Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor vastgoedmakelaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera voor vastgoedmakelaar

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
    je moet eens kijken op www.era.be en dan de virtuele tour doen. zoals hier: http://www.virtualtour.be/era/rosier...n&scan10210=on

Die doen het dus wel goed!
    Hans

http://www.schoendoos.be

Comment

Toch ook nog eens reageren. Aangezien ik veronderstel dat die foto's enkel gebruikt worden op een website en een deel van een A4-blad, volstaat een resolutie van 6MP al zeker. Dus eender welke body is hier goed genoeg voor (vandaar dat ik de goedkoopste aanraadde: D40 of 400D). En voor de rest dan zo breed mogelijk gaan als het budget toelaat. Ik denk dat de combinatie die ik aanraadde voor 1000 euro een heel stuk meer biedt, dan met een budget van 700 euro mogelijk is. Vandaar dat ik ze voorstelde, de topicstarter kiest dan zelf maar of een budgetaanpassing nuttig is. Net zoals dat bij huizen gaat: beetje meer centjes erin en je krijgt er veel meer voor, maar dat weet de topicstarter ongetwijfeld ook

Comment

Alvast ongelofelijk bedankt voor alle reacties/adviezen, ik had nooit gedacht dat ik hier zo vooruit geholpen ging worden.
        Wat het budget betreft, dit is natuurlijk voor aanpassing vatbaar, maar je beslist nooit alleen over het budget wanneer je in een vennootschap zit. Voor een professional lijkt 1000€ voor een camera peanuts, terwijl een leek eerder denkt dat hij de ferrari onder de camera's heeft gekocht

Ik ga alle reacties nog eens traag overlezen en dan zelf wat opzoekwerk verrichten, als ik nog vragen heb of wanneer ik een beslissing heb genomen ga ik jullie zeker iets laten weten.

Moesten jullie nog tips of advies hebben, ik hoor het graag!

Comment

This domain name has been registered with Gandi.net. It is currently parked by the owner.

ik ben deze tegengekomen en vraag mij af of dit niks is? Want hier zit wel een echte groothoeklens bij.

/edit: blijkbaar komt dit dus overeen met een 28mm lens, dus ook niet supergroothoek
          Last edited by YoeriS; 27 februari 2008, 16:07.

Comment

Een van de beste reviewsites voor DSLR's is DPReview
            Hou er rekening mee dat doordat Olympus een andere sensorsize heeft dan de meeste DSLR's, die lens overeenkomt met 28mm 35mm-equivalent, of +/- een 20mm op APS-C-sensor (zoals D40, 400D).
            Last edited by StijnL; 27 februari 2008, 16:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Ik vind het wel straf dat men hier gaat spreken over D300+ en 5D+ en over belasting aftrek en afschrijving. Jullie spreken hier over investeringen die 5 tot 7 keer het budget van TS overschrijven.
              Is het dan zo moeilijk om aan de vereisten van TS te proberen voldoen. Jullie zijn precies verkopers.
              Dat dacht ik ook net...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                Een van de beste reviewsites voor DSLR's is DPReview
                Hou er rekening mee dat doordat Olympus een andere sensorsize heeft dan de meeste DSLR's, die lens overeenkomt met 28mm 35mm-equivalent, of +/- een 20mm op APS-C-sensor (zoals D40, 400D).
                Ja dpreview heb ik ook al even ontdekt, maar tussen de entry-DSLR's (D40, 400D,..) is blijkbaar niet zoveel verschil. Alleen de lenzen gaan het verschil maken (qua grootste hoek), en dan ben ik (voorlopig)budgetgewijs het beste af met die Pentax K100 opstelling die hier is voorgesteld?

Op welke winkel/website zijn de meeste prijzen hier eigenlijk gebaseerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YoeriS Bekijk bericht
                  Op welke winkel/website zijn de meeste prijzen hier eigenlijk gebaseerd?
                  Fotokonijnenberg en geheugenkaart zijn de best gekende goedkope winkels. Maar gebruik de zoekfunctie voor meer winkels.

