Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 450D topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Canon EOS 450D topic

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Net telefoontje gekregen van Ingo Albert (topfoto.de). Mijn 450D is binnen en ik mag hem betalen .
    Mag je hem ook hebbe?

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Net telefoontje gekregen van Ingo Albert (topfoto.de). Mijn 450D is binnen en ik mag hem betalen .

Ik heb de mijne bij geheugenkaart.be besteld en daar spreken ze nog steeds van eind april .

Hopelijk arriveert hij toch nog vroeger.
      Canon 450D | EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 f4-5.6 IS | EF 50 f1.8

Comment

1 April !!!

Ook bij ac-foto is het vandaag 1 April.

Ik wacht nog even op een Belgische versie.

Jan.

Comment

Ik heb één van de eerste exemplaren bij studio 73 gekocht voor mijn vader. Ik vind het gewoon een betere versie van de 400D, kan echt niet tippen aan mijn 40D qua gebruiksgemak, instelmogelijkheden, enz... Het blijft een instapmodel maar wel een goed instapmodel. Een aanrader voor de starters

Zelf moet ik wel toegeven dat ik grote handen heb, mijn pink en ringvinger hangen daar te bengelen als ik die 450 in mijn handen heb
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

Comment

Ik verkocht m'n Canon Powershot S3 IS in December 2007, de 450D ging eerst uitkomen in Maart, maar die bleef maar uitgesteld en verschoof naar eind April.

Niet van geen geduld, maar wou wat meer investeren in de 40D en nog geen moment spijt van gehad. Belangrijk was de ISO3200, grotere grip, sneller en semi-pro.
            Wou zeker geen dure FF kopen, vandaar ik direct de goede wou kopen.

Vroeger al 5 compactcams getest, op de duur wordt je het een beetje beu om van toestel te veranderen. Grootste probleem bij de compacts was noise, nu eindelijk opgelost en met gemak een foto uit de hand in schemerlicht zonder noise, en natuurlijk betere fotokwaliteit met prachtige bokehs

Nu zou ik zeker voor de 40D opteren tegenover de 450D, daar de 40D tot hetzelfde prijsniveau van rond de €700 is gezakt, beter een semi-pro dan instapmodel voor identieke prijs.

De 450D is meer voor diegenen die liever een zo nieuw & compact mogelijke DSLR wensen. Ben zelf ook zo geweest vroeger, maar van die compactheid afgestapt te voordele van de algemene kwaliteit.
            Is een slag groter, maar met een EF50 1.4 portretlens is de 40D ook een compacte dslr

Comment

Ik heb hem op 27 maart vastgehad bij Grobet.
              Zag er wel goed uit vond ik spijtig dat het een body alleen was, de kit moest nog binnen komen. Ik heb hem gezien met een van de lenzen die ze binnen haden. Ook de Sony 350 heb ik vastgehad.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                Nu zou ik zeker voor de 40D opteren tegenover de 450D
                En ik heb ook een 1D2 maar daar gaat het hier niet over hé. Dit is "het grote EOS 450D topic"
                Last edited by hvr_oosterzele; 2 april 2008, 20:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                  Nu zou ik zeker voor de 40D opteren tegenover de 450D
                  Ik heb de 40D ook vastgehad en de xxxD-reeks ligt me toch beter.
                  Dit is ook mijn eerste DSLR en vond het kwa grote en gewicht beetje 'te' voor mij.
                  Ik heb mijn exemplaar vandaag bij Foto Rubens gaan halen.
                  Veel commentaar kan ik er nog niet over geven, eerst moet de batterij nog opladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SkitZo Bekijk bericht
                    Veel commentaar kan ik er nog niet over geven, eerst moet de batterij nog opladen
                    Frustrerend he
                    Ben benieuwd naar de ervaringen. Succes
                    Mvg Tim

