Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekken op beeld bij Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlekken op beeld bij Canon 40D

Sensor eens goed kuisen denkik

Comment

Is dat dezelfde foto ? Hoe in hemelsnaam is dat mogelijk met zo'n "jong" toestel. Ik ben er verlegen voor, maar kan er zelf niks aan doen ! En wat raden jullie dan aan ? Ik ben geen heldin in dat soort dingen en heb al gehoord dat als ze terugkomen van de fabriek, het niet veel beter is... ook op dit forum al hier en daar gelezen.
      Marl1
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Zelfde foto inderdaad, maar het lijkt erger dan het is...
        Bij gebruik van diafragma's onder f8 ga je hier weinig of niets van merken hoor...

Ik denk dat je het best de sensor eens op een "natte" manier laat kuisen
        (met vloeistof)

Over sensorkuisen zijn hier al ettelijke threads geschreven, best wat opzoekingswerk doen eerst vooraleer
        je beslist van het "zelf", of "laten" te doen

Comment

Ja zal ik eens opsnorren (ben daarnet al eens gaan piepen). Maar zelf doen... durf ik niet. Toestel is nog in garantie en het schijnt dat als je er zelf aan prutst je garantie vervalt. Doen ze dat "nat" reinigen ter plekke of moet het echt naar Canon gestuurd worden ? Voor ik het vergeet, heel heel erg bedankt voor jullie ongelooflijk snelle reactie en hulpvaardigheid ! Dat vindt een mens nie vaak meer tegenwoordig, en dat voor een newby !
          Marl1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
            Ja zal ik eens opsnorren (ben daarnet al eens gaan piepen). Maar zelf doen... durf ik niet. Toestel is nog in garantie en het schijnt dat als je er zelf aan prutst je garantie vervalt. Doen ze dat "nat" reinigen ter plekke of moet het echt naar Canon gestuurd worden ? Voor ik het vergeet, heel heel erg bedankt voor jullie ongelooflijk snelle reactie en hulpvaardigheid ! Dat vindt een mens nie vaak meer tegenwoordig, en dat voor een newby !
            Marl1
            Stof valt niet onder garantie ik gebruik scotch tape goed resultaat zonder problemen mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
              Stof valt niet onder garantie ik gebruik scotch tape goed resultaat zonder problemen mvg duindistel
              Binnen de eerste 6 maand na aankoop gratis en in garantie bij ETB ASS te laten doen. Kijk maar eens op de site. Je betaalt de verzending enkel, je kan je ook aanbieden en afhalen.

na 6 maand minimumtarief :

5.4. Het minimum tarief geldt enkel met betrekking tot reparatieopdrachten van het merk Canon en wordt in de
              volgende gevallen gehanteerd:
              a. de reparatietijd is korter dan 15 minuten,
              b. het verbruik van onderdelen is minder dan € 5,00 (exclusief 19% B.T.W.),
              c. een ‘Sensor cleaning’ dient, afhankelijk van het model, te worden uitgevoerd na de eerste zes maanden na
              aankoop.

gewoon via portal eens mailen. maar het is wel beter van dat zelf te kunnen of iemand in de buurt te hebben die het kan voordoen. je gaat dat immers wel meermaals moeten doen.

Comment

Ik zou die foto na autolevels eens afdrukken en terug langs Grobet gaan, die kleine vlekjes tot daaraantoe, die zul je snel krijgen, maar die grote (vagere) pleken dat weet ik niet, vraag of zij hem een keer gratis willen reinigen (bij veel winkels doen ze dit wel snel even, en Grobet is toch een goeie), dan zit je ook niet met garantieproblemen.

Succes!
                Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik kocht een Canon 5D en contateerde direct een vervuilde sensor. Omgewisseld bij de handelaar, de volgende had het ook. Ze gaan dus (soms?) al smerig de fabriek uit ....
                  Overigens hoorde ik dat Nikon daar minder last van zou hebben. Dat lijkt me een fabeltje (zeker in de lucht geslingerd door een nikon-fanaat)
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                    Ik kocht een Canon 5D en contstateerde direct een vervuilde sensor.
                    Idem hier ... 5D is een echte stofzuiger

Comment

Mijn 350D had ook al stof op de lens toen ik hem kocht.

Canon, ik vind dat dit niet kan, net zo min dat ik vind dat het kan dat de prijzen voor dezelfde camera's in Amerika een derde lager liggen dan hier. Bij ons noemen ze zoiets afzetterij.

Ik zal in de toekomst wel bij Canon blijven wegens het glaswerk dat ik er al voor heb. Moest ik nu opnieuw kiezen tussen Canon en Nikon, dan zou het waarschijnlijk een D300 worden. In de praktijk zal het een Canon 5D of zijn opvolger worden, maar die zal wel eerst in de winkel getest worden op stof, en niet goed: een andere.
                      Beauty need only be a whisper
                      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marl1
                        Met mijn Eos 300, heb ik nooit dat probleem gehad
                        stof op de sensor is een typisch digitaal fenomeen.
                        met m'n fiets val ik ook nooit zonder naft

als je er zelf niet 100% vertrouwen in hebt, doe het dan niet zelf,
                        maar laat het doen door iemand die er ervaren in is ...

Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
                        Mijn 350D had ook al stof op de lens toen ik hem kocht.
                        da's nu eens wél normaal zie ...
                        het verhaal hier gaat over stof op de sensor ... (da's intern)

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          stof op de sensor is een typisch digitaal fenomeen.
                          met m'n fiets val ik ook nooit zonder naft

Maar ik heb er wel veel meer last van op de 5D dan op de 300, 20 en 30D

Comment

TS spreekt over een eos 300,
                            NIET over een eos 300D

eos 300 is een ANALOOG toestel ...

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ondertussen al contact genomen met Grobet. Wel, ik dacht ook dat het een goeie was, maar ben daarin toch aardig teleurgesteld. Bij mijn vraag of ze de sensor konden reinigen kreeg ik eenvoudig als antwoord dat ze dit niet doen. Ik kan het toestel wel bij hen binnenleveren maar dan wordt het naar Canon gestuurd. Oh ja, ik mag ook zelf naar Roosendaal rijden, dan kan ik erop wachten. Kwa dienstverlening na verkoop, vind ik dat toch maar een triestige zaak. 2 nieuwe objectieven kocht ik bij Konijnenberg in Turnhout. Zij doen die reiniging wel ter plekke, prijs 20 euro. Maar niet op vrijdag of zaterdag, te druk, ze doen dit liever als ze er tijd voor kunnen maken en reinigen tot het verdwenen is. Iemand ervaring met sensorreiniging bij Konijnenberg ? Ik ben van plan het 1 keer te laten doen, goed op te letten zodat ik het later zelf kan. Probleem is nu wel, als het meer is dan stof alleen (die vage vlekken dus), dan weet ik niet hoe het met de garantie moet vermits ik hem niet bij Konijn kocht.
                              Marl1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                                Idem hier ... 5D is een echte stofzuiger
                                Dat ding heeft plek genoeg voor een stofje hé ;-).
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X