Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor vastgoedmakelaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera voor vastgoedmakelaar

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Iedereen die zo'n folder (of foto's op een website) bekijkt, weet toch dat je eerst ter plaatse de boel moet gaan bekijken, want dan zie je pas wat de woning werkelijk waard is. Volgens mij zal nooit iemand een woning aankopen als hij (of zij) alleen maar de foto's heeft gezien, het heeft dus volgens mij bijzonder weinig nut om heel veel tijd en geld te steken in die foto's.
    Jamaar jamaar, je kunt nooit van zijn leven ALLE huizen die te koop staan in real-life gaan bekijken, dus iedereen maakt een selectie op basis van foto's. Als de foto's er slecht uitzien heeft het geen zin om dat huis te gaan bezoeken. Als de foto's er goed uitzien kun je het huis gaan bezoeken en dan zie je wel in welke mate de foto's een objectief beeld hebben geboden van het pand. Dus foto's zijn wel degelijk belangrijk!

Comment

Ik heb een aantal jaar naar een geschikte woning gezocht en alle immosites kende ik bijgevolge bijna van buiten. En ik kan je verzekeren (ik spreek voor mezelf), (goede) foto's lieten ons wel beslissen of we überhaupt de moeite gingen doen om de woning al dan niet te gaan bezoeken.

Dus ik vind het wel belangrijk.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Ik heb een aantal jaar naar een geschikte woning gezocht en alle immosites kende ik bijgevolge bijna van buiten. En ik kan je verzekeren (ik spreek voor mezelf), (goede) foto's lieten ons wel beslissen of we überhaupt de moeite gingen doen om de woning al dan niet te gaan bezoeken.

Dus ik vind het wel belangrijk.
        Ik denk dat er op ebay onderzoek is geweest naar dit thema.
        Goederen met puike foto's verkopen beter.

Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Zou toch eens de Canon 400D met EF-S 10-22 lens overwegen, dit is een extreme groothoek (16 in 35mm termen) en geeft relatief weinig vervorming, statiefje erbij (kan redelijk goedkoop zijn, combo weegt niet veel) en dan gewoon een langere sluitertijd gebruiken.

Werkt perfect, heb deze 10-22 op mijn 40D al gebruikt voor binnenhuis architectuur foto's, en die waren schitterend ... zonder flits trouwens !

Dslr vraagt wel een beetje een leercurve, hou hier wel rekening mee, enkel de auto stand gebruiken zal niet echt de moeite lonen.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

mjah da's een combo van 900€ excl. BTW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Zou toch eens de Canon 400D met EF-S 10-22 lens overwegen, dit is een extreme groothoek (16 in 35mm termen) en geeft relatief weinig vervorming, statiefje erbij (kan redelijk goedkoop zijn, combo weegt niet veel) en dan gewoon een langere sluitertijd gebruiken.

Werkt perfect, heb deze 10-22 op mijn 40D al gebruikt voor binnenhuis architectuur foto's, en die waren schitterend ... zonder flits trouwens !

Dslr vraagt wel een beetje een leercurve, hou hier wel rekening mee, enkel de auto stand gebruiken zal niet echt de moeite lonen.

Mark
              Die combinatie is wel 200 euro duurder dan D40 + sigma en zal voor het doel geen betere foto's leveren. Bovendien zit bij de D40 nog een kitlens, voor mocht ge toch eens een normaler bereik willen gebruiken.

Verder snap ik ook niet goed wat die leercurve zou moeten zijn voor dit soort foto's. In de camera zet je saturatie wat omhoog. Verder ISO 200 (of 100 als dat gaat), aperture priority, f8, op statiefje en shutter vertraging 10s. Klik en je hebt een mooi jpg'ske.

In principe kan je je camera perfect instellen als een compact. Voordeel van DSLR voor vastgoed is gewoon breedhoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                Die combinatie is wel 200 euro duurder dan D40 + sigma en zal voor het doel geen betere foto's leveren. Bovendien zit bij de D40 nog een kitlens, voor mocht ge toch eens een normaler bereik willen gebruiken.

Verder snap ik ook niet goed wat die leercurve zou moeten zijn voor dit soort foto's. In de camera zet je saturatie wat omhoog. Verder ISO 200 (of 100 als dat gaat), aperture priority, f8, op statiefje en shutter vertraging 10s. Klik en je hebt een mooi jpg'ske.

In principe kan je je camera perfect instellen als een compact. Voordeel van DSLR voor vastgoed is gewoon breedhoek.
                Voorlopig ben ik inderdaad geneigd om uw voorstel te volgen. Die sigma lens is ook goed voor binnenhuisfoto's neem ik aan?

mvg

Comment

Of zou'k voor de canon 400d met de 10-22 sigma lens gaan (lens kost evenveel voor canon)? De canon komt nu op dezelfde prijs met de cashback actie.

Comment

Vandaag de knoop doorgehakt en naar fotokonijnenberg in Turnhout geweest waar ik, verderbouwend op de hulp hier, toch nog deskundig advies heb gekregen.

Ik ben dus gegaan voor de Canon 400D met kitlens + Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro DX. Op deze breedhoeklens zit quasi geen vervorming i.t.t. de sigma 10-20, kheb ze allebei mogen testen uiteraard.

Dan nog een statiefje van Benro, waterpasje, CF-kaart en Canon-tas.
                    Al bij al een investering van 1200€, maar op het eerste zicht is het zijn geld dubbel en dik waard, eindelijk fatsoenlijke foto's zonder in onmogelijke posities te hoeven wringen

Allen bedankt voor jullie reacties en advies!

/edit: nu nog de instelling uitproberen die StijnL voorstelt

Comment

Working...
                    X