Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Bij nader inzien begin ik me af te vragen of het niet aan de fotograaf zelf ligt, of eventuele nabewerking-kunstjes
    Da's ook een vraag die je u kan stellen : gaan veel goede fotografen gewoon voor een 5D en ligt het daaraan?

    Op deze thread zie je heel wat foto's van de gemiddelde fotograaf met een 5D:


    Er zitten daar ook foto's in die me geen wow effect geven, maar in het algemeen vind ik de foto's nog altijd heel goed. Maar je ziet wel duidelijk verschillen tussen de fotografen.

    Beslis voor uzelf...

    Comment


    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      Maar, je moet eens een digitale reflex met cropfactor nemen en daarna door een analoge reflex kijken (fullframe)....een wereld van verschil.
      wat bedoel je daar juist mee? In mijnen OM-10 is niet veel te zien behalve het rode bolletje ivm de belichting, en de wig om scherp te stellen...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Ik heb een 1DIII , 5D en 40D naast elkaar, iedereen verteld dat de 40D betere of gelijke beelden opleverd dan de 5D heeft er geen denk ik
        De 5D levert nog steeds fantastische beeldkwaliteit af, zelfs in vergelijking met de veel jongere 40D en zelfs 1DIII
        Het probleem bij velen is dat ze veel te veel internet lezen maar veel te weinig daadwerkelijk zelf fotograferen

        Pascal, ik ben 100% zeker dat voor jou fotografiestijl de 5D het toestel is dat je zal liggen, gewoon proberen en meer dan dit zul je niet nodig hebben om overtuigd te zijn
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Het probleem bij velen is dat ze veel te veel internet lezen maar veel te weinig daadwerkelijk zelf fotograferen
          , ik heb een ietsiepietsie vermoeden dat je naar iemand refereert... maar je hoeft zeker niet te antwoorden.

          Een vraagje toch, vind je beeldkwaliteit van de 5D tov de 1DIII beter, of bedoel je dat hij na 3 jaar gewoon nog goed zijn mannetje staat ?
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

            Jongens, voor wat het waard is, ik heb zowel de 40D en de 5D naast mekaar gehad, en zonder de 40D af te breken, moet ik toch zeggen dat er geen vergelijk mogelijk is, de beelden uit de 5d zijn gewoon beter.
            En in verband met lenzen, is het zeker NIET zo dat de 5d beter lenzen moet hebben, de 5D is zelfs toleranter aangezien de pixels groter zin, en er dus minder oplossend vermogen nodig is. Ik merk dat een 28-135 het op een cropcamera matig presteerd, maar op de 5D een stuk beter!
            Wat wel kritischer is,vignettering en randfouten.
            Maar laat Canon dat nou net mooi oplossen door DPP, die kan al voor een aantal lenzen prima corrigeren.

            Comment


            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

              In ons team wordt zowel met diverse 5D's als een 40D en een 400D gewerkt, en daarbij valt telkens weer op hoe superieur de beeldkwaliteit, de doortekening in donkere en lichte partijen, de ruis-signaalverhouding en de scherpte van de 5D is. Totnogtoe heb ik geen enkele digitale reflexcamera gevonden die beter presteert, zo simpel is het.
              Last edited by Concertfoto; 19 maart 2008, 22:00.

              Comment


              • Re: Test en RAW files??

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Er zijn er toch verschillende eigenaars op andere fora die anders kraaien hoor.
                Van mensen waarvan je met zekerheid weet dat ze beide camera's hebben heb ik er nog nooit 1 horen beweren dat de beeldkwaliteit van de 40D beter was. Beter in tele of zo dat wel maar in beeldkwaliteit?

                Er zullen er wel zijn veronderstel ik maar voor alles kan je wel iemand vinden...

                Als voor de betere fotograaf die voor de 5D kiest ik geloof het wel maar dat verklaart niet alles. Canon doet af en toe iets met die body's die ze speciaal maken. De 5D is er zo 1 de D30 ( ja D30 en niet 30D) was er ook zo 1 en medeverantwoordelijk waarom ik nu een canon heb. De 20D ging ook in die richting.
                Vraag mij niet wat ze zo speciaal maakt ik kan het niet verklaren enkel dat elke keer dat ik ging checken met wat voor camera dit prachtig beeld gemaakt was bleek het een D30 te zijn. De 5D heeft dit duidelijk ook voor mij. Rationeel is dit zeker niet maar dat heeft geen belang.
                Last edited by Kevlar; 19 maart 2008, 20:44.

                Comment


                • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  In ons team wordt zowel met diverse 5D's als een 40D en een 400D gewerkt, en daarbij valt telkens weer op hoe superieur de beeldkwaliteit, de doortekening in donkere en lichte partijen, de ruis-signaalverhouding en de scherpte van de 5D is. Totnogtoe heb ik geen enkele digitale reflexcamera gevonden die beter presteert, zo simpel is het.
                  Voor allen die het niet weten: deze meneer heeft een tijd geleden de hele Nikonzwik buitengegooid voor Canon. Niet dat ik hiermee Nikon wil afbreken, verre van, maar hiermee wil ik wel zeggen dat hij heel wat kan zeggen over zowel Nikon als Canon, omdat hij zowat alle modellen in zijn handen heeft gehad. Ik persoonlijk ben dus geneigd zijn uitspraken voor waarheid te nemen. For what it's worth.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Voor allen die het niet weten: deze meneer heeft een tijd geleden de hele Nikonzwik buitengegooid voor Canon. Niet dat ik hiermee Nikon wil afbreken, verre van, maar hiermee wil ik wel zeggen dat hij heel wat kan zeggen over zowel Nikon als Canon, omdat hij zowat alle modellen in zijn handen heeft gehad. Ik persoonlijk ben dus geneigd zijn uitspraken voor waarheid te nemen. For what it's worth.
                    Wie hoor je goeds vertellen over z'n/haar ex- en slechts over de nieuwe liefde?
                    Trouwens, er zijn niet zoveel FF cameras....