Overigens kan je ook overwegen om een tweedehands toestel aan te kopen. Ik zie bij aangeboden al onmiddellijk drie camera's (D50 en D70s) waar nog maar 8000 foto's mee getrokken zijn voor 350 euro. Die camera met sigma 10-20 past wel in het budget.
                  Last edited by StijnL; 27 februari 2008, 16:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                    Fotokonijnenberg en geheugenkaart zijn de best gekende goedkope winkels. Maar gebruik de zoekfunctie voor meer winkels.

Overigens kan je ook overwegen om een tweedehands toestel aan te kopen. Ik zie bij aangeboden al onmiddellijk drie camera's (D50 en D70s) waar nog maar 8000 foto's mee getrokken zijn voor 350 euro. Die camera met sigma 10-20 past wel in het budget.
                    Ik ga uw voorstel (D40 + 10-20) wel eens voorleggen, komt uit op zo'n 780excl BTW.
                    Hoeveel effectieve groothoek hebk eigenlijk met die 10-20? (sorry ken het juiste vakjargon nog niet)

Comment

Elke instap-DSLR is ruim voldoende voor zo'n foto's, maar hou er rekening mee dat een echte breedhoeklens enorm veel vervorming geeft.

Volgens mij kom je ook wel toe met een compact + statief(je).
                      Bij sommige compactjes kan je een breedhoek-voorzetlens gebruiken als dat nodig is.
                      De foto's zullen toch nooit in super-kwaliteit in groot formaat afgedrukt worden, daarom heb je ook geen 10 of 12 megapixels nodig.

Als de vastgoedmakelaar veel tijd heeft om eerst nog een cursus fotografie te volgen, dan zullen de foto's wel beter worden. Maar als dat niet het geval is, dan worden de foto's zeker niet beter door een DSLR met dure objectieven te gebruiken. Om de foto's zo goed mogelijk te maken heb je ook tijd nodig, en ik zie een makelaar geen hele dag in en rond een woning lopen om alles perfect in beeld te brengen.

Iedereen die zo'n folder (of foto's op een website) bekijkt, weet toch dat je eerst ter plaatse de boel moet gaan bekijken, want dan zie je pas wat de woning werkelijk waard is. Volgens mij zal nooit iemand een woning aankopen als hij (of zij) alleen maar de foto's heeft gezien, het heeft dus volgens mij bijzonder weinig nut om heel veel tijd en geld te steken in die foto's.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Elke instap-DSLR is ruim voldoende voor zo'n foto's, maar hou er rekening mee dat een echte breedhoeklens enorm veel vervorming geeft.

Volgens mij kom je ook wel toe met een compact + statief(je).
                        Bij sommige compactjes kan je een breedhoek-voorzetlens gebruiken als dat nodig is.
                        De foto's zullen toch nooit in super-kwaliteit in groot formaat afgedrukt worden, daarom heb je ook geen 10 of 12 megapixels nodig.

Als de vastgoedmakelaar veel tijd heeft om eerst nog een cursus fotografie te volgen, dan zullen de foto's wel beter worden. Maar als dat niet het geval is, dan worden de foto's zeker niet beter door een DSLR met dure objectieven te gebruiken. Om de foto's zo goed mogelijk te maken heb je ook tijd nodig, en ik zie een makelaar geen hele dag in en rond een woning lopen om alles perfect in beeld te brengen.

Iedereen die zo'n folder (of foto's op een website) bekijkt, weet toch dat je eerst ter plaatse de boel moet gaan bekijken, want dan zie je pas wat de woning werkelijk waard is. Volgens mij zal nooit iemand een woning aankopen als hij (of zij) alleen maar de foto's heeft gezien, het heeft dus volgens mij bijzonder weinig nut om heel veel tijd en geld te steken in die foto's.
                        Ik ben die makelaar ter informatie. En ik zie niet in waarom ik daar géén tijd in zou steken. Ik beloof mensen de verkoopbaarheid van hun woning omhoog te halen, 1 primaire zaak daarvan is het huis zelf herorganiseren voor een breder doelpubliek. Maar als je dit goed kunt overbrengen op foto zit je helemaal gebeiteld... Ik ken genoeg makelaars die een huis er anders uitlaten zien (op een negatieve manier) door er geen tijd in steken, en dan zijn ze verrast dat er geen kandidaat-kopers opdagen omdat de ruimtes er véél te donker uitzagen.

