Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon of Nikon?

    als ik zie hoeveel mensen er op een 2dehandse 5D azen,
    denk ik niet dat de pijzen zo snel gaan dalen hoor ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #17
      Re: Canon of Nikon?

      Mocht je nog een 5d zoeken. Mijn fotomaat gaat die van hem verkopen ivm de aanschaf van een d3
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

      Comment


      • #18
        Re: Canon of Nikon?

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        wat bedoel je met een "weide"-lens? een looplens of zo?
        een lens die je meeneemt als je gaat wandelen?

        anyway, als m'n 10D de geest geeft, komt er hier ook allicht
        een 5D in de plaats hoor, 'k snap alleen niet dat iemand z'n complete
        collectie de deur uit gooit daarvoor ...

        mm
        Ik bedoelde wijde

        Kan inderdaad de looplens zijn (hoewel dat waarschijnlijk de Tamron zou worden) maar het zou vooral eens lens zijn die dus veel beeld op de foto krijgt (wide-angle)

        Het is misschien ook een wat gek idee om alles weg te doen. Maar het hele full frame gebeuren spreekt me enorm aan (misschien overschat ik het wel).
        Als de D300 nog wat zakt in prijs (ik heb nog tijd) kan dit ook wel een tussenoplossing zijn, dan heb ik al de grote zoeker. Lenzen kunnen misschien wel vervangen worden om ook echt wijd te kunnen.

        Na even vergeleken te hebben (50mm op de D50 en een 85mm op de F4) moet ik wel vaststellen dat dit hetzelfde beeld geeft. Maar er is wel het ENORME verschil van de zoeker, bij de D50 moet je echt gaan zoeken naar bv. de knoopjes van een hemd terwijl bij de F4 je helemaal in de zoeker gezogen wordt. Het nodig echt uit om een foto te maken.

        Comment


        • #19
          Re: Canon of Nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
          ...Het is misschien ook een wat gek idee om alles weg te doen. Maar het hele full frame gebeuren spreekt me enorm aan (misschien overschat ik het wel).
          ...
          Lees eens het D3 review van Bjorn Rorslett http://www.naturfotograf.com/index2.html- vooral dan zijn conclusie mbt FF versus DX op pagina 9. Je zal merken dat de keuze niet zo geheel evident is.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Canon of Nikon?

            Canon 5d in perfecte staat

            --------------------------------------------------------------------------------

            Mijn fotomaat wil zijn canon 5d gaan verkopen.
            Is een originele nederlandse camera en aangekocht sept. 2006.
            Camera is compleet met alle toebehoren in de doos.
            Tevens voorzien van losse grip. Camera verkeert in zeer mooie staat en heeft slechts minimale gebruikssporen

            Camera is te zien en uiteraard te testen in omgeving Eindhoven.

            Interesse ? je mag mij een mailtje sturen maar ook rechtstreeks met hem contact opnemen henk47@gmail.com (henk peters)

            Vraagprijs voor het geheel eur 1550,==
            __________________
            Gear : Just two eyes.

            Ik weet niet of je het al gezien had dus..

            Comment


            • #21
              Re: Canon of Nikon?

              Ik had het nog niet gezien dus bedankt. Maar als ik zie dat een tweede hands 5D voor dat bedrag weg gaat kan ik toch beter uitkijken voor een D300, die kost zoveel nieuw en zal ook best goed presteren.

              Nuja, het is toch nog niet voor morgen dus ik kan nog rustig rondkijken

              Comment


              • #22
                Re: Canon of Nikon?

                Ik ken dat gevoel, in de hoop dat ik ooit de loterij win en een 1 Ds Mark III kan kopen blijf ik rustig mijn Eos 300D Digital Rebel gebruiken, die doet et nog uitstekend!^^ Luxeproblemen niwaar...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon of Nikon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                  Ik had het nog niet gezien dus bedankt. Maar als ik zie dat een tweede hands 5D voor dat bedrag weg gaat kan ik toch beter uitkijken voor een D300, die kost zoveel nieuw en zal ook best goed presteren.

                  Nuja, het is toch nog niet voor morgen dus ik kan nog rustig rondkijken
                  Nu kan ik het niet helemaal meer volgen. Jouw voorkeur ging toch uit naar FF ?
                  In ieder geval succes met de keuze. Slechte camera's zijn er in ieder geval niet meer. ga gewoon naar een goede winkel en probeer ze gewoon

                  alex
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon of Nikon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                    Nu kan ik het niet helemaal meer volgen. Jouw voorkeur ging toch uit naar FF ?alex
                    Dat klopt ook, maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een Lamborghini, toch rijd ik Ford. Nee, als de D300 genoeg van de dingen die ik wil bied kan ik hier misschien wel genoeg mee nemen (oh jee, nu klink ik verwend).

                    En inderaad, wat een luxeproblemen, ik schaam me bijna

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon of Nikon?

                      Ik heb nu ook een D50, maar ook een F90X en een F3HP
                      Ik ben net zoals jou gewend geraakt aan de grote zoeker en het full frame formaat. Ik fotografeer daarom liever niet meer met de D50

                      Daarom denk ik stiekum ook wel eens aan de 5D. Echter de Canon 5D is geen Nikon Ik zeg niet dat Canon minder is dan Nikon, maar gevoelsmatig wil je je Nikon alleen inruilen voor een Leica

                      Jij wilt eigenlijk een soort digitale Nikon F90X (Wachten op de D90X). De Canon 5D zal je een ander gevoel geven

                      Mensen kunnen door irrationele afwegingen spijt krijgen van een beslissing. Ja met de Canon 5D hoor je er helemaal bij. Misschien wel wat te veel
                      Ik ben op zoek naar een MB-20.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon of Nikon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                        Daarom denk ik stiekum ook wel eens aan de 5D. Echter de Canon 5D is geen Nikon Ik zeg niet dat Canon minder is dan Nikon, maar gevoelsmatig wil je je Nikon alleen inruilen voor een Leica

                        Jij wilt eigenlijk een soort digitale Nikon F90X (Wachten op de D90X). De Canon 5D zal je een ander gevoel geven
                        Ja met de Canon 5D hoor je er helemaal bij. Misschien wel wat te veel
                        DAT klopt volledig, dat is exact het gevoel dat ik heb.

                        Wel moet ik er duidelijk bij zeggen dat "erbij horen" er helemaal niets mee te maken heeft. Want ik heb ook wat schrik dat ik met Canon niet helemaal m'n draai ga vinden (ik ben nu Nikon zo gewoon)

                        Anders begin ik gewoon al te sparen voor een nikon D90X of een nikon D4 (digitaal broertje van de F4) zou NOG beter zijn.

                        Oh, en ik zou mijn nikon ook wel inwisselen voor een H3D

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon of Nikon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                          Wel moet ik er duidelijk bij zeggen dat "erbij horen" er helemaal niets mee te maken heeft.
                          Dat erbij horen was sarcastisch bedoeld
                          Ik ben op zoek naar een MB-20.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon of Nikon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                            Dat erbij horen was sarcastisch bedoeld
                            Oef, ik dacht: goh nee, alweer zo een, hahaha

                            Comment

                            Working...
                            X