Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

switchen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: switchen of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    (en van die tips als 'hiervoor kun je beter een videocamera gebruiken' die ik kreeg op het dpreview Pentax forum raak ik toch licht ontvlambaar )
    Zo'n opmerking is inderdaad intriest

het kan zeker anders. Ik heb nu zelf de Nikon D300 die weliswaar over je budget is, en heb pas nog mijn skatende en fietsende kinderen vastgelegd, en had de hele tijd focus lock en 95% haarscherpe foto's.

Hier een voorbeeld LINK

Ook met een D40 kan je al goed uit de voeten. Hier een voorbeeld met de Sigma 150mm f/2.8 macro LINK

MVG,
    Last edited by frank207be; 6 februari 2008, 11:36.

Comment

Ik las goede berichten over de AF van de 40D. En dat vind ik toch wel belangrijk want ik heb met de K10D erg veel moeite om mijn rondrennende zoontje van 20 maand scherp vast te leggen. (en van die tips als 'hiervoor kun je beter een videocamera gebruiken' die ik kreeg op het dpreview Pentax forum raak ik toch licht ontvlambaar )
      Och was jij dat? Ik heb die topic gelezen en moet zeggen, enkele reactie's waren redelijk ziekelijk, ja... Maar dat heb ik nog nooit anders geweten, daar.

Mark, als ik het zo lees, dan heb je toch al redelijk je besluit genomen, dus zou ik niet weten waarom ik het je zou afraden, dan wel aanpraten...
      Ach, uiteindelijk zal de tijd wel uitwijzen welke beslissing je maakt (en of dat een wijze beslissing was.) Ergens herken ik mezelf erin: vroeger dacht ik ook dat met een materiaalswitch ik zoveel beter af zou zijn (en geloof me, ik heb al wat afgeswitched in mijn leven.) Tegenwoordig probeer ik de nadelen van een toestel te omzeilen. SR, USM, SDM en zo: 't zijn allemaal prachtige termen en ik vind het knap dat ze het kunnen, maar bedenk dat voor het autofocus tijdperk er ook prachtige foto's van F1 wagens werden gemaakt (een mens vraagt zich af hoe ze dat toen eigenlijk deden... )

PS: als je je Pentax lenzen het raam uitgooit, fluit dan ff, ik zal onder het raam staan...
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Zo'n opmerking is inderdaad intriest

het kan zeker anders. Ik heb nu zelf de Nikon D300 die weliswaar over je budget is, en heb pas nog mijn skatende en fietsende kinderen vastgelegd, en had de hele tijd focus lock en 95% haarscherpe foto's.

Hier een voorbeeld LINK

MVG,
        Bedankt voor dit voorbeeld… Ik heb met de AF van de K10D al moeite om mijn zoontje scherp te krijgen wanneer die op mij afloopt. Het verbaast me niets dat dit wel beter wil. En de 40D heeft dan wel geen 64 scherpstelpunten maar hij zou toch een héél stuk beter zijn dan die van de K10D. (wat ik ervan heb gelezen althans)

De D300 is inderdaad echt boven mijn budget, evenals de Nikon lenzen. De aanschaf van de 40D + EF-S 17-55 f2.8, Tamron 90mm, Canon 100-400 & 430EX wordt op’t moment al lastig. (Hoewel, ’t zou niet zo’n probleem zijn als de Nederlandse belasingdienst eens zou opschieten met het overmaken van het geld waar ik nog recht op heb. Maar dat zou nog wel es een tijd kunnen gaan duren dus daar kan ik niet echt op wachten )

Daarom overweeg ik toch nog eerst de Tamron 17-50 f2.8 aan te schaffen ipv de EF-S 17-55, maar ben bang dat ik daar toch weer spijt van krijg…
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Och was jij dat? Ik heb die topic gelezen en moet zeggen, enkele reactie's waren redelijk ziekelijk, ja... Maar dat heb ik nog nooit anders geweten, daar.
          ik weet niet welke topic jij gelezen hebt maar die van mij is al van een paar maanden terug. Echter een paar dagen terug is er weer een topic gestart die over de AF van de K10D gaat en inderdaad is daar weer door verschillende personen zeer vervelend op gereageerd.

Mark, als ik het zo lees, dan heb je toch al redelijk je besluit genomen, dus zou ik niet weten waarom ik het je zou afraden, dan wel aanpraten...
          Wel ik ben er nog steeds niet 100% over uit maar neig wel steeds meer naar een switch. 't Hangt er ook vanaf wat mijn Pentax gear kan opbrengen.

PS: als je je Pentax lenzen het raam uitgooit, fluit dan ff, ik zal onder het raam staan...
          Hmm... Ik gooi niks weg maar mocht je interesse hebben in mijn Pentax gear mag je me altijd een PM sturen. Ik probeer in eerste instantie mijn set in z'n geheel te verkopen maar mocht dit niet lukken.....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

(en van die tips als 'hiervoor kun je beter een videocamera gebruiken' die ik kreeg op het dpreview Pentax forum raak ik toch licht ontvlambaar )
            Kan ik begrijpen . Daar heeft inderdaad niemand wat aan.

Maar 't lijkt me toch erg lastig om met twee verschillende systemen te werken. Daarnaast ben ik toch niet geheel tevreden over de AF van de K10D en zijn de hoge iso's van de Canon is toch ook beter.

Nu wil het geval dat ik m'n geld gecrediteerd krijg van de DA*16-50 (€700,-) want die was niet goed. Ik heb dus ook geen standaardlens meer voor m'n Pentax. Dat is óók één van de redenen dat ik nú een besluit wil maken. Ik wil eerst zeker weten wat ik ga doen voordat ik dat geld weer uitgeef.

Ik las goede berichten over de AF van de 40D. En dat vind ik toch wel belangrijk want ik heb met de K10D erg veel moeite om mijn rondrennende zoontje van 20 maand scherp vast te leggen.
            Wel, als ik alles zo op een rijtje zet wat je hier zoal vermeld hebt (AF-prestaties, geen standaardzoom meer, gebrek aan tele) in combinatie met het feit dat je er geen probleem mee hebt om een pak materiaal van de hand te doen voor een merkverandering, dan zou ik zeggen: ga naar een ander merk en koop meteen dat wat je denkt dat je nodig hebt in plaats van op een K20d en bijhorende tele te wachten.

Valt het tegen en/of biedt Pentax later toch nog dat wat je zoekt en wil je terug, dan kan dat nog altijd. Canon, Nikon of iets anders verkopen is niet moeilijker dan Pentax verkopen .

Wat je ook doet, in elk geval veel plezier en succes ermee ! Da's het voornaamste.
            Last edited by K-2; 6 februari 2008, 16:38.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Daarom overweeg ik toch nog eerst de Tamron 17-50 f2.8 aan te schaffen ipv de EF-S 17-55, maar ben bang dat ik daar toch weer spijt van krijg…
              Marc,

Ik zou ook eens kijken naar de spotgoedkope nieuwe kitlens 18-55 IS, die schijnt erg goed uit de hoek te komen en kost maar ong. 170 euro
              (resolutie zou de Canon EF-S 17-55 bijna evenaren)

Comment

agzz
                I Love Leica

Comment

Working...
                X