Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hasselblad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hasselblad

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    De analoge Hasselblads zijn ondertussen al te betalen, zonder lens en 30 jaar oud De nieuwe met digitale rug, tja

Uiteindelijk is het natuur lijk ook de optiek die het systeem zo duur maakt(e)

Karl Zeiss lenskes met 2.8 opening..... de iets goedkopere Schneider deed al niet veel beter in de portefeuille.

Ook het feit dat het "professionele" systemen betrof maakt het niet beterkoop, afschrijvingen, btw-recup.... maar niet voor de "particulier"

De vergelijking met Ferrari klopt trouwens ook, ook al zijn dit exclusieve onbetaalbare sportbakken, ze vertonen typische Italiaanse gebreken. Wel van Hasselblad werd me vroeger ook (door prof bezitters) gezegd dat je er direkt een tweede body moest bijkopen om bedrijfszekerheid te hebben

Klopt je moest een tweede boddy erbij hebben.

Mij is een beroepsfotograaf bekend die eens problemen met zijn analoge Hasselblad had, als je dan een directie vergadering moet fotograferen en je boddy hapert heb je een groot probleem.

Ik ben met hem meegeweest toen de tweede boddy gekocht werd.
    Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Je hebt toch al een instap Hasselblad voor 15.500 euro

http://www.konijnenberg.be/product_l...ountry_type=nl
      Vanaf 15.500 tot ongeveer 30.000 Eur en waarschijnlijk tonen ze nog niet alles. Maar ja...maakt weinig uit...ben tevreden met wat ik, zeker als ik even naar de stand van mijn rekening kijk

Groetjes,
      Canon the best a men can get ....

Comment

Waarom Hasselblad duurder is. Valt niet in een forum te verklaren. Het gaat niet enkel om de CCD, de lenzen, service, …
        Het gaat over veel meer.

Er is een importeur in Antwerpen waar ik zelf heel nauw mee verbonden ben ;-) en die kan je daar wel mee verder helpen.
        Zelf vrijblijvende informatie sturen. Of wat dan ook. Zo gesloten zijn wij niet! BTW de gegevens vind je op www.hasselblad.com
        About hasselblad -> partner locator en dan België natuurlijk.

Misschien hoor ik jullie later nog wel over dit onderwerp.

Succes en het gaat je goed!

Btw de prijs gaat van 7.500,00 Euro tot ……..
        Confidentiality Notice: ..... Hasselblad

Comment

Die zijn zo ver hun tijd vooruit dat ze prijzen van dan hanteren.

Comment

Hallo,

Heeft een hasselblad ook last van stof op de sensor?

Mvg
            wim
            Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
              Hallo,

Mvg
              wim
              kan je bij een Hasselblad ook wisselen van lenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                kan je bij een Hasselblad ook wisselen van lenzen?
                Je kan zeker wisselen van lens.
                Meer info vind je op http://www.hasselblad.nl/

Maar hoe zit dat nu met het stof?

Mvg
                wim
                Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
                  Hallo,

Mvg
                  wim
                  Natuurlijk dat, maar om deze te poetsen, gewoon de rug er af nemen, en je hebt de sensor open en bloot in je hand, deze kan je dan gewoon met een brillendoekje poetsen.

Comment

De moeite waard:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht

Ja, maar de foto's die daar getoond worden zeggen echt niks over de camera. Dat doe ik met mijn G7 ook hoor
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Ja, maar de foto's die daar getoond worden zeggen echt niks over de camera. Dat doe ik met mijn G7 ook hoor
                        Ik wil zo'n crop uit je G7 dan wel eens zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                          Ik wil zo'n crop uit je G7 dan wel eens zien
                          Hier geen G7 maar een D3 in directe vergelijking:

(ik moet zeggen dat m'n G7 én ook m'n D300 nog net niet het niveau van deze fotos van de Hasselblad bereiken..)

Karel

Comment

(ik moet zeggen dat m'n G7 én ook m'n D300 nog net niet het niveau van deze fotos van de Hasselblad bereiken..)

Karel
                            Inderdaad het IQ verschil tussen de d3 en de hasselblad is immens groot, als we er tenminste vanuit mogen gaan dat de belichting van de D3 correct is.
                            D3 lijkt wel een speelgoed camerake ivg met de hasselblad. Vooral wat DR en kleurrendering betreft is er een geweldig verschil, zelfs op deze heel simpele en weinig eisen stellende alledaagse opstelling.

Vraag is wat gaan de verschillen zijn met de opkomstzijnde 24mp FF camera's ??.

Comment

Karel
                              Beetje rare test hoor: een slecht belicht geïnterpolleerd beeld van een D3 vergelijken met een Hasselbladrug...?! De uitkomst lijkt mij nogal voorspelbaar..
                              Niet dat ik wil zeggen dat ik denk dat de D3 beter is, maar als je wilt vergelijken doe het dan goed...
                              Bv: zorg dat de belichting hetzelfde is (ipv achteraf aan curves te gaan trekken!?), en verklein het beeld van de Hasselblad om het te vergelijken met die D3 (dat de resolutie van de ene groter is dan de andere wisten we al - dat hoef je niet te 'vergelijken').
                              En dàn kan je bv de scherpte vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Inderdaad het IQ verschil tussen de d3 en de hasselblad is immens groot, als we er tenminste vanuit mogen gaan dat de belichting van de D3 correct is.
                                D3 lijkt wel een speelgoed camerake ivg met de hasselblad. Vooral wat DR en kleurrendering betreft is er een geweldig verschil, zelfs op deze heel simpele en weinig eisen stellende alledaagse opstelling.

Vraag is wat gaan de verschillen zijn met de opkomstzijnde 24mp FF camera's ??.
                                Je hoeft niet te wachten op wat er op komst is..
                                Vraag is vooral 'wat is het verschil tussen een 22mp rug en de 21mp FF die er al ìs?'!
                                Dàt zou ik graag eens willen zien. Op een deftige manier uitgevoerd dan wel.

Comment

Working...
                                X