Ikzelf zal ook eerder geneigd zijn om meer informatie te vragen over iets dat er verzorgd uitziet en uitnodigend. De foto's moeten de werkelijkheid benaderen, helemaal niet verbloemen, maar zeker niet de zaak verslechteren want dan schrik je de mensen af.

Zover mijn kort pleidooi, waarom ik hier interesse in heb

Comment

Je moet gewoon opletten dat je met die 10-20 je camera zodanig opzet dat je vervorming binnen de perken houd, probeer zo horizontaal en verticaal te blijven. De body is van ondergeschikt belang in jouw geval. Die foto van de badkamer is bvb getrokken op 18 mm, heb de lens trouwens verkocht voor 50 euro een maand geleden en het had een 3-tal weken of zo geduurd vor er iemand interesse had. Vergeet gewoon een praktisch statief niet, in jouw geval niet te hoog zodat je de indruk kan wekken van ruimte, hoe lager hoe ruimer het lijkt maar het moet nu ook niet kikvorsperspectief zijn....Chapeau aan Era voor de virtuele tour waar je kunt scrollen door de kamer zowel links - rechts als boven - onder maar het zijn natuurlijk niet de goedkoopste huizen... Dan kan er al eens iets meer.
                          En de makelaars zijn meestal niet de schuldigen hoor, het zijn de kopers van de huizen. Heb zelf de prijs van mijn oud huis bijna verdubbeld op een aantal jaar. Met het huidige huis idem en dat is zelfs zonder makelaar. Bij een vriendin hebben er 2 kopers de pijs bvb fameus opgedreven terwijl het niet de bedoeling was. De hoogste bieder had het truwens niet gehaald omdat die de vijver wou denpen en dat zou ze niet.... Is de vrije markt vrees ik, iets is zo veel waard als er iemand wil voor betalen. Sommige mensen hebben nu eenmaal hulp nodig van een makelaar en enerzijds hebben ze recht op een goed bedrag maar anderzijds moeten ze maar niet akkoord gaan met de zotte contracten die sommige aanbieden. Is een geval van gedeelde verantwoordelijkheid. Heb mijn eerste huis gekocht van een makelaar en die prijs was gewoon correct, de verkoopster had een jaar geprobeerd om het huis zelf te verkopen voor 30% meer. Hier had de makelaar een normale prijs kunnen regelen met een snelle verkoop tot gevolg. De rotte appelen vallen uiteindelijk wel uit de boom, langs beide kampen.
                          Soit, back on topic. Camera, doet er niet echt toe, basismodel is goed genoeg, redelijke breedhoek, hoe kleiner de huizen,, hoe wijder de lens en een goed statief. Wat licht photoshop elements werk (heb dat bvb "gratis" bij mijn laptop gekregen) en je zal boven de meeste uitsteken. Om je vernoten te overtuigen kan je altijd eens zelf wat foto's trekken met je camera van nu en een redelijke amateur vragen eens wat foto's te trekken van hetzelfde.Zal niet veel kosten en je moet geen moeilijke discussies voeren. een beeld zegt nog steed smeer dan 1000 woorden.

Comment

Ik vind het wel straf dat men hier gaat spreken over D300+ en 5D+ en over belasting aftrek en afschrijving. Jullie spreken hier over investeringen die 5 tot 7 keer het budget van TS overschrijven.
                            Is het dan zo moeilijk om aan de vereisten van TS te proberen voldoen. Jullie zijn precies verkopers.
                            Hubert
                            Mea culpa, zijn bedrag stond net niet op mijn scherm...
                            Had dat niet gezien, oeps , heb dat gecorrigeerd in een later bericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk bericht
                              Die doen het dus wel goed!
                              Ja, voor de duurdere panden. En bovendien, zo'n extreem wide angle geval, dat zegt toch helemaal niks... Gewoon goeie foto's zijn toch veel beter?

Comment

Ja dat vind ik ook. En bovendien is het gewoon ook totaal voor niks nodig!! Een SLR kopen die alleen voor fotokes op immoweb moet dienen is gewoon belachelijk. Ik zie het al voor me: een SLR die de auto-stand nooit verlaat, waarmee nog altijd rap-rap wat kiekjes uit de losse hand genomen worden van rommelige kamers, die geresized worden naar 400x300 pixels en vervolgens op immoweb gezwierd worden. Resultaat: nog altijd rommel.

Comment

Working...
                                X