Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR newbies: start here!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DSLR newbies: start here!!!

Weliswaar voor de Canon EOS 10D geschreven maar toepasbaar op alle DSLR's.
    Leerrijk en het brengt je alleszins met de voeten op de grond!
    Panasonic Lumix DMC-FZ28 -- Canon MVX4i -- Canon PowerShot A40

En Bob Atkins houdt er een heel luchtige schrijfstijl op na, dus het is nog amusant om te lezen ook.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Heel leuk!
      Maar waarom zou een EF28-105/4-5.6 USM een slechte keuze zijn voor een 10D?
      Waarom neem ik beter een EF28-105/3.5-4.5 II USM ?

Heb ik dat nodig als beginnende amateur? Of doe ik echt een miskoop met de EF28-105/4-5.6 USM?
      't Is nl. dat ik deze tweedehands kan kopen voor 285 € .
      Wel doen? Niet doen?

Alle advies is welkom!

Comment

Originally posted by Loesje
        Neem de tweede maar. Waarom? Heel eenvoudig: het is een goeie lens voor een aantrekkelijke prijs. Best scherp en vrij lichtsterk. De andere is misschien wel voor een stuk minder te koop, maar naast de prijs is er niet zoveel aantrekkelijks aan. Het zou me niet verbazen als deze lens in kit werd verkocht met een analog consumer-body.

Ennuh... wat de prijs betreft. De f4-5.6 kan je al nieuw krijgen voor minder dan 200 euro. Voor de f3.5-4.5 zal dat ongeveer het dubbele zijn. Natuurlijk kan je ook altijd de Belgische woekerprijzen betalen, maar daar doe ik allang niet meer aan mee. Ik weet niet wie jou die f4-5.6 voor 285 euro wil verkopen, maar misschien neem je er dan mijn 10D bij voor 3000 euro? Hij is gloednieuw hoor. Grapje.
        Pieter
        --

Comment

Originally posted by pgordebeke
          Ennuh... wat de prijs betreft. De f4-5.6 kan je al nieuw krijgen voor minder dan 200 euro. Voor de f3.5-4.5 zal dat ongeveer het dubbele zijn. Natuurlijk kan je ook altijd de Belgische woekerprijzen betalen, maar daar doe ik allang niet meer aan mee. Ik weet niet wie jou die f4-5.6 voor 285 euro wil verkopen, maar misschien neem je er dan mijn 10D bij voor 3000 euro? Hij is gloednieuw hoor. Grapje.
          Euh Nou bedankt voor de info. Ik ga alvast op prijzenjacht voor lenzen, ik was er bijna ingelopen.

Groetjes!

Comment

Euh Nou bedankt voor de info. Ik ga alvast op prijzenjacht voor lenzen, ik was er bijna ingelopen.
            Ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat de versie met standaard AF-motor minder dan 200 euro kost. De EF 28-105 f4-5.6 met USM kost iets meer dan 200 euro. Maar tweedehands is dat gewoon te veel - en dat hij in België nieuw meer dan 300 euro zou hebben gekost, is echt geen argument om er zoveel voor te vragen.
            Pieter
            --

Comment

Working...
            X