Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverlaging Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijsverlaging Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door aanteros Bekijk bericht
    Ikzelf heb horen zeggen half maart wie voor 1500 euro aan nikon materiaal koopt een reductie krijgt van 150 euro?
    Horen zeggen is half gelogen, doch even overwegen is het dringend of niet
    Heb je nergens een linkje? Want ik overweeg een aankoop in die prijsklasse (14-24) en het zou mij wel nuttig zijn..
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Beste ik heb deze informatie gehoord van een off.dealer nikon dus zou dit overal het geval moeten zijn, misschien eens kijken off. dealers België ?
      Ikzelf woon in west-vlaanderen.maar onder ons gezegd en gezwegen 150 euro reductie is 10%, ikzelf ben op zoek naar een 18-200 mm lens vr van Nikon en de prijzen swingen de pan uit. de laagste prijs is 577 en de hoogste 859 dus ...859 - 150 reductie = 709 dus nog veel hoger dan 577, begrijp je
      MVG aanteros

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wendysmedia Bekijk bericht
        Ik ga mij de Nikon D 80 aanschaffen, ik ben volledig nieuw in DSLR
        Nu nog een lenskeuze !!

AF-S 18-70 F3,5-4,5G DX IF ED en nadien AF-S 55-200 F4-5,6 IF ED DX VR
        of totaal starten met een
        AF -S 18-200 F3,5-5,6G DX VR

Zijn er bepaalde kwaliteitsverschillen tussen beide lenzen...

Gr,
        Wendy

Mijn web : www.wendysmedia.com
        Ik zou zeker niet twijfelen, en meteen voor de 18-200 kiezen, zelf heb ik deze niet, en ook nooit gehad, maar blijkbaar is dit een objectief dat zich reeds ruim heeft bewezen, het diafragmaverloop is hetzelfde als bij de combi 18-70 en 55-200, en je hebt over het ganse bereik VR, bovendien zijn de bevindingen over de 55-200 heel wat minder goed, meer een prutsinstapje
        Wil je nog beter, dan moet je naar de f2.8 versies, en dat betekent natuurlijk kwaliteit, maar ook €€€

Comment

Dan staat mijn besluit vast : dan ga ik voor de

Suggesties voor een macro-lens van Nikon of Sigma ??
          Bedoeling is om bloemen en insecten te fotograferen desnoods met statief

gr

Mijn web
          Nikon D80 | Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED | MANFROTTO 718 B
          http://www.wendysmedia.com

Comment

Macro is meestal met statief, omdat een kleine beweging je foto al onscherp kan laten worden.

De Sigma 17-70 is een goede macrolens en tevens groothoek, anders moet je eens zoeken naar een 80mm macro.

De 18-200 mist overigens wel wat scherpte, en heeft wat meer vertekening door het grote bereik, het nadeel van veel bereik hebben, persoonlijk heb ik liever twee verschillende objectieven voor groothoek en tele.

Comment

De 18-200 mist overigens wel wat scherpte, en heeft wat meer vertekening door het grote bereik, het nadeel van veel bereik hebben, persoonlijk heb ik liever twee verschillende objectieven voor groothoek en tele.[/QUOTE]

Wat stel je dan voor als all-round lens

Ik ben nieuw in Relex : dus ook mijn eerste lens

Mijn web
              Nikon D80 | Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED | MANFROTTO 718 B
              http://www.wendysmedia.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wendysmedia Bekijk bericht
                Dan staat mijn besluit vast : dan ga ik voor de

Suggesties voor een macro-lens van Nikon of Sigma ??
                Bedoeling is om bloemen en insecten te fotograferen desnoods met statief

gr

Mijn web
                Je zou de 55-200 VR kunnen vervangen door de 70-300 VR, welk van een betere kwaliteit zou zijn dan de 55-200. Ze zou zelfs wat beter zijn dan de 18-200VR daar ze minder superzoom is.
                Ikzelf heb ze niet, enkel de 18-200, welke een prima allrond lens is maar over de 70-300 wordt toch ook heel veel goeds geschreven. EN je hebt iets meer bereik.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                X