Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D60

Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
    behalve de supergoede en goedkope primes...
    Idd. als ze echt willen overtuigen dat een focusmotor in de body niet hoeft voor de gemiddelde amateur, dan mogen ze toch iets zoals een 50mm f1.8 met AFS uitbrengen, denk ik...
    Flickr! :: Blog
    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Denk dat de verwachtingen toch ietsje meer en hoger waren dan deze firmware update van de D40. Hardwarematig zijn de enige nieuwigheden het antistof mechanisme en de afstandsmeter in de zoeker voor manuele lenzen dacht ik. Ik had verwacht dat er een 12MP sensor in zou komen, mét liveview (een toegeknepen sensor van D300?) Dit is maar flauwtjes qua update. Nuja, het blijft een degelijk camera die eigenlijk meer tov de 400D staat dan de 450D.
      Ik denk dat je hier toch een inschattingsfout maakt.
      De D40 (x) was het instap model van Nikon.
      De opvolger van de D40 (x) zal eveneens aan die verwachtingen moeten voldoen.
      Onder de noemer “Ultieme fotografie bereikbaar maken” heeft Nikon de D60 dan ook gepresenteerd.
      De nieuwe D60 van Nikon is een camera die is gebouwd met het oog op veel gebruikersgemak. De camera is snel, energie zuinig, waardoor je veel foto's kunt maken met een enkele accu lading, en gemakkelijk voor onervaren gebruikers.

Geen scherpstel motor in de camera
      Net als de D40 en de D40x heeft de Nikon D60 geen scherpstel motor in de behuizing. Voor de gebruiker betekend dit dat de camera alleen autofocus mogelijkheden heeft met objectieven waar een scherpstel motor in zit. Inmiddels heeft Nikon zelf al een lijst van 27 Nikkor objectieven met ingebouwde motor, de zogenaamde AF-S objectieven, maar ook andere merken zoals Sigma beginnen steeds meer objectieven uit te brengen met ingebouwde scherpstel motor.

De grootste doelgroep vindt in deze camera dan ook alles wat zijn hartje begeerd en mocht dit alles niet voldoende zijn dan zul je moeten wachten op de opvolger van de D80, of over gaan op een D300 en misschien is de D3 dan wel een optie.

mvgr
      antoine200

Comment

De doorsnee amateur voor wie dit toestel bedoeld is gebruikt gewoonweg geen primes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          De doorsnee amateur voor wie dit toestel bedoeld is gebruikt gewoonweg geen primes.

De doorsnee amateur kiest dan een Canon 450 omdat ie 12 MP heeft...

Comment

voor dat geld koopt hij natuurlijk de D90
            mvgr
            antoine200

Comment

behalve de supergoede en goedkope primes...
              Ik zei wel degelijk NIEUWE low-end lenzen.
              Die primes als de 50mm 1.8/1.4 zijn geen nieuwe low-end lenzen.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

We zijn weer vertrokken

Hubert
                Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
                  Idd. als ze echt willen overtuigen dat een focusmotor in de body niet hoeft voor de gemiddelde amateur, dan mogen ze toch iets zoals een 50mm f1.8 met AFS uitbrengen, denk ik...
                  Als ik naar jou handtekening kijk, dan is de D60 ook geen update voor jou.
                  Voor jou komt alles vanaf D80 in aanmerking.
                  Nogmaals de doelgroep is niet de mensen die al een DLSR hebben.
                  De D60 is de nieuwe instap die van alle nieuwe snufjes is voorzien.

Ik heb een camera die voorzien is van een motor (D200).
                  Toch heb ik ook alleen AF-S objectieven.
                  mvgr
                  antoine200
                  Last edited by antoine200; 30 januari 2008, 16:11.

Comment

Een compact komt bij mij niet meer binnen.De foto's voldoen niet.Ik heb daarom pas een D40 gekocht.De kwaliteit van de D40 met simpele kitlens is veel beter dan alle compacten die ik al gehad heb.De D40 kost bijna evenveel als een "dure" compact.Ik kan met de D40 ruisvrije foto's maken op iso 800 en nog mooie foto's maken op 1600.Probeer dat maar eens met een compact.
                    Dus kiezen voor een gelijke prijs tussen de D40 of een compact.Voor mij is de keuze gemaakt.
                    Een D60 zie ik als de volgende stap.Of voor mensen die juist iets meer willen betalen.De volgende stap is de D80,D300,D3.
                    De D60 zal zeker goed verkopen.Hij heeft alles mee om juist boven de D40 te staan of om juist boven een goede compact te staan.
                    "Mag het iets meer zijn" dus.
                    De D80 staat te ver boven een compact om nog te vergelijken.
                    Zo zie ik het.
                    Groetjes.
                    H.
                    Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
                      Een compact komt bij mij niet meer binnen.De foto's voldoen niet.Ik heb daarom pas een D40 gekocht.De kwaliteit van de D40 met simpele kitlens is veel beter dan alle compacten die ik al gehad heb.De D40 kost bijna evenveel als een "dure" compact.Ik kan met de D40 ruisvrije foto's maken op iso 800 en nog mooie foto's maken op 1600.Probeer dat maar eens met een compact.
                      Dus kiezen voor een gelijke prijs tussen de D40 of een compact.Voor mij is de keuze gemaakt.
                      Een D60 zie ik als de volgende stap.Of voor mensen die juist iets meer willen betalen.De volgende stap is de D80,D300,D3.
                      De D60 zal zeker goed verkopen.Hij heeft alles mee om juist boven de D40 te staan of om juist boven een goede compact te staan.
                      "Mag het iets meer zijn" dus.
                      De D80 staat te ver boven een compact om nog te vergelijken.
                      Zo zie ik het.
                      Groetjes.
                      H.
                      Je ziet het heel goed.
                      mvgr
                      antoine200

Comment

Comment

Ik overwoog de aankoop van een D60-kit en zou daar dan een Nikkor 18-200 mm bijkopen en een 50 1.8.
                          Na het lezen van de bovenstaande reactie twijfel ik alweer.

Zal
                          1) de 18-200 functioneren op de D60 ? Automatische scherpstelling ?
                          2) is de D60 body niet wat klein voor een 18-200 mm ?
                          3) zal de 50 mm 1.8 functioneren op de D60 (geen automatische scherpstelling begrijp ik, maar lukt dat manueel aardig ?)"
                          4) zal ik ooit de 18-55mm kitlens nog gebruiken ?

Alain

Comment

1) De 18-200 is een AFS lens en werkt zonder het minste probleem
                            2) De 18-200 is niet zo'n kanjer van een lens. Ze is wel groter dan een 18-55 maar bijlange niet als een 70-200. Denk niet dat dat een probleem zal zijn.
                            3) Manuele scherpstelling zal altijd werken, zo deden ze het vroeger ook
                            4) Denk het niet, als je de 18-200 koopt.

Hubert
                            Hubert

Comment

Working...
                            X