Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon EOS 350D

    ik ben aan het lezen enz...ok begrijp de helft niet..maar wat mij gek maakt is dat ik niet weet waar ik bv.sluitings tijd..diagrafma enzz...in mijn camara kan instellen,alleen de iso kan ik vinden...hebben deze dingens een andere naam of zo in de camara?
    Sluitertijd:
    - Diafragma:
    - ISO:
    - Belichtingscompensatie:
    dit moet ik kunnen toch vinden?

    Comment


    • #17
      Re: canon EOS 350D

      Zet het wiel bovenop op Av, kijk door de zoeker, stel scherp (lichtjes drukken) en dan zie je onderaan een F-getal en een snelheid, volgens dat je nu het wieltje naar links of rechts beweegt zal je F-getal en je snelheid wijzigen.
      Handleiding niet bij gekregen, dat zou jammer zijn want die is uitstekend voor de eerste en volgende stapjes.

      Comment


      • #18
        Re: canon EOS 350D

        Heb je de manual bij de hand? Ik helaas niet, pas vanavond terug thuis...
        Any way, zoals ik in een vorige post gezegd heb: je hebt twee "modes": de automatische en de creatieve. Wij zullen het hier enkel hebben over de creatieve.
        Speel wat door naar AV te schakelen. AV is aperture priority, dus je kunt met het draaiwieltje het diafragma vergroten (door een kleinere f-stop te kiezen) of verkleinen (door een grotere f-stop te kiezen). Stel b.v. je aperture in op 5.6. Wat merk je nu als je de sluiter half indrukt en ergens op focust? Wel, de shutterspeed zal automatisch worden ingesteld.
        Bij TV mode is het omgekeerde het geval: je stelt de shutterspeed in, b.v. op 1/125 (uitgedrukt als "125", denk ik), eveneens door aan het wieltje te draaien, en automatisch wordt de aperture ingesteld.
        In de "M" mode (maar daar ben ikzelf pas mee aan het experimenteren), stel je beide in, en bepaal je aan de hand van een schaal met links -2 en rechts +2 of je, voor de gekozen waarden, genoeg (in het midden), te weinig (naar links) of te veel (naar rechts) licht hebt.

        Moeilijker om uit te leggen dan om met je instellingen te beginnen "spelen".
        Good luck!
        Damn! Compumax is me te snel geweest! Maar ik ben dan weer iets uitgebreider!
        Last edited by LesC; 13 maart 2008, 13:24. Reden: regel onderaan toegevoegd
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

        Comment


        • #19
          Re: canon EOS 350D

          van belichtingscompensatie zou ik me nog niet teveel van aantrekken, maar je iso is simpel te regelen en dat heb je al gevonden,best is op 100 te laten tenzij het echt te donker wordt dat je sluitertijd dus te laag wordt om nog scherp te schieten.
          op je toestel heb je een draaiknopje bovenop, kan je in stand tV aV M zetten
          TV dan beslis je voornamelijk over sluitertijd.Het toestel zal dan zelf de F waarde kiezen.Zet je het op de AV stand,dan beslis je over de belichting,en scherptediepte,dieptescherpte whatsowever.Een andere mogelijkheid is de M stand,daar bepaal je letterlijk alles,de dieptescherpte,sluitertijd etc,volledig manueel dus.Aan jou om te zien waarmee je wilt trekken, persoonlijk schiet ik alles op Av stand. Daar bepaald ik dan zelf hoe scherp mijn achtergrond en dergelijke zaken zulle zijn.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #20
            Re: canon EOS 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
            Zet het wiel bovenop op Av, kijk door de zoeker, stel scherp (lichtjes drukken) en dan zie je onderaan een F-getal en een snelheid, volgens dat je nu het wieltje naar links of rechts beweegt zal je F-getal en je snelheid wijzigen.
            Handleiding niet bij gekregen, dat zou jammer zijn want die is uitstekend voor de eerste en volgende stapjes.
            ok got it! en dat is de diafragma getal....toch? en die stel je alleen bij Av....
            als ik dan op TV moet ik sluiter tij instellen..........
            waar.....sorry..ik hed de boekje maar begrijp ik niet echt....

            Comment


            • #21
              Re: canon EOS 350D

              ok AV en TV is wat duidelijker..
              als ik op TV schit is altijd donker...hoe komt dat?
              en jullie zijn geweldig..zo snel reactie

              Comment


              • #22
                Re: canon EOS 350D

                Als je foto op Tv te donker is, houdt dit dus in dat je de sluitertijd te kort hebt ingesteld (de sluiter gaat zó snel open en weer dicht, dat er te weinig licht binnenkomt in de camera om een fatsoenlijk belichte foto te maken) Zet de sluitertijd maar eens wat langer en maak nog maar eens een foto. Je zult zien dat de foto lichter wordt. Wordt de sluitertijd echter te lang, dan zal je foto wellicht onscherp worden....
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #23
                  Re: canon EOS 350D

                  weer iets duidelijker...ga weer lesje lezen

                  Comment


                  • #24
                    Re: canon EOS 350D

                    Oorspronkelijk geplaatst door butterflyjune Bekijk bericht
                    ok AV en TV is wat duidelijker..
                    als ik op TV schit is altijd donker...hoe komt dat?
                    en jullie zijn geweldig..zo snel reactie
                    Omdat je misschien niet genoeg licht hebt. Kijk ook eens naar de belichting (onderaan rechts in de zoeker) die staat best in het midden, of je moet meer gaan regelen naar de éne of de andere kant.
                    Persoonlijk gebruik ik 90% Av, ook al om DOF bij te stellen. Tsja dat wordt je volgende vraag, DOF.

