Op 26.03 ll. kocht ik de Eos 10D samen met een Canon EF 400mm f5.6L lens. In het verleden had ik reeds de Sigma 500mm f7.2 gehad en ik was er niet bijster tevreden over (o.a. snelheid lees traagheid van de autofocus)maar 't was dan ook geen dure lens en ze stond bekend als middelmatige lens. Gisteren had ik echter een onaangename ervaring met m'n spiksplinterniewe Canonlens : wanneer ik op Manueel overschakelde, werkte de manuele draairing niet meer! Gelukkig heb ik hem in België gekocht(duur uiteraard) en 'k zal hem wel moeten terug binnendoen. Drie jaar terug had ik een gelijkaardige onaangename ervaring met m'n Canon FD T90 : na reparatie was hij direct weer defect en de waarborgperiode van 4 weken was verlopen (ik was met verlof geweest).Er moets wel een forfaitair mininmum van 140 euro betaald worden.Ben ik nu één van de weinige uitverkoren die zulke problemen met een kwaliteitsmerk heb of is dat bij iedereen zo???
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kwaliteitslens
Collapse
X
-
-
Tja , kwaliteitskontrole van Canon is ook niet om over naar huis te schrijven . Gelukkig valt dit nog onder garantie . Had ooit een 300mm L waarvan de USM motor de geest gegeven had . Na , hier en daar , wat geinformeerd te hebben naar de reparatiekosten ( bij gebruikers , niet bij Canon , waar eerst een bestek moest worden opgemaakt ), heb ik die toen maar verkocht voor wat ie nog waard was ... Toch vertelde Joachim Devedeleer van de CPS dat pro materiaal extra zorg krijgt en dat de reparatiekosten ( buiten garantie ) lager gehouden worden dan voor ' consumer' lenzen .
Wens je dat alles vlug in orde komt .
Dannyhttp://www.canonians.com
Comment