Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't grote Pentax K20D topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 't grote Pentax K20D topic

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
    Als ik jou was zou ik de 18-55 kitlens er bijnemen. Dat is echt geen slecht lensje en kost inderdaad bijna niets.

De DA 16-45 f/4 vind ik ook wel een aanrader, maar misschien is de pas aangekondigde DA 17-70 f/4 wel een betere keuze. Dat zullen we nog even moeten afwachten.

Een superzoom zoals de 18-250 raad ik je niet aan. De 18-55 + een 50-200 gaat je betere resultaten geven.

Greets,
    Gengske
    Hallo Gengske ..

De lens waar ik mijn oog had op laten vallen is de DA* 16-50 f/2.8 en dus niet de oudere 16-45. Vermits deze lens ongetwijfeld 90% van de tijd op het toestel zal zitten wil ik deze zo polyvalant mogelijk, vandaar het belang dat ik hecht aan de lichtgevoeligheid ...

Even als zijnota ... als ik zo kijk naar de onderwerpen in het forum is de dominantie van Nikon en Canon echt heel evident, en ik heb zo het gevoel dat Sony ook die weg opgaat. Jammer want zowel Olympus als Pentax hebben zeker evenwaardige toestellen (Pentax ontbreekt wel een echt pro-toestel).

Maxx

Comment

Ik heb voor mijn K10D deze lens besteld: Pentax smc P-DA 70mm F2.4, in aanvulling van mijn 18-250
      Krijgt in reviews uitstekende beoordelingen.

Zijn er hier gebruikers van deze lens die hun ervaringen willen delen ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik heb voor mijn K10D deze lens besteld: Pentax smc P-DA 70mm F2.4, in aanvulling van mijn 18-250

Goede keuze en proficiat met de aanschaf!
        Heb die zelf ook, en ik kan je zeggen: je zal er geen spijt van krijgen...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Die heb ik ook, en uiterst tevreden over. Zeer klein, compact, licht en stevig.
          Perfect voor portretten. Ik kan er geen minpunten aan vinden.

Comment

Tot op heden heb ik de K20d het goedkoopst HIER gevonden : 955.75 € (goedkoopste van zowel BE,NL,FR,UK en DE)

Update : 925 € bij Pixmania Duistland
            Last edited by MaXX99; 9 juni 2008, 14:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Goede keuze en proficiat met de aanschaf!
              Heb die zelf ook, en ik kan je zeggen: je zal er geen spijt van krijgen...
              En dat kan ik volledig beamen

MarcFoto heeft die van mij overgenomen toen ik ben overgestapt van Pentax naar Canon. 'k Ben blij dat ik die stap heb gezet (ik had zo mijn redenen) maar de DA 70mm ltd is eigenlijk de enige Pentax lens die ik had die ik nu toch wel mis. De overige lenzen die ik had zijn vervangen voor evenwaardige, of betere Canon lenzen. Maar helaas heeft Canon geen alternatief voor de Pentax DA ltd pancakes...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Waarvoor dank, Mark!
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

K20D firmware update!
                  Hier is de link:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichygrue Bekijk bericht
                    K20D firmware update!
                    Hier is de link:

http://www.pentax.jp/english/support...al/k20d_s.html
                    Die zou normaal gezien de issue oplossen die achter het uitblijven van de review op dpreview.com zou zitten. Netjes (maar wel een beetje vreemd) van Phil dpreview Askey dat hij Pentax de kans gaf 't zaakje op te lossen... Athans dpreview beweert toch dat de fix de hot pixels bij 2s timeropnames oplost, terwijl Pentax het houdt op vermindering van ruis bij 2s timeropnames.

Ik kan me niet herinneren hot pixels gezien te hebben bij 2s timeropnames, maar ik gebruik exclusief RAW en open deze altijd in Lightroom voor verdere verwerking. Als je weet dat Lightroom hot pixels automatisch uitmapt bij de RAW conversie is het allicht normaal dat ik ze nooit zag... Iets voor JPG fotografen dus?

Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Zelfs in de berichtgeving zit wel eens ruis!

Comment

Ik heb sinds gisteren de overstap gemaakt van de k100d naar de k20d en heb vandaag ff wat zitten testen en ben er vol lof over, hij ligt me veel beter dan de k100d en de knoppen die er op zitten zijn veel handiger dan altijd in de menu te zoeken.

binnenkort komen nog wel enkele shots aan bod

oja, ik heb de k20d met de DA* 16-50 f2.8 en de DA* 50-135 f2.8 en dit zijn heel prachtige lenzen qua kwaliteit als ik vergelijk met de kitlenzen van de k100d (ok dit zijn ook wel de duurdere lenzen bij pentax maar als je een goeie body koopt koop dan ook best goeie lenzen)
                        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

werken mijn lenzen van de K100D ook op de K20D ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magic007 Bekijk bericht
                            werken mijn lenzen van de K100D ook op de K20D ?
                            jep, zowat alle lenzen van pentax werken op de nieuwere toestellen zonder problemen (nuja een manuele focus lens zal altijd manueel blijven )
                            Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

merci voor het supersnelle antwoord

Comment

Ik heb nu ook de K20D van Pentax..
                                Alleen de bijbehorende software die erbij is kan ik niet zo goed aan uit..
                                x
                                Pentax K20D - 18-55 mm | 50-200mm - Pentax AF-540FGZ (Reportageflits)
                                http://tina1990.wordpress.com/

Comment

Working...
                                X