Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor vastgoedmakelaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera voor vastgoedmakelaar

    nikon d40. goede jpegs zonder pp!

    Comment


    • #17
      Re: Camera voor vastgoedmakelaar

      Ik ben ook heftig op zoek naar een huis en die vastgoedfoto's storen me mateloos. Eindelijk iemand die er iets aan gaat doen
      Alleen zal je met een kitlens niet ver komen voor vastgoed. Je zal een echte breedhoek moeten kopen. Die zorgt er voor dat de gevel tenminste op de foto kan (ook in smallere straten) en zorgt voor mooie blauwe luchten. Binnenin zorgt zo'n lens dat je kamer tenminste volledig in de foto past.
      Een zeer goede en (in zijn klasse) zeer betaalbare lens is de sigma 10-20. Neem daar nog een goedkope body bij (Nikon D40 zal goedkoopste zijn) en een goedkoop statief (lens + body weegt niet veel).
      Even rekenen:
      D40 met kitlens (hoort er blijkbaar altijd bij): 420
      Sigma 10-20: 480
      Statiefje: 50
      Geheugenkaartje: 30

      Dus voor een 1000 euro ben je gesteld. Wel iets boven je budget, maar gezien de florissante vastgoedmarkt en belastingaftrek zal dat wel lukken
      Ik ben er trouwens van overtuigd dat deftige foto's echt wel klanten lokt.

      Comment


      • #18
        Re: Camera voor vastgoedmakelaar

        Een goed toestel

        Welke resolutie heb je nodig ??

        is het enkel en alleen voor de website 1024 x 768 pixel
        ?? 0,8 M pixel is dan voldoenden

        Welke uitstraling naar de klant wil je.

        COMPACT ==>Je zou kunnen denken aan een leica. d lux 3 ****10 M pixel

        DSLR ==> olympus E510 met enkelzoom + flits FL-36 *** 10 M pix
        wel handig meer licht door flitser maar ook veel groter.

        ==> tussen maat Canon powershot 650 met draai klap schermpje erg makkelijk ( mijn persoonlijke voorkeur voor dit soort werk)

        gr henk
        (olympus e510)
        canon 7D >> EF 70-200 2.8 is L usm II >>>EF 24-105 4.0 L >>>speedlite ex 580 II >>> Gitzo statief >>> Manfrotto balhoofd

        Comment


        • #19
          Re: Camera voor vastgoedmakelaar

          Meestal heb je binnen niet te veel plaats, dus is breed heel belangrijk voor je.
          Een 5D met de Sigma 12-24 en een flits, en DXO 4.5 om de vertikalen vertikaal te zetten.
          Pixels spelen geen rol.

          Je trekt sowieso de BTW al terug, en de rest schrijf je af over 3 jaar, of je zoekt een 2de handse en alles ineens in kosten.
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

          Comment


          • #20
            Re: Camera voor vastgoedmakelaar

            Als je foto's bekijkt van de doorsnee vastgoedmakelaar dan vraag je je toch vaak af hoe ze dat doen, zo'n slechte foto's produceren (wellicht bestaan daar speciale studies voor?). Surf eens goed op immoweb, lachbuien gegarandeerd! Anyway, we wijken af. Als ik diezelfde slechte foto's bekijk dan ligt het duidelijk NIET aan de camera die gebruikt werd, wel aan het feit dat men:
            - Geen statief gebruikt binnenshuis
            - Een kamer fotografeert met ongewenste zaken in beeld (rommel, vuile was, bewoners, huisdieren,...)
            - De flits gebruikt.
            - De foto's scheef getrokken zijn, soms zelfs 90 graden in de verkeerde richting.

            Kortom, men besteedt er geen aandacht aan, men maakt er gewoon geen werk van. En dat terwijl iedere koper toch in eerste instantie afgaat op de foto's die op immoweb staan. Onbegrijpelijk.

            Als je nu eens *wel* aandacht zou besteden aan bovenstaande punten dan maak je zelfs met de goedkoopste prulcamera de beste foto's van alle makelaars in het land. Gewoon de sluitertijd vrij laten, een statief gebruiken, en je tijd nemen voor een foto. Da's al.

