaliteit en dergelijke.

Dus de 450D is een goede keuze? Maar is het verschil met de 40D de 200 euro (voor mij niet simpel bijeen te sparen ) waard?
                              --- Panasonic FZ 50---
                              ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                                Dus de 450D is een goede keuze? Maar is het verschil met de 40D de 200 euro (voor mij niet simpel bijeen te sparen ) waard?
                                Ik heb een 450D gekocht en geen 40D.
                                Ik kan dus niet echt blijven zeggen dat de 40D zoveel beter is.

Ik had de extra mogelijkheden van de 40D niet nodig en de 40D is bijna even groot en zwaar als de 5D. Maar toch is de AF van de 40D beter dan de AF van de 450D.

Naast de 450D is er nu ook de 1000D.
                                De 1000D is de opvolger van de 400D, dus 10 MP met een kleinere zoeker en een kleiner LCD scherm dan de 450D maar verder met dezelfde mogeliijkheden.

Jan.

Comment

Working...
                                X