Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Over het TIF formaat van de d300 heb ik nog niets kunnen lezen.
Is dit geen voordeel t.o.v de d200 ?
Nog niet gebruikt, door het feit dat ik steeds in RAW fotografeer, en je dan de mogelijkheid hebt om je bestanden om te zetten naar Tiff of JPG, is het nog niet bij mij opgekomen deze instelling te gebruiken.
Als alle camera voorinstellingen gaan meespelen naar dat Tiff bestand, denk ik dat je de camera wel heel goed moet kennen, mischien voor studiowerk, waar je alles perfect onder controle hebt
Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die meteen in Tiff gaan fotograferen, persoonlijk vind ik dat geen grote meerwaarde tov. de D200
Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die meteen in Tiff gaan fotograferen, persoonlijk vind ik dat geen grote meerwaarde tov. de D200
Misschien voor wie JPG te verlieslatend vindt in beeldkwaliteit maar toch geen tijd wil steken in RAW-converteren ? ... verder kan ik het nut ervan ook niet bedenken...
Twee features die de D200 niet heeft : 14bit mode en de Active D-lighting
Ik moet zegggen dat ik niet veel verschil met de standaard 12bit. Misschien zijn landschappen niet het geschikte onderwerp.
Comment