            Ik kan mij inbeelden dat voor huizen in de hoogste prijscategorie (exclusieve villa's ofzo), waarbij foto's niet op immoweb geplaatst worden maar op A4 glossy papier worden afgedrukt, dit onvoldoende is. En dan kan ik alleen maar aanraden om beroep te doen op een professionele fotograaf.

            Comment


            • #21
              Re: Camera voor vastgoedmakelaar

              Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
              Ik ben ook heftig op zoek naar een huis en die vastgoedfoto's storen me mateloos.
              Ha, ik ben dus niet de enige die zich daaraan stoort! Oef.

              Comment


              • #22
                Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                Voor binnen, 2de handse 20D met canon ef-s 10-22
                Voor buiten, ditzelfde toestel met een 17-85 of indien beter budget: 17-55 2.8
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #23
                  Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                  Ik vind het wel straf dat men hier gaat spreken over D300+ en 5D+ en over belasting aftrek en afschrijving. Jullie spreken hier over investeringen die 5 tot 7 keer het budget van TS overschrijven.
                  Is het dan zo moeilijk om aan de vereisten van TS te proberen voldoen. Jullie zijn precies verkopers.

                  Beschikbaar budget is €700 en de TS zal zeker wel reeds afgewogen hebben wat hij kan aftrekken en afschrijven.

                  Bij dit budget denk ik dan in eerste plaast aan een combinatie NIkon D40+Tamron 17-50/2.8 of een gelijkaardige combinatie Canon 350d(400d) met de Tamron 17-50/2.8. Dit zijn relatief goede combinaties met voor mij een lichte voorkeur naar de Nikon daar de 17 hier 25.5mm wordt en voor Canon wordt dit 27.2mm en hoe breder hoe beter in deze toepassing. Voor een echte brede lens is hier voorlopig geen budget beschikbaar.
                  Dit kan natuurlijk wel als er eventueel in de tweedehands markt wordt geshopt maar dan dreigt het fiscale aspect in het water te vallen.

                  Uiteraard zullen er ook mogelijkheden met bridge toestellen zijn maar die zijn meestal beperkter in breedhoek en daar weten anderen wel meer over te vertellen dan wat ik er van ken.

                  Hubert
                  Last edited by hub2805; 27 februari 2008, 10:59.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                    Groothoek is wat je nodig hebt, maar een nieuwe camera met een echte groothoeklens zal niet lukken met een budget van 700,- 't Is dus raadzaam om naar een 'standaardlens' te gaan kijken met een zo groot mogelijke groothoek.

                    Ik denk dan aan de SMC Pentax DA 16-45mm f4 (= 24mm - 67mm equiv) met een Pentax K100D Super.

                    Totaalprijs € 691,- Reken daar nog een € 10,- bij voor een SD-geheugenkaartje en je bent vertrokken. Heb je een kwalitatief prima body (met image stabilisatie ingebouwd) met een standaardlens die zeker beter is dan een Canon of Nikon kitlens met bovendien een grotere groothoekbereik.
                    Last edited by MarkEL; 27 februari 2008, 11:32.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Groothoek is wat je nodig hebt, maar een nieuwe camera met een echte groothoeklens zal niet lukken met een budget van 700,- 't Is dus raadzaam om naar een 'standaardlens' te gaan kijken met een zo groot mogelijke groothoek.

                      Ik denk dan aan de SMC Pentax DA 16-45mm f4 (= 24mm - 67mm equiv) met een Pentax K100D Super.

                      Totaalprijs € 691,- Reken daar nog een € 10,- bij voor een SD-geheugenkaartje en je bent vertrokken. Heb je een kwalitatief prima body (met image stabilisatie ingebouwd) met een standaardlens die zeker beter is dan een Canon of Nikon kitlens met bovendien een grotere groothoekbereik.
                      Louter objectief gezien, denk ik ook dat dit de meest logische keuze is.
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

                      Comment


                      • #26
                        Vergeet het waterpasje niet!

                        Oorspronkelijk geplaatst door YoeriS Bekijk bericht
                        Beschikbaar budget: 700€
                        Ik denk dat elke moderne DSLR of compact met voldoende groothoek volstaat.

