Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RC-1000S kabeltje voor Minolta Dimage 7(H)i

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RC-1000S kabeltje voor Minolta Dimage 7(H)i

Hello,
    Weet er iemand waar ik een RC-1000S kabeltje kan kopen? In woon in de buurt van Antwerpen. Of kan ik zo'n kabeltje zelf maken?

__Romain______________________________________________..

Romain,

Je kan best eens op http://www.d7forum.de/index.php kijken. Daar heb ik in het verleden al een paar topics over de afstandsbediening gezien.

Succes met je zoektocht,
    Arne
    http://www.arnesmeets.tk

Comment

Hoi Romain, die S, staat die dan voor short? Ik heb hier voor m'n D7i de RC-1000L liggen, en da's een serieus stukje kabel.

Heb die gewoon besteld waar ik het toestel heb gekocht. Moet zeggen wel een 3-tal weken mogen wachten erop, en verdorie een duur stukje materiaal.

Groetjes.
      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Romain,
        Het kabeltje is redelijk eenvoudig en een stuk goedkoper zelf te maken. Ik heb een link gezien op Jakes Homepage: http://home-4.worldonline.nl/~t800373/
        Suc6,
        Edward
        Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Het kabeltje is inderdaad gemakkelijk te maken.
          Maar waar zijn de juiste stekkers te vinden die mooi passen op het toestel? Het schijnt dat de pinnetjes niet de gebruikelijke afstand zouden hebben. Ik weet niet in hoeverre dit waar is.

Comment

Hi Romain,

Ik ben ook in het bezit van deze kabel, kosten 85 euro hier in de hollandse winkels.
            Nadien heb ik pas dit geweldige forum gevonden en zag dat vele mensen online in Duitsland kopen, op 1 van de Duitse sites meen ik hem zelfs voor 29 euro gezien te hebben.
            Dus even goed zoeken bespaard je 10tallen euro`s.

Zorba
            Canon Digital Rebel, Canon 40D+BG, Canon 18-55mm, Canon 50mm MKII, Sigma 50-500mm (Bigma), Sigma 150mm Macro, Canon 550EX + OB, LowePro minitrekker.

Comment

Ik denk niet dat het stekertje dat op de camera past gemakkelijk te verkrijgen is. De pinafstand is inderdaad kleiner dan de gebruikelijke 0,1 ïnch. Ook de houder met het dubbele schakelcontact welke ook nog een vastzet mogelijkheid heeft is niet direct eenvoudig te maken, terwijl het geheel voor 30 EUR te koop is. Heb het mijne gekocht bij computeruniverse.net waar het in voorraad is.
              MVG. Eugène.

Comment

Hello aan iedereen.

Bedankt voor de vele tips, nu weet ik het zelf ook niet meer wat ik ga doen..! nl. kopen of zelf maken.
                Dit kabeltje is best een duur ding, wat eigenlijk niets om het lijf heeft. Ik heb wel een link gevonden van een manueel ontwerp, nl. http://www.nycestuff.com/remote_r.htm doch ik vind zijn resultaat er nogal ambachtelijk uitzien. Het grootste probleem is om een gepaste en degelijke connector te vinden, die goed op de camera past en aansluit. De schakelaar(s) zijn wel eenvoudig te vinden en een behuizing lukt ook wel. (Met hotmeltlijm kan je wonderen doen.)

Comment

Hallo, ik heb overlaatst ook zo'n kabeltje gemaakt, en dat heeft me eerlijk gezegd 0 euro gekost !.
                  Zo'n connectortje voor op je digicam is niet echt heel moeilijk te vinden: Bij CD-ROM drives worden speciale audiokabeltjes gebruikt om de audio rechtstreeks naar de geluidskaart te sturen. Op sommige (niet allemaal) heb je zo'n klein wit connectortje die de juiste penafstand heeft. Ik had zo'n kabeltje nog ergens thuis liggen, en de knopjes heb ik genomen van een kapotte tv . Heel waarschijnlijk heeft een computerwinkel zoiets wel liggen. Veel mag zoiets niet kosten, want ik had er vroeger altijd een heleboel op overschot, een pcwinkel die veel pc's ineensteekt zal je er waarschijnlijk mee dood kunnen gooien

Comment

Hello,
                    Ik heb maar zelf een kabeltje gemaakt, werkt perfekt, ziet er wel zelfgemaakt uit, en daar kan ik best mee leven.

Comment

Romain, kan je ons wat foto's en je uitleg bezorgen hoe je het gemaakt hebt. Je maakt me wel erg nieuwsgierig. Heb je veel technische kennis hiervoor nodig??? Ik heb namelijk 2 linkse handen

Groeten,
                      Arne

Comment

Ja, ben ook wel benieuwd. En heb je ook een schakelaar gevonden met een dubbele stand? Ik had vroger reeds eens geprobeerd, maar toen moest ik mijn toevlucht zoeken met 2 afzonderlijke drukknoppen.

Comment

Ik heb momenteel zo'n CD connector gebruikt, en het kabeltje zijwaarts weggeleid omdat ik dat ding ook in het donker direkt juist wil kunnen plaatsen. Momenteel heb ik 2 afzonderlijke microswitschen gebruikt waarvan de 1e armpje hoger staat dan het 2e. Dit geeft een gevoel van een dubbele drukknop. Ik ga het nu gebruiken, en later kan ik als het nodig is nog een schuifschakelaar plaatsen. [IMG]E:\Data\PS 7\Dimage 7Hi\Pict0944.jpg[/IMG]

Comment

Romain, ik krijg geen foto te zien, enkel het bekende rode kruisje.

Mvg,
                            Arne

Comment

Hey Arne,
                              Ik zie bij mij wel de foto. en nu?? Doe ik iets verkeerd? Het is wel de eerste keer dat ik er een foto bij zet.

Comment

Working...
                              X