Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke camera

    Ikke zou opteren een prosumer. (zoals de FZ8/18 of de s5)

    Comment


    • #17
      Re: welke camera

      Indien je nog richting DSLR zoekt, al eens gedacht aan een Pentax K10D ?

      Deze robuuste body (semi-pro) is volledig spatwater- en stofdicht en heeft ook een
      "dust-removal" functie + nog eens het gemak van een gestabiliseerde sensor...



      707 euro bij konijnenberg.be mét kitlens


      Uiteraard geen groot bereik, maar wel de mogelijkheid om uit te breiden natuurlijk...


      Indien je wél meer bereik nodig heb is dit ook een mogelijkheid die net iets boven je budget valt (819 euro) :

      Pentax K100D met een 18-250mm lens


      Nadeel is dat deze body dan niet stof & spatwaterdicht is... (maar wel met dust-removal & stabilisatie)
      Last edited by scalll; 26 januari 2008, 22:31.

      Comment


      • #18
        Re: welke camera

        Bedankt voor de vele reacties. Wat mijn zus eigenlijk wil is een digitale camera, maar die aanvoelt alsof je met een analoge zou fotograferen. Hij moet dus zoveel mogelijk de goeie analoge camera's (scherpstellen aan lens, sluitertijd, diafragma, ...) benaderen. Ik hoop dat jullie mijn uitleg wat verstaan...

        Comment


        • #19
          Re: welke camera

          Inderdaad begrepen. En zoals hier eerder aangehaald mag je inderdaad de Pentax niet over het hoofd zien, ook een meer dan behoorlijk toestel.
          Het blijven keuzes maken mar toch zou ik persoonlijk toch een reflextoestel kiezen omdat deze een gemakkelijker te reinigen sensor heeft (denk ik toch, hier weer mijn eigen mening).
          Veel hangt ook af van de lokale dealerships. Heeft Canon, Nikon, Pentax, ... daar een service point? WAt als het toestel na 5 maanden het opgeeft? Toch ook in deze een niet te onderschatten argument.

          Comment


          • #20
            Re: welke camera

            Wat betreft de bodies met ingebouwde stabilisatie heb je naast een Pentax K100d of K10d, tegenwoordig ook al een Sony a100 met 18-70mm voor rond de €500 en een net uitgebrachte a200 voor een paar honderd euro meer.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: welke camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
              beetje domme vraag waarschijnlijk, maar met een 18-55mm kan je waarschijnlijk nauwelijks inzoomen?
              So what?

              Comment


              • #22
                Re: welke camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht

                ...

                Het blijven keuzes maken mar toch zou ik persoonlijk toch een reflextoestel kiezen omdat deze een gemakkelijker te reinigen sensor heeft (denk ik toch, hier weer mijn eigen mening).

                ...
                Ieder zijn mening maar een reflex een makkelijk te reinigen sensor?
                Dat is voor het eerst dat ik dat hoor, pardon lees. Zoek maar eens op sensor reinigen.

                Met een bridge/compact kan je de sensor wel niet reinigen, maar de vraag is of dat echt nodig is, bij gebrek aan lenswissel. Uiteraard is een bridge niet stofdicht, maar een DSLR is dat zeker niet. Okee de K10D beweert dat te zijn, maar wie wisselt zijn lens in een stofvrije ruimte?


                Even iets aanvullen: Een Pentax K10D met 18-250 zou dan de oplossing (?) kunnen zijn, maar valt zeker buiten het budget van 700 euro. Nieuw toch.
                Last edited by nabi; 27 januari 2008, 12:52. Reden: aanvulling

                Comment


                • #23
                  Re: welke camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
                  beetje domme vraag waarschijnlijk, maar met een 18-55mm kan je waarschijnlijk nauwelijks inzoomen?
                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Tot net zover als met een 18-200, alleen ligt daar het begin verder weg.
                  Dat begrijp ik niet helemaal...

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
                    Bedankt voor de vele reacties. Wat mijn zus eigenlijk wil is een digitale camera, maar die aanvoelt alsof je met een analoge zou fotograferen. Hij moet dus zoveel mogelijk de goeie analoge camera's (scherpstellen aan lens, sluitertijd, diafragma, ...) benaderen. Ik hoop dat jullie mijn uitleg wat verstaan...
                    Als ik je goed begrijp - doe ik dat wel? - wil je zuster wel degelijk een reflexcamera oftewel een toestel dat is te bedienen en aanvoelt alsof het een reflex is?

                    Bekijk dan de Panasonic FZ50 zeker ook eens nader en ook de Fuji s9600 (maar daar komt een nieuw model van op de markt - s100 geloof ik - te verwachten prijs 800$).
                    Beide vallen zeker ruim binnen het budget.

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Dat begrijp ik niet helemaal...
                      Ik helemaal niet.

                      Een 18-55 is zoomfactor 3
                      Een 18-200 is zoomfactor 11,1

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Ieder zijn mening maar een reflex een makkelijk te reinigen sensor?
                        Dat is voor het eerst dat ik dat hoor, pardon lees. Zoek maar eens op sensor reinigen.
                        Ik heb steeds mijn Artic Butterfly mee op reis en dat maakt het verwijderen van stof op een sensor toch echt gemakkelijk. Ik ga niet meer weg zonder.

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke camera

                          Als het gemakkelijk ook gaat mag dat gezegd worden

                          Hoe komt stof op de sensor en hoe kan je dat (zoveel mogelijk) vermijden?
                          Lijkt me toch belangrijk in het stoffige Afrika. En keuze bepalend.

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke camera

                            Hallo,

                            Bedankt voor de vele reacties. Nu weet ik wat een lens van 55mm en 200mm aan zoomcapaciteit heeft.

                            De panasonic dmc FZ50 lijkt me wel wat. Ik wil gewoon zeker weten als ik mijn zus een toestel aanbeveel, wanneer ze het dan heeft, het haar het gevoel heeft alsof ze terug met een analoog reflextoestel werkt. De Pentax K100D ziet er ook wel goed uit.
                            Ze wil met scherptediepte kunnen spelen en heeft een beetje een degout van al die typisch voorgeïnstalleerde modi van de huidige digitale camera's (ikzelf heb een compactje van canon en geniet van de mogelijkheden die digitaal heeft, maar m'n zus houdt meer van het fotograferen van voor de digitalisering).

                            Bedankt voor de vele tips

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
                              Hallo,

                              Bedankt voor de vele reacties. Nu weet ik wat een lens van 55mm en 200mm aan zoomcapaciteit heeft.
                              Nou waarschijnlijk niet want de zoomcapaciteit is beide 1
                              Zoombereik/factor is iets anders dan tele/groothoekbereik.
                              Een 18-55mm lens heeft een zoomfactor van 3. Mijn 200mm prime heeft een zoomfactor van 1. Toch haal ik met mijn 200mm alles veel dichterbij

                              Pas op meer zoom is niet altijd beter. Meer zoom gaat meestal ten koste van de optische prestaties.
                              Ik ben op zoek naar een MB-20.

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                                Nou waarschijnlijk niet want de zoomcapaciteit is beide 1
                                Zoombereik/factor is iets anders dan tele/groothoekbereik.
                                Een 18-55mm lens heeft een zoomfactor van 3. Mijn 200mm prime heeft een zoomfactor van 1. Toch haal ik met mijn 200mm alles veel dichterbij
                                Verwarrend voor mij. Wat denken jullie van de FZ50? Kan je met dit toestel "analoog werken"?

                                Comment

                                Working...
                                X