                        Momenteel ben ik zelf op zoek naar een huis en het gebrek aan kwaliteit van de foto's slaat alles. Niemand lijkt de moeite te nemen wat op te ruimen voor er foto's gemaakt worden, soms staat de helft van mevrouw of meneer zelfs nog bij op de foto. De meeste foto's zijn scheef en slecht belicht.
                        Een waterpas op de flitsaansluiting doet ook wonderen bij extreme groothoek.
                        Hans

                        http://www.schoendoos.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                          je moet eens kijken op www.era.be en dan de virtuele tour doen. zoals hier: http://www.virtualtour.be/era/rosier...n&scan10210=on

                          Comment


                          • #28
                            Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Ik vind het wel straf dat men hier gaat spreken over D300+ en 5D+ en over belasting aftrek en afschrijving. Jullie spreken hier over investeringen die 5 tot 7 keer het budget van TS overschrijven.
                            Is het dan zo moeilijk om aan de vereisten van TS te proberen voldoen. Jullie zijn precies verkopers.

                            Beschikbaar budget is €700 en de TS zal zeker wel reeds afgewogen hebben wat hij kan aftrekken en afschrijven.

                            Bij dit budget denk ik dan in eerste plaast aan een combinatie NIkon D40+Tamron 17-50/2.8 of een gelijkaardige combinatie Canon 350d(400d) met de Tamron 17-50/2.8. Dit zijn relatief goede combinaties met voor mij een lichte voorkeur naar de Nikon daar de 17 hier 25.5mm wordt en voor Canon wordt dit 27.2mm en hoe breder hoe beter in deze toepassing. Voor een echte brede lens is hier voorlopig geen budget beschikbaar.
                            Dit kan natuurlijk wel als er eventueel in de tweedehands markt wordt geshopt maar dan dreigt het fiscale aspect in het water te vallen.

                            Uiteraard zullen er ook mogelijkheden met bridge toestellen zijn maar die zijn meestal beperkter in breedhoek en daar weten anderen wel meer over te vertellen dan wat ik er van ken.

                            Hubert
                            Hubert, au fond heb je gelijk. Anderzijds als ik bezie met welk percentage een vastgoedmakelaar gaat lopen bij elke verkoop, dan kan een duurdere camera toch geen probleem vormen?
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Hubert, au fond heb je gelijk. Anderzijds als ik bezie met welk percentage een vastgoedmakelaar gaat lopen bij elke verkoop, dan kan een duurdere camera toch geen probleem vormen?
                              Dat heeft niets met de vraag van TS te maken en het is ook niet aan ons om dan maar te bepalen dat hij maar meer moet uitgeven. Zo simpel is het.
                              Of het nu een landloper is, die met sigarettenpeukjes bijeen te zoeken, €700 heeft kunnen bijeen rapen of een oliebaron met 10 Feraries en Rollses enz. Het is aan ons om zo dicht mogelijk bij dit budget te adviseren.

                              PS @ Markel. Ik weet niet of je het op de Tamron 17-50/2.8 had in je post over kitlens maar ze is zeker geen kitlens en door zijn lichtsterkte voor binnenfoto's zeker zo geschikt als de Pentax lens, wat natuurlijk niet wegneemt dat je set ook wel zal voldoen. Sony zal ook wel een vergelijkbaar alternatief hebben. Enkel Olympus zal het wat moeilijker hebben door hun cropfactor van 2 om breed genoeg te komen binnen het budget.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                                PS @ Markel. Ik weet niet of je het op de Tamron 17-50/2.8 had in je post over kitlens maar ze is zeker geen kitlens en door zijn lichtsterkte voor binnenfoto's zeker zo geschikt als de Pentax lens, wat natuurlijk niet wegneemt dat je set ook wel zal voldoen.

                                Hubert
                                Ik had het uiteraard niet over de Tamron 17-50 f2.8 toen ik het over de kitlenzen had. Ik doel dan op de kitlenzen van Canon en Nikon die hier ook geadviseerd zijn. De Tamron 17-50 f2.8 heb ik zelf en die is zeker véél beter dan welke standaard kitlens dan ook.
                                Ik adviseer alleen de Pentax 16-45 f4 boven de Tamron 17-50 f2.8 vanwege de extra mm op groothoekbereik, omdat dat juist hetgene is wat TS nodig heeft. Bovendien is de Pentax lens nog weer iets goedkoper zodat TS binnen het gestelde budget kan blijven
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X