                    Comment


                    • #25
                      Re: canon EOS 350D

                      Depth Of Field: je diafragma (dat je instelt als je op Av werkt) kan je groter maken (klein getalletje, bijvoorbeeld 2.8, 3.5, 4.0), dan heb je een kleine scherptediepte oftewel shallow depth-of-field. goed voor portretjes, omdat dan de achtergrond helemaal onscherp/blurry is. Je sluitertijd is dan redelijk hoog bij voldoende licht. Bij een klein diafragma (groot getalletje, zoals f8, f11.... f32), wordt je scherptediepte veel groter. Te gebruiken bij landschappen bijvoorbeeld. maar nu wordt je sluitertijd lang en heb je al gauw een tripod nodig.

                      Een diafragma zit in je lens en laat meer of minder licht door, naargelang jij het instelt op de camera.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: canon EOS 350D

                        Ik heb deze pagina even snel snel overlezen en aangezien ik ook een 350D heb wil ik je volgende link zeker niet onthouden.

                        Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.


                        De man die deze website gemaakt heeft, heeft alle manuals (dus hoe het moet) vanuit zijn eigen ervaring geschreven in een duidelijke taal, niet zoals het in boeken of handleidingen staat. De site heeft mij enorm vooruit geholpen en toegegeven, ik ben ook nog redelijk nieuw in deze hobby (+/- 1,5 jaar) en heb een 4-tal maanden de stap naar een DSLR gemaakt.
                        Zoals jouw camera heeft ook de mijne nog steeds de standaard kitlens, deze is overigens ideaal om mee te starten en het toestel goed te leren kennen en eens je voelt dat je vast zit aan deze "setup" dan pas zou ik naar een andere lens gaan uitkijken, afhankelijk welk doel je hebt.
                        Ikzelf heb met de 18-55mm EF-S kitlens al aardig wat foto's genomen en ook al aardige resultaten geboekt en ze staan tevens online op DeviantArt.com (<= gewoon klikken ).
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: canon EOS 350D

                          Dank voor deze link, Runaque. Lijkt zoveel nuttige info te bevatten dat ik het zelf eens uitvoerig ga doornemen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                          Comment


                          • #28
                            Re: canon EOS 350D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                            Ik heb deze pagina even snel snel overlezen en aangezien ik ook een 350D heb wil ik je volgende link zeker niet onthouden.

                            Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.


                            De man die deze website gemaakt heeft, heeft alle manuals (dus hoe het moet) vanuit zijn eigen ervaring geschreven in een duidelijke taal, niet zoals het in boeken of handleidingen staat. De site heeft mij enorm vooruit geholpen en toegegeven, ik ben ook nog redelijk nieuw in deze hobby (+/- 1,5 jaar) en heb een 4-tal maanden de stap naar een DSLR gemaakt.
                            Zoals jouw camera heeft ook de mijne nog steeds de standaard kitlens, deze is overigens ideaal om mee te starten en het toestel goed te leren kennen en eens je voelt dat je vast zit aan deze "setup" dan pas zou ik naar een andere lens gaan uitkijken, afhankelijk welk doel je hebt.
                            Ikzelf heb met de 18-55mm EF-S kitlens al aardig wat foto's genomen en ook al aardige resultaten geboekt en ze staan tevens online op DeviantArt.com (<= gewoon klikken ).
                            super!
                            ik mis alleen de uitleg voorTV
                            maar ik ga de andere dus AV en M goed lezen! thanks
                            en ook aan iedereen die mij zo goed help! thanks!!!

                            Comment


                            • #29
                              Re: canon EOS 350D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                              Omdat je misschien niet genoeg licht hebt. Kijk ook eens naar de belichting (onderaan rechts in de zoeker) die staat best in het midden, of je moet meer gaan regelen naar de éne of de andere kant.
                              Persoonlijk gebruik ik 90% Av, ook al om DOF bij te stellen. Tsja dat wordt je volgende vraag, DOF.
                              ik zie idd staat in het midden..maar hoe en waar kan je deze veranderen?

                              Comment


                              • #30
                                Re: canon EOS 350D

                                Meer licht: groter diafragma (kleinere f-stop) of langere sluitertijd... Maar denk eraan, als je sluitertijd te lang wordt (b.v. onder 1/60) dat je best van statief werkt.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                                Comment

                                Working...
                                X