Nen dikke mercie voor Scoffie,Sonyke en Silim voor de plezante ontmoeting gisterenavond
.Ik vond het heel plezant en heel leerrijk!Heb de Coolpix 5700 van Silim efkes mogen koesteren,de 7Hi van Scoffie en de F717 van Sonyke.En heb ook nader kunnen kennismaken met de Fuji S602Z.We hebben goed gebabbeld en goed pinten en Cecemel(Sonyke,ge gaat het nogeens aan uwe lever krijgen!) gedronken tot na middernacht.Voor mijn part voor herhaling vatbaar.
Ik ben er nog niet helemaal uit
maar weet nu dat de S602Z en de Coolpix 5700 niet voor mij geschikt zijn.Waarom?Heeft niks met de toestellen te maken,maar wel met het feit dat mijn "meesteroog" links is en ik bij deze twee toestellen met mijn (erg grote)neus volledig tegen het toestel geplakt zit en met moeite met mijn duim aan de zoombediening kan geraken.Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik met mijn linkeroog door de vieuwer kijk.Met mijn ouwe Minolta X-300 (is van 1984)is dat geen probleem daar de vieuwer in het midden zit en het toestel groot en achteraan zonder bedieningsknoppen is.Alles zit bovenaan.Dus of je dan links of rechts er tegenplakt maakt niks uit.Maar met die moderne en veel kleinere toestellen van nu geeft dat voor die linkskijkende charels zoals ik wel problemen.Sonyke,die ook boogschieten onderricht,heeft me gezegd dat hij dit "linkermeesteroog" meer en meer tegenkomt bij de jeugd.Dus ik ben niet in paniek
.
Blijven dus in de running een fantastisch in de hand liggende Sony F-717 (ik kon er nie afblijven)met een boterzachte zoom en de Minolta Dimage 7Hi van Scoffie.Deze laatste verleidt me door z'n formaat,de vieuwfinder die je kan verstellen in de hoogte en dus mijn "linkse handicap" verlicht,de grotere en handbediende (is bij de Sony ook mogelijk!!) zoom en het grotere zoombereik in de breedte en in de diepte (is dat correct gezegd?).Als ik de Minolta koop,Scoffie,zal het wel de 7i zijn want die grotere buffer is voor mij nu zo geen punt en geen 300 extra Eurootjes waard.Maar dat is een persoonlijke afweging!
Dus gaan we nog wat dubben over deze twee (fantastische)toestellen.Ik weet in elk geval nu al dat welk toestel ik ook koop,mijn hart altijd een beetje zal bloeden ivm het toestel dat ik dan niet koop....Het is een harde wereld
Zodra ik de knoop doorgehakt heb laat ik het weten en gaan we fotookes trekken.In elk geval mannen,nogmaals bedankt voor de fijne avond gisteren.Ik vond het echt plezant!

Ik ben er nog niet helemaal uit

Blijven dus in de running een fantastisch in de hand liggende Sony F-717 (ik kon er nie afblijven)met een boterzachte zoom en de Minolta Dimage 7Hi van Scoffie.Deze laatste verleidt me door z'n formaat,de vieuwfinder die je kan verstellen in de hoogte en dus mijn "linkse handicap" verlicht,de grotere en handbediende (is bij de Sony ook mogelijk!!) zoom en het grotere zoombereik in de breedte en in de diepte (is dat correct gezegd?).Als ik de Minolta koop,Scoffie,zal het wel de 7i zijn want die grotere buffer is voor mij nu zo geen punt en geen 300 extra Eurootjes waard.Maar dat is een persoonlijke afweging!
Dus gaan we nog wat dubben over deze twee (fantastische)toestellen.Ik weet in elk geval nu al dat welk toestel ik ook koop,mijn hart altijd een beetje zal bloeden ivm het toestel dat ik dan niet koop....Het is een harde wereld

Zodra ik de knoop doorgehakt heb laat ik het weten en gaan we fotookes trekken.In elk geval mannen,nogmaals bedankt voor de fijne avond gisteren.Ik vond het echt plezant!

Comment