Comment

Vandaag zijn ze bij ons binnen gekomen...
                      Geen test gedaan maar wel uiterlijk 1 groot voordeel kunnen ontdekken t.o.v. de 400D en dat is het rubberen greepje tegenover dat plastic opgeruwd greepje. Daarnaast een mooi groot scherm maar het blijft een mini-apparaat.
                      Last edited by rooney; 3 april 2008, 19:40.
                      Een hoop ouwe zooi
                      www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Ben benieuwd naar de ervaringen. Succes
                        Na de eerste test, ben ik zeer tevreden. De bediening vind ik heel intuitief.
                        Ik heb geen eerdere ervaring met DSLR, wel 6 jaar geleden analoog, maar sindsdien naar digitale compact overgestapt.

Had zeker de nood niet om naar de handleiding te grijpen, de instelling wezen hun eigen uit vond ik.

Vergelijken met andere toestellen kan ik dus niet, maar voor mij is het in ieder geval al een topper

Ook de grip bevalt me zeer(heb niet zo'n grote handen)

Comment

Mijn eerste indruk, na de 10D, 20D en 5D, is vrij goed.

Het belangrijkste nadeel is de veel kleinere grip. Maar wel beter dan de 400D.
                          Het belangrijkste voordeel is het veel lagere gewicht.

De vraag is nu hoe de vergelijking is tussen de fotos van de 5D en de 450D.

Edit: Een ISO vergelijking voor RAW toont aan dat ISO 800 van de 450D (ongeveer) gelijk is aan ISO 1600 van de 5D.

Edit2: Na 1 dag kan ik weinig verkeerd zeggen over de 450D.
                          Zowel de 450D als de kitlens voldoen aan wat ik vooraf had verwacht.
                          Traditioneel bij Canon is de bediening soms niet echt logisch.
                          Maar in veel gevallen beter dan bij de 5D.

De 450D AF is heel vlug. Ook met de kitlens. Of de nauwkeurigheid voldoende is kan ik nog niet bevestigen.
                          De buffer is nu en dan toch te klein voor RAW + JPG. Maar in de praktijk niet echt een groot probleem.

De kitlens is ook aan te raden. De IS is niet merkbaar, omdat deze versie geen geluid maakt.

Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 5 april 2008, 21:42.

Comment

IS is toch wel merkbaar in het resultaat, mag ik hopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Woody Edison Bekijk bericht
                              IS is toch wel merkbaar in het resultaat, mag ik hopen?

Het resultaat van de IS is overduidelijk met live view en vergroting 10X.
                              Dan is goed te zien wat het voordeel van IS is.

Er is wel 1 probleem met deze geluidsloze IS.
                              Als de IS wordt ingeschakeld is het nodig om te even te wachten voor het maken van de foto.
                              Maar omdat ik deze IS niet kan horen vergeet ik ook om even te wachten.

Edit: Dit is GEEN foto van de 450D:

De eerste foto is 100% van 10D op ISO 800, de tweede foto is 100% van 450D op ISO 800, vanaf RAW geconverteerd met kleurruis reductie.
                              Het verschil in ISO gevoeligheid is gecorrigeerd met een langere belichting bij de 450D.

Canon is dus in 5 jaar tijd erin geslaagd om het aantal pixels te verhogen van 6 M naar 12 M (+39%) en de hoeveelheid ruis (ongeveer) gelijk te houden.
                              Zoals gezegd haalt de 5D een vergelijkbaar resultaat op ISO 1600.

De 2 fotos tonen ook aan dat de 450D een kleinere sensor heeft dan de 10D.

De sensor van de 5D is als FF 12,7 MP
                              De sensor van de 10D zou in een FF versie 16 MP zijn.
                              En de sensor van de 450D zou in een FF versie meer dan 30 MP zijn.

Last edited by Jan_10D; 6 april 2008, 01:19.

Comment

Jan_450d
                                interessante test en conclusie
                                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Working...
                                X