                    Karel

                    Comment


                    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Voor allen die het niet weten: deze meneer heeft een tijd geleden de hele Nikonzwik buitengegooid voor Canon. Niet dat ik hiermee Nikon wil afbreken, verre van, maar hiermee wil ik wel zeggen dat hij heel wat kan zeggen over zowel Nikon als Canon, omdat hij zowat alle modellen in zijn handen heeft gehad. Ik persoonlijk ben dus geneigd zijn uitspraken voor waarheid te nemen. For what it's worth.
                      Wij weten dit maar al te goed. Onze vriend greep verleden jaar elke gelegenheid te baat om er ons met de neus diep in te wrijven

                      MVG,

                      Comment


                      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Wij weten dit maar al te goed. Onze vriend greep verleden jaar elke gelegenheid te baat om er ons met de neus diep in te wrijven

                        MVG,
                        het zal u dan ook zeker wel opgevallen zijn dat ik dat nu al een hele tijd niet meer doe. Waarom toen wel? Ik was toen, als overtuigd Nikonian, razend op Nikon dat ze me al die jaren in de kou hadden laten staan. Nu is het me allemaal worst: Nikon, Canon of Prutscon,... als ik maar deftige resultaten krijg waar ik mijn kostje mee kan verdienen en waar ik zelf af en toe tevreden over ben. En dan verdient de 5D een medaille.

                        Comment


                        • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Voor allen die het niet weten: deze meneer heeft een tijd geleden de hele Nikonzwik buitengegooid voor Canon. Niet dat ik hiermee Nikon wil afbreken, verre van, maar hiermee wil ik wel zeggen dat hij heel wat kan zeggen over zowel Nikon als Canon, omdat hij zowat alle modellen in zijn handen heeft gehad. Ik persoonlijk ben dus geneigd zijn uitspraken voor waarheid te nemen. For what it's worth.
                          Kan begrijpen als je hoofdzakelijk hoge ISO opnames maakt dat je een paar jaar terug zoiets deed. Maar moet erg zijn, als je ziet waar Nikon de dag van vandaag staat.

                          En dat de 5d op hoge ISO's iets beter presteert dan huidige APS-C is ook voor iedereen duidelijk denk ik.

                          Kijk eens naar volgende beelden, dan zie je het verschil in DR, kijk naar de vingers, en lichte delen in de bloes. Is eigenlijk qua licht toch geen complexe opname, eerder een alledaagse simpel en eenvoudig beeldje.
                          http://www.photohobby.net/webboard/d...p?topicid=3741.

                          Comment


                          • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                            Kijk eens naar volgende beelden, dan zie je het verschil in DR, kijk naar de vingers, en lichte delen in de bloes. Is eigenlijk qua licht toch geen complexe opname, eerder een alledaagse simpel en eenvoudig beeldje.
                            http://www.photohobby.net/webboard/d...p?topicid=3741.
                            Zo’n foto zegt helemaal niks, vakkundig ver***** noem ik dat, als ie niets beters dan dit uit z’n 5D krijgt dan moet ie dringend een cursus fotografie gaan volgen.
                            Als die Sony zo veel beter is dan alle andere camera’s die er te krijgen zijn waarom toon je hier dan geen beelden die je ZELF hebt gemaakt met je Alpha ? Ik denk dat na al de tijd dat je hier nu al op dit forum zit er HEEL veel mensen zitten te wachten op die schitterende foto’s van je
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Maar moet erg zijn, als je ziet waar Nikon de dag van vandaag staat.
                              Erg? Woeha! Lees en geniet mee:
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202884 - en allemaal dankzij de 5D. Ik brand iedere avond een kaars voor de Canon-ingenieur die me dat cadeau heeft gedaan. .

                              Comment


                              • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Kan begrijpen als je hoofdzakelijk hoge ISO opnames maakt dat je een paar jaar terug zoiets deed. Maar moet erg zijn, als je ziet waar Nikon de dag van vandaag staat.
                                Het cijfer 3 is een belangrijk cijfer, zoals blijkt.

                                Je vergeet (nogmaals) 3 dingen :
                                - de enige Nikon die puur op beeldkwaliteit de concurrentie aan kan kost 3-maal zoveel. En voor je weer in het ijle begin te... ik heb het over beeldkwaliteit niet over specs !!
                                - Ze hebben er 3 jaar voor nodig gehad. Voor iemand die professioneel met fotografie bezig is, is dat héééél lang.
                                - Je hebt 3 soorten fotografen :
                                1) Professionelen
                                2) hobbyisten, amateurs
                                3) en zij die er (alleen) oeverloos over kunnen kullen
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                                Comment

                                Working...
                                X