Re: Snelheid compact camera
Met een shutterlag van 0.1 sec van de S5 denk ik dat het dan toch meer aan het mannetje of vrouwtje achter de camera ligt dan aan de camera zelf.
Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat een dslr sneller is, maar er zijn hier veel personen die hardnekkig vol blijven houden dat er met een compactje geen goede foto's te maken zijn.
Van mij mag iedereen dat thuis vertellen hoor, om de hoge aanschaf prijzen goed te praten, maar een ieder hier met een compactje weet wel beter.
Als ik hier op de cyclocross foto's maak, dan hoor ik telkens weer ergens iemand vloeken omdat ze de "actie" weer gemist hebben doordat de camera te traag reageerde (meestal staat dan alleen de achtergrond op de foto, in het beste geval zie je nog net het achterwiel).
De autofocus van zo'n compact kan ook al niet volgen, als de actie dan toch eens op de foto staat, dan is er nog heel veel kans dat de foto onscherp is.
Soms lukt het dus wel eens met een compact.
De autofocus van zo'n compact kan ook al niet volgen, als de actie dan toch eens op de foto staat, dan is er nog heel veel kans dat de foto onscherp is.
Soms lukt het dus wel eens met een compact.
Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view ~ 0.08 sec
Half to Full-press Lag (S1->S2) Electronic Viewfinder ~ 0.1 sec
Half to Full-press Lag (S1->S2) Electronic Viewfinder ~ 0.1 sec
Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat een dslr sneller is, maar er zijn hier veel personen die hardnekkig vol blijven houden dat er met een compactje geen goede foto's te maken zijn.
Van mij mag iedereen dat thuis vertellen hoor, om de hoge aanschaf prijzen goed te praten, maar een ieder hier met een compactje weet wel beter.
Comment