Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar er is blijkbaar nogal wat onduidelijkheid over.
Ik wil een NIKON D70s aanschaffen. Ik was van plan dit bij Fotokonijnenberg te doen aangezien ik nergens anders diezelfde prijs kan vinden (in België). Nu las ik echter op de website dat er slechts 1 jaar garantie voorzien is voor dit toestel. Ik dacht echter dat alle electronica 2 jaar garantie kreeg?
Ik ben met enkele andere winkels gaan bellen en daar vertelden ze me overal dat de garantie 2 jaar is. Er is blijkbaar wel nog een klein verschil tussen het eerste (half) jaar en het jaar daarna. In het 2e jaar moet je kunnen bewijzen dat het om een productiefout gaat die er vanaf het begin al inzat.
Ik vond het nogal vreemd. Overal 2 jaar, en Fotokonijnenberg 1 jaar. Nu kreeg ik aan de telefoon ook wel te horen bij Fotokonijnenberg dat die termijn binnenkort kon veranderen met de infrastructuurwijzigingen binnen NIKON, maar hij zei eerlijk dat hij er ook geen antwoord op kon geven. Hij wist het dus gewoon niet. Ik mocht uitgaan van 2 jaar bijna, maar daarna zei hij dat hetgeen je op de website ziet hetgeen is wat je krijgt. 1 jaar dus.
Heb dan maar naar NIKON gebeld en daar kreeg ik te horen dat ze van geen wijziging afwisten. Ik heb 2 personen aan de lijn gehad en de eerste (algemeen nummer) zei dat de duurdere toestellen 2 jaar kregen, de rest 1 jaar. De tweede persoon van de klantendienst zei dat de abrieksgarantie altijd al 1 jaar is geweest.
Nu las ik hier dus in enkele topics dat er VERPLICHT 2 jaar moet gegeven worden door de uiteindelijke verkoper (Fotokonijnenberg dus). Mijn eerste vraag is of dit inderdaad 100% correct is (wettelijk etc). Mijn tweede vraag is of ik dan moet eisen van fotokonijnenberg dat ze 24 maand op mijn garantiekaart zetten, of moet ik daar niet mee inzitten?
Als ik om en bij de €1000 uitgeef aan een product wil ik toch wel de garantie hebben dat het 2 jaar meegaat .. of dat de eventuele fouten erin toch tenminste geen extra kost zullen inhouden.
Ik wil een NIKON D70s aanschaffen. Ik was van plan dit bij Fotokonijnenberg te doen aangezien ik nergens anders diezelfde prijs kan vinden (in België). Nu las ik echter op de website dat er slechts 1 jaar garantie voorzien is voor dit toestel. Ik dacht echter dat alle electronica 2 jaar garantie kreeg?
Ik ben met enkele andere winkels gaan bellen en daar vertelden ze me overal dat de garantie 2 jaar is. Er is blijkbaar wel nog een klein verschil tussen het eerste (half) jaar en het jaar daarna. In het 2e jaar moet je kunnen bewijzen dat het om een productiefout gaat die er vanaf het begin al inzat.
Ik vond het nogal vreemd. Overal 2 jaar, en Fotokonijnenberg 1 jaar. Nu kreeg ik aan de telefoon ook wel te horen bij Fotokonijnenberg dat die termijn binnenkort kon veranderen met de infrastructuurwijzigingen binnen NIKON, maar hij zei eerlijk dat hij er ook geen antwoord op kon geven. Hij wist het dus gewoon niet. Ik mocht uitgaan van 2 jaar bijna, maar daarna zei hij dat hetgeen je op de website ziet hetgeen is wat je krijgt. 1 jaar dus.
Heb dan maar naar NIKON gebeld en daar kreeg ik te horen dat ze van geen wijziging afwisten. Ik heb 2 personen aan de lijn gehad en de eerste (algemeen nummer) zei dat de duurdere toestellen 2 jaar kregen, de rest 1 jaar. De tweede persoon van de klantendienst zei dat de abrieksgarantie altijd al 1 jaar is geweest.
Nu las ik hier dus in enkele topics dat er VERPLICHT 2 jaar moet gegeven worden door de uiteindelijke verkoper (Fotokonijnenberg dus). Mijn eerste vraag is of dit inderdaad 100% correct is (wettelijk etc). Mijn tweede vraag is of ik dan moet eisen van fotokonijnenberg dat ze 24 maand op mijn garantiekaart zetten, of moet ik daar niet mee inzitten?
Als ik om en bij de €1000 uitgeef aan een product wil ik toch wel de garantie hebben dat het 2 jaar meegaat .. of dat de eventuele fouten erin toch tenminste geen extra kost zullen inhouden.
Comment